Oamenii potriviţi

O bună perioadă de timp, am încercat să ofer un răspuns pragmatic pentru o întrebare relativ simplă: „Care este cel mai important capital pe care-l are o companie? Oamenii sau alte lucruri pot fi primordiale?”. Argumentele pro și contra erau suficient de pertinente în ambele direcţii, încât să ridice probleme ideologice.

Răzvan Voica

HR Manager @ iQuest

Într-o zi, în timp ce răsfoiam o carte de-a lui Jim Collins, a venit răspunsul: „People are not your most important asset. The right people are”. Pe vremea aceea, pe lângă alte responsabilităţi, mă ocupam activ și de recrutare, și a început să mă preocupe foarte mult ideea de CUM poţi să reușești să selectezi nu doar oamenii buni, ci oamenii potriviţi, care să rezoneze cu organizaţia. Oamenii potriviţi sunt cei care se completează perfect cu organizaţia ta, fiindcă aceasta reprezintă o extensie naturală  a caracterului lor și a valorilor pe baza cărora ei funcţionează. Oamenii potriviţi nu îi educi să fie așa, îi angajezi pentru că-i vrei alături, așa cum sunt.

Aș vrea sa accentuez modul în care poţi să-i păstrezi și felul în care te asiguri că efectul de domino pozitiv, prin care oamenii buni atrag alţi oameni buni, va funcţiona și în compania ta. Primul lucru care îmi vine în minte este cultura organizaţională, și anume valorile instituite în organizaţie. Adevărata identitate organizaţională poate fi cel mai bine exprimată prin elementele valorice care îi stau la bază. Definirea valorilor în cadrul organizaţiei are un impact direct și imediat asupra angajaţilor, deoarece oamenii potriviţi se regăsesc în aceste valori. Acest enunţ va sta drept mărturie pentru liderii organizaţionali și reprezintă nucleul ce mișcă sau va mișca acţiunile companiei. Oamenii cu adevărat potriviţi îi câștigi prin aplicarea acestor principii în munca de zi cu zi. Dacă organizaţia are ca valoare excelentă, atunci aceasta va transpărea în proiecte, acţiuni, atitudini sau comportamente.

Declararea valorilor în mod public, atât pentru colegi, cât și pentru clienţi, va ajuta compania să se dezvolte în armonie cu ele. O astfel de companie va avea mereu oameni buni, deoarece direcţia și intenţiile ei sunt cunoscute celor din jur. O astfel de companie va atrage clienţii potriviţi, uniţi de aceleași valori. Leadership-ul, colegii, clienţii vor avea un puternic simţ al mândriei, aparţinând unei astfel de organizaţii, care îi unește prin mijloace intrinseci. Totodată, o companie guvernată de astfel de principii va înţelege relativ repede că își va putea păstra oamenii investind în ei. Studiile psihologice arată că atenţia sporită acordată angajaţilor, printr-o permanentă dezvoltare profesională și personală, duce la creșterea performanţei și retenţiei lor. Prin facilitarea participării la training-uri, workshop-uri, conferinţe, se va produce un transfer de încredere, atât în propria persoană, cât și în organizaţia din care fac parte. Vor rămâne loiali mediului în care simt și văd, în mod real, că se pot dezvolta.

O organizaţie bazată pe valori este o adevărată cultură vie, care inspiră încredere și stabilitate, atât în interior, cât și în afara ei. În interior, angajaţii descoperă alinierea între crezurile lor și organizaţie, între recunoașterea de care au nevoie ca profesioniști și motivaţia lor profesională. Astfel, se stabilesc legături puternice, de lungă durată, între oameni și companie, și ia naștere cultura organizaţională. În exteriorul companiei, se dezvoltă și se menţine o bună reputaţie. Excelenţa, angajamentul, onestitatea, curajul, respectul și munca în echipă sunt principalele valori care guvernează compania iQuest. Ele formează coloana sa vertebrală. Aceste valori ne fac pe noi toţi, cei care aparţinem acestei organizaţii, mândri de ceea ce suntem de 15 ani.

articol publicat în sb.business – ediţia de primăvară 2014

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close