Maria Oancea (KeepCalling): „Ce ar trebui să facă managerul tău ca să te țină fericit aici?”

Potrivit glassdoor.com, o platformă pe care oameni din toată lumea dau note și lasă comentarii pentru companiile la care sunt sau au fost angajați, KeepCalling a fost cel mai bun angajator din IT&C, în România, anul trecut.

Atunci când rata de retenție a personalului se apropie de 100 la sută, iar toți salariații se declară de acord cu deciziile CEO-ului, e clar că atmosfera în cadrul companiei trebuie să fie una specială. Maria Oancea, HR Manager la KeepCalling, dezvăluie câteva dintre secretele business-ului fondat de românul Florin Miron tocmai în SUA, în Atlanta.

angajatorulmeu.ro: Potrivit glassdoor.com, ați fost angajatorul anului în IT&C în România, anul trecut. Care este secretul?

MARIA OANCEA: Când au apărut articolele pe această temă, au fost mulți colegi din KeepCalling care s-au mândrit pe platformele de socializare că fac parte din compania care a primit această distincție. Acesta este secretul. Oameni care simt că fac parte din companie, nu doar ca resurse, ci și ca agenți de schimbare. De aceea, avem campanii de genul Pay it forward și, de aceea, în spatele oricărei inițiative de caritate stă efortul sau contribuția concretă a angajaților, nu doar IBAN-ul firmei.

Avem nenumărate exemple de acest gen, de la SemiMaratonul Sibiului, activități cu OvidiuRo, Fundația Comunitară, Cu Verdele-n Sus, cu care împădurim zone din jurul Sibiului, Habitat for Humanity, cu care am construit case pentru persoane cu posibilități financiare reduse, până la parteneriatul pe educație încheiat din 2015 cu Universitatea Lucian Blaga din Sibiu – Facultatea de Științe Economice, prin care am susținut reînființarea Specializării de Marketing și ancorarea experienței de învățare în realitatea de business.

Prin toate aceste ocazii și prin multe altele, sentimentul de angajat de la 9,00 la 17,00 dispare, pentru că, pur și simplu, îți vezi valoarea ta adăugată, ca om. Este un fel de team building constant, care capătă mai mult sens când efectul pozitiv îți depășește propria persoană. Bineînțeles, în afară de asta, avem și un Le Fun Committee, format din trei colegi, votați anual, care sunt responsabili cu buna dispoziție, la birou sau în afara lui. Ei au responsabilitatea sau, mai bine zis, plăcerea de a organiza diverse activități de echipă sau evenimente organizate.

România este o destinație importantă pentru marile companii din domeniul IT. A devenit aceasta o problemă, atunci când încercați să găsiți candidați potriviți pentru posturile vacante?

Recrutarea în domeniul IT este o provocare pentru mai toate companiile din țară și nu numai, indiferent de industria în care activezi. Absolvenți în domeniul IT sunt mulți, dar specialiștii cu adevărat buni se aleg repede, la fel cum se întâmplă și în alte domenii. Aceștia din urmă sunt „curtați” prin tot felul de metode și tentați să facă schimbări frecvente de job. Problema majoră pentru candidați apare atunci când această schimbare vine doar cu o modificare de salariu, fără nici un câștig de cunoștințe sau abilități noi, fără oportunități de dezvoltare, fără perspective reale de creștere. Nu îi invidiez deloc pe cei care înlocuiesc cu totul întrebarea „Cât de bun pot să fiu?” cu „Cât de mult pot să câștig?”. Cele două ar trebui să meargă mână în mână. Altfel riști să rămâi blocat într-o formă fără fond, care poate avea efect de bumerang, în momentul în care condițiile pieței se schimbă.

Avem diverse întrebări pe care le folosim în timpul unui interviu, în funcție de postul pentru care recrutăm sau de persoana pe care o avem în față. Una dintre acestea ar fi <Care este eticheta socială pe care o primești cel mai des la cei din jurul tău?>. Adresăm întrebarea aceasta pentru că ține de inteligența emoțională și socială să fii conștient de felul în care ești perceput de ceilalți. Evident, nu există un răspuns corect sau greșit, doar unul sincer.

Care sunt abilitățile angajatului ideal pentru KeepCalling?

Angajatul ideal pentru KeepCalling este pasionat de ceea ce face. Este acea persoană care își dorește să-și aducă contribuția în organizație și care își asumă responsabilitatea de a-și crea propria traiectorie de dezvoltare profesională. KeepCalling este locul potrivit în care un angajat poate face asta, pentru că eforturile lui sunt susținute de programe de training sau participări la conferințe naționale sau internaționale, ce îl propulsează în mediul potrivit de învățare.

Cum ar suna un mesaj pentru tinerii aflați la început de carieră?

Să înceapă cu începutul și să aibă răbdare cu ei înșiși. Este mai important să ajungi unde trebuie, decât să ajungi repede undeva. Uneori poți păcăli sistemul și să te trezești în poziții cu responsabilitate ridicată, având experiență aproape 0. Să arzi etape în dezvoltarea ta nu te ajută pe termen lung și ajungi să te păcălești pe tine însuți. „Să crești sănătos” capătă aici un alt înțeles. Acela de a deveni o resursă cheie, oriunde ai fi, și să reușești ca profesionist în orice context economic. Dacă te iei în serios, nu te trata ca pe un surfer aflat doar în așteptarea valului care să te ridice.

Ce îi sfătuiți pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Să își caute singuri provocări, constant, fără să le aștepte de la cei din jur. Doar câștigând experiență poți să construiești propria rețetă pentru o viață profesională de succes. Așadar, celor care nu au încă un job și sunt încă studenți sau masteranzi, le-aș recomanda orice experiență de voluntariat, participare la proiecte sau alte activități care să îi scoată din zona de comfort și să îi modeleze ca profesioniști în devenire.

Știți citatul acela – <Alege un job pe care îl iubești și nu vei lucra nici o zi din viața ta>? Putem spune că este unul dintre principiile noastre de recrutare și selecție. Din momentul în care începem un astfel de proces, ne asigurăm că este un match între ceea ce poate și își dorește candidatul și ceea ce-i putem oferi noi. O relație de colaborare pe termen lung se bazează pe încredere și începe cu toate cărțile pe masă. Una dintre întrebările pe care le adresăm în timpul interviului este: <Ce ar trebui să facă managerul tău pentru a te ține fericit aici?>. Și chiar ascultăm răspunsul.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților voștri? Cum îi motivați?

KeepCalling a crescut foarte mult în ultimii ani, iar echipa de management a depus eforturi ca această creștere să se reflecte în angajații săi. „Oamenii sunt resursa noastră principală” nu este doar la nivel declarativ, ci se vede în rata noastră de retenție a personalului, de 97 la sută. Avem programe de management al performanței, proceduri de promovare, programe interne și externe de dezvoltare, cu acces la evenimente internaționale de genul conferințe / forumuri / summit-uri, pe domenii ca Online Marketing, Advertising, Social Media, Web Content, Design, IT, etc., organizate de către cei care dau ultimele tendințe în domeniul lor, precum și parteneriate cu companii ce se regăsesc constant în topul „Celor mai buni angajatori” la nivel internațional, precum Google.

Aveți birouri în România, SUA și Bolivia. Există diferențe între modul în care muncesc oamenii din fiecare dintre aceste țări?

Sediul principal se află în Sibiu, unde se regăsește și majoritatea echipei de management, dar resursele din cele trei birouri sunt la fel de importante pentru noi. Ne concentrăm atenția pe asigurarea celor mai bune condiții de lucru și ne asigurăm că există posibilități de dezvoltare și pentru colegii noștri din străinătate – bineînțeles, în funcție de domeniul lor de activitate și de interes. În plus, ne-am creat un sistem de lucru remote foarte eficient între noi, chiar și cu cele șapte ore de diferențe de fus orar.

În acest moment, avem diverse poziții în recrutare, deschise în toate cele trei birouri. Noutățile sunt publicate pe pagina de cariere a companiei și pe pagina sa de Facebook.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de manager HR?

Ritmul de creștere a companiei a impus, la un moment dat, implementarea de politici și proceduri legate de gestionarea resurselor umane, necesare odată ce am trecut de un anumit număr de angajați. Într-o organizație mică, foarte multe procese funcționează mai degrabă pe bun simț și pe relații de colaborare organic create între angajați. Pe măsură ce organizația crește, se simte nevoia unei reglementări oficiale, a aceluiași bun simț, în scris. Probabil că trecerea aceasta, de la o etapă de dezvoltare la alta, a fost una dintre provocările importante pentru HR și pentru echipa de management a companiei noastre.

DESPRE KeepCalling

KeepCalling este o companie internațională de telecomunicații, înregistrată în Atlanta, SUA, ce activează pe piața internațională de telefonie din 2002. Are în prezent 116 angajați, în cele trei birouri din Sibiu, Atlanta și Cochabamba (Bolivia). În ultimii cinci ani, succesul companiei KeepCalling a fost recunoscut pe plan internațional de Inc. 5000, una dintre cele mai importante publicații de business din lume. În 2014, compania a înregistrat o creștere a cifrei de vânzări de peste 200 la sută, comparativ cu 2011, și a atins o cifră de afaceri de 47,5 milioane de dolari.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter