Piața construcțiilor, blocată de lipsa acută de muncitori

Mai mult de jumătate dintre antreprenorii generali din construcții din România refuză lucrări din cauza lipsei de personal.

Antreprenorii generali în construcții din România semnalează o nouă criză pe piață: lipsa acută de muncitori calificați. Conform unui studiu realizat de IBC Focus și publicat în Top 100 Antreprenori Generali în Construcții, 52 la sută dintre antreprenori au refuzat, anul acesta, ofertarea de noi proiecte, din lipsă de personal.

Anul acesta, din studiile desfășurate prin chestionare directe, adresate către 100 de antreprenori activi de pe piață, cea mai des întâlnită problemă a fost cea a lipsei de forță de muncă. Această situație a fost semnalată și de Federația Patronatelor Societăților din Construcții, care anunța, în septembrie, că anul acesta ar fi nevoie de un număr total de 600.000 de angajați, iar la nivel național figurează doar 377.000.

„Conform analizei noastre, România se confruntă cu o criză acută de zidari, sudori, instalatori, tâmplari, operatori de utilaje și chiar și șoferi. 87 la sută dintre respondenții chestionarului nostru au mărturisit că recrutarea de personal și retenția au devenit mai dificile în ultimul an. Dacă punem în comparație cifrele rezultate în urma studiului cu starea existentă pe piața construcțiilor, rezultă, în mod clar, o situație îngrijorătoare. La nivel național, IBC Focus a monitorizat și publicat, în 2017, 26.143 de șantiere din România, cu o suprafață totală de 32.92 milioane mp și o valoare de 92,46 miliarde de lei”, declară Mihaela Ghiorghiu, PR Specialist IBC Focus.

Conform aceluiași studiu, situația salariilor din 2016 a fost mult mai bună comparativ cu 2015. Salariile din construcții au urcat de la 1.982 până la 2.435 de lei. Totuși, în ciuda predicțiilor pozitive ale specialiștilor din domeniu, pentru finalul anului 2017, muncitorii români preferă salariile din vestul Europei.

Top 100 Antreprenori Generali este un proiect realizat independent de IBC Focus. Aflată la cea de a opta ediție, oferă anual o privire de ansamblu asupra celor mai buni antreprenori de pe piață, studii și analize bazate pe cifre reale, obținute prin chestionare adresate antreprenorilor activi. Studiul din acest an s-a bazat pe chestionare directe și studii de cercetare derulate în perioada iunie-septembrie.

DESPRE IBC FOCUS

Agenție de marketing în domeniul construcțiilor, are drept scop principal furnizarea de cereri de ofertă către companiile care vând materiale sau servicii în construcții. Adiacent serviciilor de promovare și obținere de leaduri, IBC Focus deține cele mai complexe baze de date cu șantierele active din România și are o experiență pe piață de peste zece ani.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close