Mirabela Chera, Director (HELLA Corporate Center): „HELLA oferă excelente oportunități de carieră”

Peste 1.800 de angajați, investiții de zeci de milioane de euro și un brand respectat în întreaga lume. În două vorbe, așa ar suna povestea din România a unuia dintre cei mai importanți furnizori auto la nivel global.

La opt ani de la demararea activităților din România, HELLA are, în continuare, planuri mari: investiții de 28,5 milioane de euro, în perioada iunie 2013 – mai 2014, pentru extinderea capacităţilor de producție, și sute de angajări. Mirabela Chera, Director HELLA Corporate Center, explică de ce HELLA este unul dintre cei mai respectați angajatori din România.

sb.business: Ce fel de abilități și caracteristici aveți în vedere, în momentul în care discutați cu un candidat? De ce este nevoie pentru a deveni membru al echipei HELLA?

MIRABELA CHERA: HELLA este o companie de familie, iar acest aspect are o valoare foarte mare, în cadrul organizației noastre. De aceea, urmărim cu atenție nu doar calificările profesionale și tehnice ale unui candidat, ci ne interesează, într-o măsură semnificativă, și personalitatea sa. Sunt șanse mai mari să acceptăm un candidat, în cazul în care caracterul său se „pliază” pe filozofia HELLA.  Pentru ca asta să se întâmple, vrem să ne asigurăm că acel candidat are un comportament potrivit cu valorile noastre: profesionalism și abordare umană. Un nou membru al echipei ar trebui să se concentreze pe cooperarea într-un spirit de parteneriat, pentru a ajuta compania HELLA să crească atât ca o echipă, cât și ca o familie. Pe de altă parte, pentru cele mai multe posturi, sunt necesare cunoștințe foarte bune de limba engleză și, desigur, rezultate bune în educație și experiență de lucru.

Diferă strategia Dvs. de recrutare și gestionare a resurselor umane de cea a altor companii care  activează în industria automotive, în România?

Aș spune că da. Apelăm la diferite canale de recrutare – pe lângă cele clasice, am dezvoltat un concept de recrutare, care presupune formarea de academii. Proaspeții absolvenți au posibilitatea de a intra într-un program de training foarte intens, timp de patru luni, iar apoi pot face pasul spre o poziție permanentă. Pe lângă trainerii externi, în acest proces sunt implicați mai mulți colegi din cadrul HELLA, care predau implementarea proceselor sau a tool-urilor specifice în cadrul HELLA. Cei mai buni studenți ai acestei academii primesc oferte de angajare, iar toți participanții obțin o diplomă.

Care este cel mai rău lucru pe care îl poate face un candidat, în timpul interviului de angajare? Cum filtrați candidații, astfel încât să-i găsiți pe cei mai potriviți?

Să nu arate un interes real pentru HELLA, adică să nu se documenteze în legătură cu compania – nici măcar cu câteva informații de bază, ce pot fi găsite ușor pe internet. Apoi, să nu aibă nici o întrebare la finalul interviului. Cineva care este interesat trebuie să fie curios chiar înainte de interviu, iar așa vor apărea întrebări la care nu se poate găsi răspuns pe internet.

Aveți un sfat pentru cineva care dorește să-și construiască o carieră în industria automotive?

Să citească ziarele cu subiecte legate de automobile, pentru a înțelege domeniul, în special rolul furnizorilor din această industrie.

Ce perspective de carieră oferă HELLA angajaților săi? Cum îi motivați să obțină cele mai bune rezultate? În acest sens, care sunt inițiativele reușite pe care le-ați introdus și de ce s-au bucurat de succes?

HELLA România oferă excelente oportunități de carieră. Pe lângă producție, deținem un important centru de dezvoltare a componentelor electronice. Proiectele de inginerie de aici au impact la nivel mondial și se bazează pe rețeaua de dezvoltare globală HELLA. În funcțiile de suport, precum IT sau Logistică, avem responsabilitatea globală pentru o serie de procese și instrumente, inclusiv strategia și îmbunătățirea acestor procese. Cu această structură de funcționare, pe lângă calea clasică de management al carierei, oferim și numeroase poziții de management la nivel global. Uneori, echipele sunt răspândite în diferite colțuri ale lumii.

Urmărim cu atenție nu doar calificările profesionale și tehnice ale unui candidat, ci ne interesează, într-o măsură semnificativă, și personalitatea sa. Sunt șanse mai mari să acceptăm un candidat, în cazul în care caracterul său se <pliază> pe filozofia HELLA.

Potrivit mai multor studii, principala sursă de motivare este relația cu superiorul direct. HELLA ca obiectiv dezvoltarea fiecărui manager, la orice nivel, cu modelul de leadership HELLA, care atinge trei aspecte principale: unul dintre ele este „dezvoltă-i și inspiră-i pe alții”. Furnizăm programe globale de formare în management, pentru a ne asigura că toți liderii HELLA se concentrează pe cea mai valoroasă resursă pe care o avem: angajații noștri. Doar într-un mediu de lucru plăcut, în care colaboratorii noștri se simt fericiți, ei vor fi capabili să dea tot ce au mai bun.

Care este cea mai mare provocare de care se lovesc companiile atunci când pornesc în căutarea talentelor, în România?

Multe companii din România au o creștere importantă. Este nevoie, în mod special, de ingineri. Resursele disponibile trebuie să fie „împărțite” de mai multe companii. În aceste condiții, încercarea de atragere a celor mai talentați candidați se transformă într-o competiție acerbă.

În ce măsură este relevantă experiența candidaților în alte domenii – care au puțin de-a face cu poziția pentru care aplică?

Pe baza valorilor HELLA, „jocul” de echipă și abilitățile de comunicare sunt foarte importante. În plus, ne încurajăm toți angajații să acționeze cu responsabilitate antreprenorială și autonomie. Pentru aceasta, este nevoie de curaj și de dorința de a îmbunătăți lucrurile.

Care sunt planurile HELLA pentru 2014? Câți oameni se vor alătura echipei, în următorul an, și care credeți că va principala provocare din domeniul resurselor umane, în următorii ani?

La nivel mondial, HELLA este pe un drum de creștere, care are un impact major și asupra operațiunilor din România. Chiar din acest an, HELLA România va avea câteva sute de noi poziții, în special în cercetare și dezvoltare, dar și în funcții administrative, precum IT, achiziții și controlling. Anul viitor, marea provocare pentru HR va fi integrarea coordonată a noilor angajați și sustenabilitatea, pentru a păstra angajații mulțumiți și eficienți.

DESPRE HELLA

Este o companie globală, de familie, independentă, cu mai mult de 29.000 de angajați în 100 de locații din peste 35 de țări. Grupul cu origini germane dezvoltă și produce componente și sisteme de iluminat și electronice, pentru industria de automobile. În segmentul Aftermarket, dispune de una dintre cele mai mari rețele comerciale de servicii cu piese de schimb auto, accesorii, servicii de diagnoză şi reparaţii, din Europa. În segmentul Special Applications, cu peste 5.500 de angajaţi implicați în cercetare şi dezvoltare, HELLA se numără printre cei mai mari inovatori de pe piaţă. Cu o cifră de afaceri de peste cinci miliarde euro, în anul fiscal 2012/2013, HELLA se clasează în Top 50 al furnizorilor auto, la nivel mondial, precum şi printre primele 100 de companii industriale germane. În România, HELLA este prezentă în Timișoara, Lugoj, Arad și Craiova, cu trei centre de proiectare și dezvoltare, un centru administrativ și trei unități de producție. În prezent, aproximativ 1.800 de angajați lucrează pentru HELLA România.

 articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2013

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter