Mai mult de jumătate dintre români fac cumpărături online, în timp ce sunt la muncă

Șase din zece angajați români recunosc că fac cumpărături online, în timpul orelor de program, cel puțin odată pe lună, iar cei mai mulți (52 la sută) alocă, în medie, 30 de minute pentru fiecare sesiune de cumpărături, arată un sondaj desfășurat de BestJobs.

Există însă și angajați care iau o pauză de la atribuțiile de serviciu pentru a face cumpărături pe internet mai des de câteva ori pe săptămână (șapte la sută) sau chiar zilnic (aproape doi la sută), iar în unele cazuri, timpul alocat pentru căutarea produselor și finalizarea cumpărăturilor depășește o oră (doi la sută).

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Cei mai mulți angajați (54 la sută) preferă să facă cumpărături pe internet după-amiaza, între orele 15 și 18, iar 19 la sută dintre respondenți găsesc timp pentru astfel de cumpărături dimineața, între 9 și 11. Doar 15 la sută dintre respondenți fac pauză de la birou pentru cumpărături, în jurul pauzei de prânz. Un angajat din doi preferă să folosească telefonul personal pentru a face cumpărături în timpul orelor de program, iar 32 la sută folosesc calculatorul sau laptopul de serviciu. Alte dispozitive folosite sunt PC-ul/laptop-ul personal (șapte la sută), tableta personală (patru la sută), telefonul de serviciu (doi la sută) sau tableta oferită de companie (unu la sută).

Ce și de unde cumpără angajații românii

Printre produsele cele mai cumpărate pe internet, de către angajații români, se află produsele de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii (39.8 la sută), produse electronice și electrocasnice (33 la sută), produse IT&C (28 la sută), cadouri (24.3 la sută), produse cosmetice (15.5 la sută), jucării și produse pentru copii (nouă la sută) și produse de bricolaj și amenajări interioare (9,2 la sută).

Magazinele online cu produse de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii sunt accesate cel mai des de angajații români. Clasamentul continuă cu platformele de tip marketplace și magazinele de electronice și electrocasnice, cu peste un sfert dintre angajați, care fac cel mai des cumpărături online din astfel de magazine.

Aproape 20 la sută dintre angajații români intră pe site-urile magazinelor online chiar și când nu au ceva de cumpărat în mod special, ci profită de eventualele momentele libere, în timpul serviciului, pentru a căuta noi produse. Peste 33 la sută preferă să folosească pauzele pentru a citi articole online, iar circa 30 la sută pentru a naviga pe paginile rețelelor de socializare.

Despre sondaj

Sondajul a fost desfășurat în august, pe un eșantion de 1.302 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban. BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, cu peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, în țară și în străinătate.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close