Kromberg & Schubert: Fabrică nouă, la Mediaș

În cei nouă ani de existență la Mediaș, Kromberg & Schubert, compania multinațională ce activează în domeniul automotive, a reușit să aducă performanța și calitatea germană în zona de nord a județului Sibiu. La nivel de concern, anul trecut, compania a câștigat un proiect important, care a fost direcționat spre fabrica de la Mediaș. 

Pe parcursul anului 2014, la Kromberg & Schubert Mediaș se vor face numeroase modificări, în vederea începerii producției de cablaje pentru noul proiect. Încă de la sfârșitul anului trecut, a început construcția unei noi hale de producție. Cei 20.000 de metri pătrați actuali nu mai sunt încăpători pentru toate proiectele aflate în derulare, așa că, până la sfârșitul lunii mai, va fi dată în folosință o hală suplimentară, de 8.000 de metri pătrați. Noul proiect reprezintă o provocare pentru fabrica de la Mediaș. În același timp, este o recunoaștere a performanței și calității, la nivel de concern. Cu producția de cablaje integrale pentru noul Audi A4, conducerea companiei estimează că va ajunge la o cifră de afaceri de 150 de milioane de euro. Pentru a atinge maximul de producție estimat, numărul de angajați va fi, până la jumătatea anului viitor, de peste 3.000. 

În 2015, la Kromberg & Schubert Mediaș se vor produce, în hala nouă, cablaje pentru actualul model de A4, în diferite variante, pentru Volkswagen Golf și Amarok. Actualul spațiu de producție este gândit pentru a găzdui noul proiect. Pe cele 12 benzi de producție vor fi asamblate modulele pentru a se realiza întregul cablaj ce traversează mașina. În plus, pe lângă procesele speciale existente deja, se fac pregătiri pentru optimizarea procesului de injecție mase plastice și instrucțiuni specifice pentru lucrul cu fire din aluminiu. Perioada de producere a unor cablaje de test a început, deja, de la sfârșitul lui 2013. Astfel, echipa din Mediaș va avea posibilitatea să facă din timp ajustările necesare pentru producerea cablajelor, la un nivel calitativ cât mai apropiat de țelul companiei: „Zero Greșeli”. Cablajele de test sunt importante și pentru gestionarea tuturor celorlaltor procese, directe sau auxiliare. Fiecare departament este implicat într-un mod cât mai activ, fapt ce are ca unic rezultat trecerea cât mai ușoară și lipsită de neprevăzut la producerea în serie a noului cablaj. 

Centrul de competențe IT Sibiu

O echipă flexibilă, formată din 18 profesioniști IT, funcționează la Sibiu, pentru a asigura suport level 2 pentru întregul concern Kromberg & Schubert. Scopul principal al formării acestei echipe este acela de a crea, implementa și verifica standardele IT, în toate locațiile grupului. Centrul de Competențe IT Sibiu a pus bazele unui Helpdesk global, disponibil 24 de ore, șapte zile pe săptămână, pentru toți utilizatorii sistemelor IT, clienților și tuturor companiilor cu care Kromberg & Schubert interacționează în fiecare zi. Global usermanagement, suport IT pentru toate locațiile nou înființate, suport pentru producție, în locațiile deja existente, implementarea globală a unui program pe bază de tichete a tuturor cererilor adresate departamentul IT local, dar și cele adresate departamentului central Helpdesk, auditarea internă a sistemelor și procedurilor IT, Suport pentru telecomunicații VoIP, suport pentru instalarea tuturor serverelor, managementul transferului electronic de date intern, dar și cel dintre Kromberg & Schubert și clienții sau furnizorii săi, crearea de standarde și implementarea lor globală, sunt câteva dintre sarcinile pe care le rezolvă echipa de la Sibiu. 2014 va fi, și pentru ea, un an de referință, prin provocările aduse de noile proiecte și plant-uri ale grupului.

Centrul de Cercetare-Dezvoltare

La Sibiu, în Centrul de Cercetare-Dezvoltare, un colectiv ambițios participă la dezvoltarea componentelor pentru industria auto germană. Inginerii folosesc expertiză tehnică acumulată, pentru dezvoltarea instalației electrice și elementelor de protecție din plastic corespunzătoare. Proiectele dezvoltate sunt legate de generații de autoturisme aflate în serie, precum Audi A4, VW Tiguan, Mercedes SLS, dar și pentru generațiile noi de autoturisme, ca Audi A4 model 2015, VW Tiguan MQB – model 2015.

