Povestea româncei care conduce propria afacere cu peste 200 de angajați, în Dubai

S-a mutat în Emiratele Arabe Unite în urmă cu 14 ani, iar acum locuiește în Dubai, unde conduce propria companie, cu peste 200 de angajați. Adriana Usvat este Managing Partner al uneia dintre cele mai apreciate agenții ce furnizează servicii de marketing în zona Golfului.

Organizat în patru divizii – Marketing, Modele, Evenimente, Digital -, FLC Group are în portofoliu peste 500 de campanii, pentru peste 50 de branduri, din 2008, anul înființării. Iar clienții sunt unul și unul: Chanel, Dolce&Gabanna, Escada, Hugo Boss, Givenchy, Estée Lauder, Gucci, Guerlain, Nestlé, Panasonic, Samsung, Heineken ori P&G, dar și alte branduri locale și internaționale.

Înainte de a se lansa în această afacere, în 2008, Adriana Usvat a muncit, mulți ani, pentru o companie petrolieră rusă, în mai multe țări. Totuși, și-a dorit întotdeauna să lucreze pe cont propriu, în condițiile stabilite de ea, fiindcă este pasionată de munca și de independența ei.

Și-a închiriat locuința, ca să facă economii

Drumul spre succes nu a fost întotdeauna lin. Când și-a lansat afacerea, în 2008, a luat un credit pentru mașină, plătea o ipotecă, avea de dezvoltat o afacere și nici un salariu. De aceea, a decis să se mute din propriul apartament și să locuiască la o prietenă. Și-a închiriat locuința și, astfel, își putea plăti creditul. „Frica ne paralizează și nu este constructivă. Cu o grijă mai puțin, am putut să mă concentrez mai mult asupra afacerii. Un an mai târziu, m-am mutat înapoi în apartamentul meu”, își amintește Adriana Usvat, într-un interviu pentru publicația The National, din Dubai.

La început, nu a avut nici un sprijin financiar. Prin urmare, a gestionat fiecare aspect al afacerii – de la rolul de agent de rezervări ori scouter pentru modele, la cel de supervizor, strateg, manager de operațiuni sau director financiar. Astăzi, toată lumea vede o echipă de peste 200 de oameni și o companie de top, însă puțini știu câte nopți albe stau în spatele succesului. „În 2009, ne aflam la începutul perioadei de recesiune, iar multe branduri își doreau să ajungă direct la clienții lor, deoarece publicitatea în mass-media era costisitoare și nu foarte bine targetată. Existau și atunci agenții de publicitate care se concentrau pe comunicare și strategie, dar nu stăteau la fel de bine cu punerea în practică a ideilor. Erau și agenții mai mici, care ofereau personal pentru promoții, dar le lipsea o gândire strategică. Noi am umplut acest gol și am oferit soluții strategice, împreună cu suportul de execuție. Încă de la început, a existat această provocare, de a gestiona bugete mici, cu un ROI măsurabil. Acest lucru este posibil doar printr-o gândire strategică, out-of-the box, care vine odată cu experiența și încrederea. Am menținut această abordare și  după recesiune, fiindcă este ușor să te <pierzi> în bugete mai mari, dar să scapi din vedere ceea ce-și doresc cu adevărat clienții”, explică Adriana Usvat.

Vrem ca FLC Group să fie cea mai bună alegere, să atragă cele mai bune talente și resurse, și să fie prima opțiune pentru toți clienții noștri. Plănuim extinderea la nivel regional, dar și la nivel de departamente.

„Școala” românească

Modul în care își conduce compania are legătură cu copilăria și tinerețea petrecute în România. La 18 ani, s-a angajat pentru prima oară. Tatăl său i-a permis să lucreze ca broker, cu condiția să-și păstreze și bursa la universitate. Primul salariu era de 100-150 de dolari pe lună. Experiența, însă, a fost „neprețuită”. „Am crescut în România și am fost un copil fericit. Părinții mei mi-au oferit multă dragoste și mi-au cerut să muncesc din greu pentru tot ce-mi doream. Aveam de îndeplinit sarcini săptămânale, din clasa I, și primeam o alocație săptămânală, cu care puteam să fac ce voiam. Am început să-mi cumpăr singură haine de la șapte ani. A avut sens atunci și încă are – a fost o combinație perfectă de muncă grea și culegere a recompenselor. Încerc să folosesc același principiu în compania mea”.

De un lucru nu-și amintește cu plăcere, din România: cozile la magazine. „Eram încă un copil, dar îmi amintesc totul, inclusiv cozile uriașe la care trebuia să stai ca să cumperi mâncare, dar și magazinele goale. Îmi amintesc și că oamenii își păstrau o atitudine pozitivă, în ciuda situației de atunci. Asta mi-a construit caracterul. Stăteam singuri acasă, în timp ce părinții noștri erau la muncă. Astăzi nu aș sta pentru nimic în lume la coadă pentru a intra într-un club sau într-o discotecă, fiindcă pentru mine cozile sunt asociate cu necesitățile existențiale, nu cu simpla nevoie de distracție”.

Investițiile preferate

Adriana Usvat are acum alte „distracții”: „Îmi place să investesc și să înmulțesc banii. Îmi place și să cheltuiesc o parte din banii pe care-i câștig din diferite investiții. Propria recompensare face bine întotdeauna”. Economiile le păstrează într-un portofoliu mixt de obligațiuni, acțiuni, proprietăți imobiliare și, în ultimul timp, aur. „Însă cele mai bune investiții au fost investițiile în mine – fie că a fost vorba de educație, timp liber, pasiuni sau liniștea sufletească”. De altfel, acesta este sfatul pe care l-ar da unei Adriana Usvat mai tânără, dacă ar avea posibilitatea s-o întâlnească acum: „Investește mai mult în tine însuți – în educație, călătorii, în experiențe noi și lărgirea propriului orizont”.

Dacă ar câștiga pe neașteptate un milion de dirhami (circa 230.000 de euro), ar încerca să-și diversifice portofoliul de investiții. Ar investi mai mult în acțiuni și într-o proprietate nouă, „probabil undeva în Europa”.

O zi din viața Adrianei Usvat

Ziua de lucru a Adrianei Usvat include în special discuții în firmă și întâlniri cu clienții. Când acestea sunt mai puține, își face timp pentru a ajunge la sala de fitness, dar și pentru prieteni și cărți. De obicei, sfârșitul de săptămână o găsește pe plajă, fiindcă este pasionată de paddleboarding. „Este cea mai liniștită perioadă a zilei și, poate, singurul moment când telefoanele mele nu sunt la îndemână”. Cina, întâlnirile cu prietenii, la un grătar, yoga, lectura și dansul sunt alte activități pe care nu și le refuză, atunci când timpul îi este aliat.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter