Peste trei sferturi dintre companiile mari oferă beneficii extrasalarile propriilor angajați

Potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, beneficiile acordate de angajatorii români au devenit tot mai variate și creative, ca metodă de retenție și fidelizare a angajaților.

Dacă până acum câțiva ani doar tichetele de masă sau decontarea transportului erau incluse în pachetul de bonificații, în prezent, angajatorii oferă un sistem mult mai complex: tichete cadouri, abonamente medicale, abonamente la saloane de SPA – înfrumusețare, de sport, excursii plătite, camere de relaxare, fructe la birou. La acestea se adaugă inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă sau opțiunea de a achiziționa produse și servicii la prețuri reduse.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

„Beneficiile reprezintă un instrument solid de motivare a angajaților, de stimulare a performanței și de păstrare, pe termen lung, a loialității lor în cadrul companiilor, dar și de atragere a noi candidați implicați în procesele de recrutare. Implementat într-un mod coerent, corect și transparent, și ținându-se cont de tendințele din piață, dar și de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retenție sporită a angajaților”, declară Raluca Peneș (foto), HR Coordinator Smartree.

Conform statisticilor Smartree, valoarea medie a beneficiilor oferite de companii în 2017 a a fost mai mare cu 11 la sută față de media anului precedent, cu o creștere de 25 la sută în decembrie 2017, față de decembrie 2016. Creșterea înregistrată de-a lungul anului a fost determinată de implementarea programelor de bonusare de către companiile care s-au adaptat rapid la cerințele din piață, pentru a-și fideliza angajații, dar și pentru a atrage alți candidați.

În 2017, 79 la sută dintre companiile clienți Smartree au oferit diverse beneficii angajatilor, în creștere cu patru la sută față de anul precedent, în timp ce opt la sută au oferit beneficii în mod diferențiat, în funcție de politica fiecărei entități din grup. 13 la sută dintre clienții Smartree nu au oferit astfel de beneficii, anul trecut. „Având în vedere că piața ofertelor de muncă a fost una foarte competitivă în 2017, tot mai multe companii au implementat noi sisteme de beneficii, prin extinderea acestor politici la nivelul tuturor departamentelor. În același timp, sunt și companii multinaționale care deja și-au făcut cunoscută decizia de a intra în 2018 pe piața din România, aspect ce va determina actualii angajatori să păstreze și să adapteze continuu aceste sisteme de beneficii, pentru motivarea angajaților existenți, dar și pentru atragerea de noi potențiali candidați”, adaugă Raluca Peneș.

Pentru 2018, reprezentanții companiei estimează o creștere de zece la sută în ceea ce privește valoarea medie a bonusurilor acordate angajaților, pe fondul unei piețe ale muncii tot mai dinamice. Angajatorii vor căuta și metode tot mai neconvenționale de a-și fideliza membrii echipelor, cu accent pe opțiuni de natură non-financiară a pachetului de beneficii.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close