Resurse umane

Noul proiect va aduce la Mediaș peste 1.000 de noi locuri de muncă. Pentru departamente precum Tehnic, Calitate, Calculații sau Producție, vor începe, din toamnă, recrutări pentru poziții de ingineri. Tinerii absolvenți ai Universității Lucian Blaga, Facultatea de Inginerie, și nu numai, își pot găsi un loc de muncă la Kromberg & Schubert Mediaș. Un avantaj în plus îl au cei care au urmat din inginerie specializările electromecanică sau TCM. Politica de resurse umane este în așa fel gândită și dezvoltată pentru a permite trecerea cât mai eficientă la producția unui cablaj mult diferit de cel actual. În același timp, trebuie asigurat lucrul pe proiectele deja existente în fabrică. În acest sens, sunt perfectate numeroase cursuri și programe interne, pentru a instrui personalul ce va fi repartizat pe noul proiect. Promovarea internă este, de mult timp, un proces consacrat în fabrica Kromberg & Schubert Mediaș. Planuri de dezvoltare sunt definite și configurate deja, cu scopul de a instrui cât mai eficient, pentru ca angajații să poată ocupa poziții cheie în noul proiect sau în centrele de competențe.

Avem încredere că implementarea noului proiect va fi o reușită, grație tuturor programelor pe care le-am gândit strategic. Prin noua hală, Kromberg & Schubert Mediaș devine unitatea cu cel mai mare spațiu de producție din zonă. Cu peste 3.000 de angajați, vom fi din nou cel mai mare angajator din regiune. Pe lângă recunoașterea performanței, la nivel de concern și local, acest nou proiect ne obligă. Trebuie să fim, în continuare, foarte buni, dar și să aducem un plus de valoare comunității din care facem parte. Tot în acest context, cele două premii pe care le-am luat la începutul acestui an – <Plant of the Year 2013> și <Quality Award – Best of the best> -, acordate de către concern, după o analiză detaliată a tuturor indicatorilor de performanță operațională și financiară din 2013, ne dau încredere în noi și în reușita acestui proiect foarte important pentru Kromberg & Schubert.

Ciprian Hanea 

Director general, Kromberg & Schubert Mediaș

Proiecte noi, echipe în plină expansiune, din centre de dezvoltare, au adus nevoia de dezvoltare a unui număr mare de specialiști, nu doar tehnic, ci și pe partea de flexibilitate, inovație, management al schimbării. Pentru politica de resurse umane de la Kromberg & Schubert Mediaș, toate acestea au condus la dezvoltarea unui concept amplu de învățare, ce a primit numele Kroschu Bussiness School. Sub această insignă, anual, sunt propuse cursuri și training-uri, în funcție de nevoile de dezvoltare stabilite individual, după procesul de evaluare. În plus, pe parcursul întregului an, sunt organizate mai multe cursuri, la care se poate înscrie orice angajat dornic de promovare sau încrezător în forțele sale, indiferent de poziția ocupată. Toate acestea au ca scop dezvoltarea abilităților de comunicare, de conducere și coordonare de personal, îmbunătățirea unor competențe precum gândire analitică, inteligență emoțională sau pro-activitate. Un beneficiu deosebit a fost considerat de către angajați șansa de a participa la cursuri interne de limbă germană sau engleză. De aceea, și în acest an sunt organizate astfel de cursuri.

Programe pentru angajații Kromberg & Schubert Mediaș

Internship: Program realizat în colaborare cu ULB Sibiu, oferă studenților din anii al II-lea și al III-lea de studiu șansa de a se familiariza cu business-ul, de a-și dezvolta abilitățile și de a-și perfecționa cunoștințele dobândite din facultate;

Summer School:€ pentru copiii angajaților sau liceenii școlilor cu care există parteneriate;

Technical & soft skills trainings: definite în urma evaluărilor individuale anuale; 

Creștem împreună: parteneriate cu instituții tehnice de învățământ; 

Programe de inducție: personalizate fiecărei poziții;

Skilled class: planuri de dezvoltare prin instruiri tehnice, pentru a asigura grupe multiskilling de specialiști.

articol publicat în sb.business – ediția de primăvară 2014

 

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter