Mihaela Trifa (Continental): „O companie este doar un nume, un brand. Oamenii dau viață business-ului”

Între 1999 și 2016, concernul Continental a investit 1,2 miliarde de euro în România, în unități de producție, echipamente de ultimă generație și tehnologii inovatoare, precum și în dezvoltarea competențelor angajaților săi.

Numai anul trecut, Continental a investit circa 170 de milioane de euro și a angajat 1.700 de persoane. Cu 3.500 de angajați, Continental Automotive Systems Sibiu este nu doar unul dintre cei mai mari angajatori din Transilvania, ci și un punct important pe harta grupului german. De altfel, la Sibiu vor fi angajate, în următorii 3-5 ani, încă 1.000 de persoane, ceea ce înseamnă că Mihaela Trifa (Head of Human Relation R&D) și colegii săi din departamentul de Resurse Umane nu vor avea prea multe momente de respiro. 🙂

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în recrutare?

MIHAELA TRIFA: În urmă cu 13 ani, am acceptat provocarea de a face un pas lateral în carieră și am  preluat coordonarea ariei de resurse umane în zona de banking, în cadrul unei bănci cu capital românesc. În acel moment, piața bancară era în plină expansiune teritorială și toți jucătorii aveau definite strategii de penetrare pe noi piețe. Prioritară era activitatea de recrutare – fără întrerupere, în fiecare săptămână, într-un alt oraș, pentru a pregăti deschiderea de noi sucursale. Un ritm de creștere rapid, care a făcut ca de la o rețea de zece sucursale să ajungem la peste 100 de sedii, în mai puțin de șase ani.

Luna aceasta am aniversat șapte ani de când m-am alăturat echipei HR din Continental, prezentă la Sibiu cu o fabrică automotive și un Centru R&D, ce acoperă trei divizii Conti: Chassis & Safety, Interior și Powertrain. Suntem unul dintre cei mai mari angajatori din regiune, cu 3.500 de salariați.

Care sunt principalele calități pe care le căutați la un candidat?

Fiecare angajat este considerat un ambasador al companiei. De aceea, căutăm candidați care să rezoneze cu valorile Continental: integri, energici, fresh, cu focus pe îmbunătățire continuă, inovativi, care caută permanent provocări profesionale. Recrutăm oameni din culturi diferite și îi încurajăm să lucreze împreună în proiecte, să devină o echipă.

Care este întrebarea preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile cele mai frecvente pe care le fac candidații, în cursul procesului de recrutare?

Mă interesează să aflu, în primul rând, care este valoarea adăugată pe care o pot aduce ei activității. O companie este doar un nume, un brand, dar adevărata sa valoare o reprezintă oamenii – ei dau viață business-ului.

Nu cred că putem vorbi despre greșeli pe care le fac candidații la interviu: în opinia mea, în cadrul unui interviu, fiecare trebuie să evalueze compatibilitatea cu cealaltă parte. Este o alegere pentru fiecare și ambele trebuie să-și prezinte deschis așteptările, promisiunile și constrângerile. Nu este vorba despre a convinge, ci despre a evalua dacă suntem într-o situație best fit.

Concurența din automotive și IT&C generat, pe de o parte, premise pentru a identifica acei candidați cu un nivel de expertiză ridicat, iar pe de altă parte a intensificat <bătălia> pentru talente.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează Continental? Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși? Odată angajați, ce perspective de carieră li se oferă?

Toți marii jucători din domeniul IT&C, precum și un număr relevant de multinaționale care activează în industria automotive, sunt prezenți pe piața din România. Asta a dus la o dezvoltare a competențelor și cunoștințelor forței de muncă specializate în acest domeniu. A generat, pe de o parte, premise pentru a identifica acei candidați cu un nivel de expertiză ridicat, iar pe de altă parte a intensificat „bătălia” pentru talente.

Pentru a genera creșterea proiectată, strategia noastră de recrutare vizează surse alternative de identificare a candidaților de pe întreg teritoriul țării și nu numai. Continental s-a poziționat ca un angajator atractiv în industrie. Un avantaj competitiv este accesul angajaților la tehnologiile de vârf din domeniu, proiectele dezvoltate local, cu impact semnificativ în industrie, cu responsabilități integrale în cadrul organizației din Sibiu, precum și o varietate de oportunități de carieră, ca expert, project manager sau lider.

Ce planuri de recrutare are Continental pe termen scurt, mediu și lung?

Continental România va continua, și în următorii ani, strategia de creștere, în toate cele șapte unități de producție și patru centre de cercetare și dezvoltare prezente în România. Numai pentru acest an este prevăzută o creștere a echipei cu aproximativ 1.500 de persoane.

Locația din Sibiu urmează să crească cu peste 1.000 de angajați, în următorii 3-5 ani. Pozițiile cele mai căutate sunt cele de ingineri cu experiență, specialiști software și hardware, ingineri producție și calitate, ingineri mecanici, project manageri, dar și tineri absolvenți ai universităților sau liceelor cu profil tehnic.

Creșterea în carieră nu presupune doar un traseu ascendent vertical, ci și oportunități de carieră <laterală>, prin care generezi elementul de noutate – noi echipe, noi responsabilități, noi canale de învățare, noi provocări.

Ce le spuneți tinerilor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase? Ce îi sfătuiți pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Diversitatea de generații întâlnită astăzi pe piața forței de muncă provoacă angajatorii să devină mai flexibili în relația cu fiecare dintre reprezentanții acestor generații, pentru a defini soluții individuale, win-win. În momentul în care într-o companie intră oameni noi, organizația evoluează, fiindcă acești oameni vin cu experiențe proprii, care susțin dezvoltarea continuă.

Într-adevăr, noua generație – așa-numiții Millennials – este în căutare continuă de oportunități de dezvoltare, iar rolul nostru este acela de a o ajuta să-și „hrănească” aceste nevoi, prin oferirea de provocări continue. Creșterea în carieră nu presupune doar un traseu ascendent vertical, ci și oportunități de carieră „laterală”, prin care generezi elementul de noutate – noi echipe, noi responsabilități, noi canale de învățare, noi provocări.

Care a fost cel mai atractiv proiect pe care l-ați gestionat până acum, în carieră?

Proiectul în care am investit mult suflet și pasiune a fost deschiderea unei grădinițe destinate copiilor angajaților Continental Sibiu, în imediata apropiere a fabricii, astfel încât părinții să poată fi aproape de copii, la locul de muncă. Punerea în scenă a proiectului a durat doi ani și a necesitat o investiție de circa un milion de euro. A meritat tot efortul: am reușit să construim locul perfect, în care calitatea pedagogică se îmbină cu joaca, veselia și siguranța.

Clădirea de 1.000 de metri pătrați a fost proiectată pentru a oferi servicii de creșă și gradiniță pentru 140 copii, în șapte clase cu predare în limbă germană sau română. La mai puțin de doi ani de la inaugurare, am ajuns la un grad de ocupare aproape de capacitatea maximă. Acest beneficiu îi ajută pe angajații noștri să armonizeze optim provocările profesionale și necesitățile personale, iar aceasta reprezintă o prioritate pentru managementul companiei.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter