medEasy: Aplicația care face mai ușoară munca medicilor de la Urgență

Departamentul pentru Situații de Urgență și Qualitance au lansat aplicația mobilă medEasy, destinată medicilor rezidenți cu specializarea medicină de urgență, care îi va ajuta să-și îndeplinească și să monitorizeze mai rapid activitățile și procedurile medicale. Aplicația va facilita și colaborarea dintre ei și îndrumătorii lor, prin simplificarea mecanismului de verificare și validare.

La finalul rezidențiatului, medicii trebuie să facă dovada realizării procedurilor medicale aferente specialității pe care și-au ales-o. Cu sistemul existent, un medic rezident petrece aproape două minute pentru a raporta cinci proceduri standard impuse, de pildă, de un caz precum este un stop cardio-respirator. medEasy îi va permite să efectueze aceeași raportare în 40 de secunde, prin simplificarea procesului și a experienței pentru utilizator.

Cum un medic rezident de la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU) se confruntă zilnic, în medie, cu 20 de urgenţe, aplicația mobilă de raportare și validare îi pune la dispoziţie în jur de 25 de minute în plus pentru a trata pacienţii în fiecare zi. Aceasta înseamnă circa 15.000 de minute, zilnic, pentru toate UPU-urile la nivel naţional. Aplicația eficientizează procesul de raportare, optimizează acțiunile utilizatorilor și va avea sute de mii de beneficiari – medici și pacienți. În viitor, va putea fi extinsă pentru a fi utilizată și de ceilalți medici rezidenți, indiferent de specializare.

„Noua aplicație mobilă vine în sprijinul a 1.000 de medici. Le simplifică și le eficientizează activitatea, dar acționează și pentru beneficiul pacienților, căci doctorii au la dispoziție mai mult timp pentru a-i trata. În consecință, medEasy se aliniază cu angajamentul Departamentului pentru Situații de Urgență de a veni mai aproape de nevoile medicilor și ale pacienților, iar parteneriatul cu Qualitance a fost un pas în această direcție”, declară dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență și secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne. „Astăzi, vedem cum tehnologia are aplicabilitate practică în viața de zi cu zi, într-un domeniu de elită în care, utilizată corect, poate contribui la salvarea de vieți. Credem în valorizarea tehnologiei în societate, pentru a genera un impact real pentru fiecare dintre noi. Suntem recunoscători că avem oportunitatea de a aduce experiența și cunoștințele noastre într-un proiect din cadrul unei ramuri atât de importante și că punem laolaltă două categorii de elită – medicii și programatorii -, pentru a construi un viitor mai bun pentru noi toți”, completează Radu Constantinescu, Managing Partner Qualitance.

Aplicaţia vine în sprijinul medicilor rezidenţi şi prin creşterea gradului de mobilitate (pot raporta direct de pe telefon, nu mai sunt dependenţi de laptop sau desktop) și înlăturarea riscului de a nu raporta toate procedurile, și oferă notificări pentru validarea procedurilor de către medicul responsabil. Rezidenţii le pot raporta rapid, de oriunde, imediat după execuţie, pot vizualiza istoricul fiecărei proceduri şi pot raporta direct grupuri de proceduri. Doctorul responsabil pentru validare primeşte o notificare şi poate confirma execuţia imediat.

Prototipul aplicației mobile a fost demarat în septembrie 2016, în cadrul unui hackathon organizat de Google Developer Group București. Echipa Qualitance, formată din Adriana Avram, Șerban Chiricescu și Andrei Păduraru, a inițiat crearea acestei aplicații, sub îndrumarea unor medici de urgență, care le-au fost mentori. Prototipul funcțional a fost implementat și testat în doar 17 ore, în timpul hackathon-ului, și finalizat ulterior, într-un efort susținut, de cinci luni. În cadrul parteneriatului cu DSU, Qualitance a dezvoltat pro bono aplicația mobilă de raportare a procedurilor, destinată medicilor rezidenți care lucrează în UPU. Ea se găsește pe Google Play Store și pe App Store, și este disponibilă doar pentru destinatarii ei.

DESPRE QUALITANCE

Lucrează cu companii Fortune 500 și cu startup-uri, pentru a construi sisteme software scalabile și proiecte strategice de inovație prin tehnologie. Înfiinţată în 2007, compania are circa 200 de angajaţi şi a fost desemnată de Deloitte Technology Fast 50 Central Europe și de Inc. 5000 Europe drept una dintre companiile de tehnologie cu cea mai rapidă creștere a veniturilor. Dezvoltă produse și servicii software inovatoare, creează platforme web, mobile şi VR, şi utilizează tehnologii de ultimă oră –  internet of things, blockchain, machine learning, augmented reality. La începutul lui 2017, Qualitance a fost desemnată Compania Anului la Gala ANIS, pentru realizări semnificative în 2016.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter