Ministerul Turismului desființează birourile de promovare a României în străinătate – angajații vor fi rechemați în țară, în 90 de zile

Birourile externe ale Ministerului Turismului (MT) vor fi desființate, iar modul de reprezentare turistică pe plan internațional a României va fi „regândit”.

Conducerea MT susține că motivul acestei decizii este că birourile de promovare externă ale instituției au funcționat pe bugete create artificial, „după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare, fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli”. Suma nejustificată ar fi depășit 500.000 de euro, de-a lungul anilor.

Potrivit ministerului, nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie, ci a fost doar o condiție referitoare la suprafața admisă, care, conform raportului Curții de Conturi, nu a fost respectată de unii angajați ai acestor birouri. „S-au constatat discrepanțe majore la chiriile pentru birouri și locuințele angajaților, între reprezentanțe din țări comparabile ca nivel de trai. Acestea au variat între 1.347 și 5.357 euro/lună. Astfel, s-a ajuns la situația ca peste 70 la sută din totalul bugetului alocat birourilor externe să reprezinte cheltuieli cu chiriile”, arată MT.

În urma deciziei de desființare a birourilor de promovare a României, angajații acestora vor fi rechemați de la posturi, în următoarele 90 de zile, și vor avea statutul de angajați ai Ministerului Turismului. „În această perioadă, Ministerul Turismului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Muncii, vor elabora un statut al angajaților din reprezentanțele de promovare turistică externe și un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi. Viitorii angajați externi vor avea mandate de patru ani, pentru a se evita situația de angajați pe perioadă nedeterminată ai acestor birouri (SUA – 23 ani, Austria – 17 ani, Rusia – 16 ani, Germania – 12 ani, Franța și Italia – 10 ani, Polonia – 8 ani, Anglia – 5 ani), fără un control real al activității lor și fără o imagine clară a eficienței la post”, menționează reprezentanții ministerului.

Reprezentanții din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor fi coordonată de șefii misiunilor diplomatice din țările în care se va considera necesară prezența instituțională a Ministerului Turismului. MT va decide relocarea unor birouri de promovare turistică în țări ce pot fi furnizoare de turiști pentru România (de exemplu, țările scandinave și Benelux), dar numărul total al reprezentanțelor externe va rămâne de 14.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter