Randstad Workmonitor: Angajații români, pe primul loc în lume în ușurința comunicării cu colegii lor

Angajații români se clasează pe primul loc la nivel global în ceea ce privește ușurința de a comunica cu colegii lor, indiferent de generația de care aparțin aceștia, arată rezultatele raportului global Randstad Workmonitor, realizat la nivelul trimestrului al II-lea din 2018, în care România a fost inclusă pentru prima dată.

Potrivit studiului, realizat de compania de recrutare Randstad, lider mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, majoritatea românilor preferă să lucreze într-un mediu de lucru unde se întâlnesc mai multe generații și consideră că, datorită faptului că fac parte dintr-o echipă diversă din punct de vedere generațional, sunt capabili să genereze idei și soluții inovatoare.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

„Prezența pieței din România în premieră, în Randstad Workmonitor, este o realizare pentru Randstad România și o contribuție importantă pe care reușim să o aducem radiografierii forței de muncă locale, comparativ cu tendințele globale. Ediția aceasta a raportului identifică unele aspecte surprinzătoare, altele pozitive, ale abilităților, comportamentelor și percepțiilor angajaților români, ce conduc la o înțelegere mai bună a acestora și poate chiar oferă noi perspective în privința lor”, spune Mihaela Maranca, director general Randstad România.

În proporție de 80 la sută, angajații din întreaga lume consideră că principalele diferențe care se manifestă într-un loc de muncă multigenerațional constau în stilurile de comunicare. În topul țărilor clasate în funcție de cât de dificil le este angajaților să comunice cu colegii lor care provin dintr-o altă grupă de vârstă sau de generație, România înregistrează cel mai scăzut procent (19 la sută), față de media globală (31 la sută).

În vreme ce, la nivel mondial, în medie, 86 la sută dintre respondenți preferă să lucreze într-o echipă cu mai multe generații, 92 la sută dintre angajații români și-au declarat această preferință și sunt depășiți doar de Chile (93 la sută). România se află pe primele locuri ale clasamentului și în ce privește aprecierea faptului că apartenența la o echipă multigenerațională îi impulsionează să contribuie cu idei și soluții inovatoare (91 la sută), alături de Italia (92 la sută), Norvegia (94 la sută) sau China (94 la sută), față de media globală de 85 la sută. Colaborarea între generații este considerată a fi reciproc avantajoasă de către 88 la sută dintre respondenții români (față de 85 la sută media globală).

Relația cu superiorul direct

Deși 83 la sută dintre respondenți consideră că vârsta managerului lor direct nu are importanță, cât timp reușește să-i inspire, 69 la sută preferă ca managerul lor direct să aibă aceeași vârstă sau să fie mai în vârstă decât ei. România se situează în apropierea acestei medii, cu 64 la sută. Majoritatea angajaților (77 la sută – global, 74 la sută – România) afirmă că managerul lor direct are abilitatea de a lucra cu diferite generații, iar 69 la sută spun că managerul lor direct se ocupă de evoluția carierei lor (România – 65 la sută).

Conectarea în social media

În ceea ce privește conectarea pe rețelele sociale, precum Facebook sau Instagram, angajații sunt mai frecvent conectați cu colegii lor (61 la sută – global, 77 la sută – România) decât cu managerul direct (35 la sută – global, 45 la sută – România). India înregistrează cea mai mare rată de conectare între colegi, în social media (86 la sută), iar Japonia se află la polul opus, cu 19 la sută. Raportat la rata de conectare cu managerul direct, aceleași țări își adjudecă extremele: India – 67 la sută, Japonia – zece la sută. Bărbații din segmentul de vârstă 18-24 sunt mai des conectați cu managerul direct (47 la sută), comparativ cu femeile din același grup (38 la sută).

România, pe locul 2 în topul celei mai scăzute rate de schimbare a locului de muncă

Numărul angajaților care se așteaptă să lucreze pentru o altă companie, în următoarele șase luni, a crescut ușor, de unde rezultă un Indice de Mobilitate de 110. Mobilitatea a crescut cel mai mult în Turcia (+9), Polonia (+7), SUA (+5), Brazilia și Italia (ambele +4). Cea mai mare scădere este înregistrată în Franța și Cehia (-5), Suedia și China (-4).

Schimbarea reală a locului de muncă este stabilă și se menține la 22 la sută, iar cea mai mare rată este înregistrată în India (46,6 la sută). Luxemburg și România raportează rata de schimbare cea mai scăzută (opt, respectiv 12 la sută). Dorința de schimbare a locului de muncă a crescut în Australia, Mexic, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Olanda, Marea Britanie și SUA, față de trimestrul trecut. Numai în Italia a scăzut apetitul de schimbare a locului de muncă, care rămâne cel mai ridicat în India (42 la sută) și cel mai scăzut în Turcia (16 la sută). În România, el este de 32 la sută.

72 la sută din români, mulțumiți profesional

Comparativ cu trimestrul precedent, gradul de mulțumire profesională a crescut în Italia și Japonia, însă a scăzut în Belgia, Canada, Hong Kong, Malaezia, Portugalia, Singapore, Suedia și Elveția. Angajații din Mexic sunt cei mai mulțumiți (84 la sută), Japonia se află la polul opus (50 la sută), iar România înregistrează același nivel cu al Marii Britanii – 72 la sută.

DESPRE RANDSTAD WORKMONITOR

A fost lansat în Olanda, în 2003, apoi în Germania, și acoperă acum 34 de țări din Europa, Asia-Pacific și America. România este țara care s-a alăturat cel mai recent acestui studiu, în 2018. Studiul este publicat de patru ori pe an. Indicele Mobility Workmonitor, care urmărește încrederea angajaților și surprinde probabilitatea ca un angajat să-și schimbe locul de muncă în următoarele șase luni, oferă o înțelegere globală a sentimentelor și tendințelor de pe piața muncii. Sondajul, care vizează și satisfacția angajaților, motivația personală și un set rotativ de întrebări tematice, se desfășoară online, printre angajații în vârstă de 18-65 ani, care lucrează cel puțin 24 de ore pe săptămână, într-un loc de muncă remunerat. Dimensiunea minimă a eșantionului este de 400 de interviuri pe țară. Al doilea studiu Randstad Workmonitor din 2018 s-a desfășurat între 23 aprilie și 14 mai.

DESPRE RANDSTAD

Lider mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, Grupul Randstad este specializat în soluții în domeniul serviciilor flexibile de muncă și resurse umane. Serviciile sale variază de la angajări regulate temporare și plasări permanente la servicii, profesioniști și soluții HR de tip inhouse (inclusiv outsourcing-ul procesului de recrutare, programe de management al serviciilor și outplacement). La sfârșitul anului 2017, avea 38.331 de angajați corporativi și 4.858 de sucursale și locații inhouse, în 39 de țări. În 2017, a generat venituri de 23,3 miliarde de euro.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close