Renault România, de la A la Z

Istoria succesului Renault în România a început în 1999, când Renault a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al Dacia, de la statul român. La acea vreme, ingredientele succesului nu erau neapărat evidente – punctul de plecare era o uzină veche, o rețea de comercializare nedezvoltată și niște mașini care nu erau moderne.

15 ani mai târziu, România, cu cei 17.000 de angajaţi, este a doua ţară a Grupului Renault în ceea ce priveşte efectivele şi singura, cu excepţia Franţei, care posedă toate competenţele unui constructor auto. A face parte din acest grup înseamnă a beneficia de o diversitate de meserii existente în industria automobilului, de la design, concepţie, fabricaţie şi până la procesul de comercializare, inclusiv post-vânzare.

Renault Design Central Europe (Bucureşti) este singurul centru de design auto din Europa Centrală şi de Est, cu o echipă formată din 26 de angajaţi, de șapte naţionalităţi. Design-ul contribuie decisiv în decizia de cumpărare a unei maşini. O maşină frumoasă poate fi, în acelaşi timp, fiabilă, robustă, dinamică, şi poate fi asociată cu ideea de siguranţă, de spaţiu sau chiar de senzualitate. Design-ul este primul care comunică ideea din spatele conceptului. Ideile şi tema conceptului sunt puse în practică prin schiţe.

După o triere atentă, se aleg cele mai reprezentative schiţe – realizate de designeri iniţial de mână, apoi pe tablete grafice, în programe dedicate -, după care se transpun în 3D. Modelul 3D, odată construit, poate servi unor scopuri complementare: definitivarea conceptului, a construcţiei, împreună cu designerii, stabilirea soluţiilor constructive, împreună cu inginerii, frezarea la scară a unei machete fizice pentru eventuale schimbări, făcute de modelatorii fizici împreună cu designerii, vizualizarea modelului în diverse scenarii virtuale, suport pentru modificările aerodinamice etc.

Centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie (RTR), are ca misiune conceperea şi îmbunătăţirea continuă a vehiculelor, precum şi adaptarea motoarelor şi a cutiilor de viteze. RTR este singurul centru de inginerie auto din Europa de Est şi zona mediteraneană şi cel mai mare centru de inginerie al Renault din afara Franţei, cu circa 2.500 de ingineri. În cele trei locaţii ale sale, RTR regrupează toate activităţile necesare dezvoltării unui proiect auto.

La Bucureşti, birourile de studii dezvoltă şi adaptează proiecte de vehicule și organe mecanice. La Titu, Centrul Tehnic asigură încercări pentru vehiculele şi organele mecanice dezvoltate de birourile de studii. La Mioveni, RTR asigură suportul tehnic pentru uzinele Dacia şi pentru furnizorii acestora. Este centrul de referinţă pentru vehiculele dezvoltate pe platforma Logan.

Matrițe Dacia (Piteşti) este singura matriţerie a grupului Renault. Misiunea principală este conceperea şi realizarea de ştanţe si matriţe de ambutisare pentru reperele de exterior. Matriţele realizate aici sunt folosite la fabricarea autovehiculelor din gamele Dacia, Renault şi Nissan. În esenţă, meseria de conceptor ştanţe şi matriţe face posibilă transformarea intenţiei designer-ului, a conceptului, într-un produs finit, ce poate fi realizat în serie mare, utilizând tehnologia ambutisării.

Activitatea de concepţie ştanţe şi matriţe face legătura dintre ingineria Renault şi activităţile de producţie: prelucrări prin aşchiere, ajustaj-montaj, punere la punct, calitate şi punere în fabricaţie. În activitatea de concepere, este utilizat un demers de inginerie concurenţială, bazat pe integrarea cunoştinţelor şi constrângerilor meseriilor din aval, în procesul de concepere al ştanţelor şi matriţelor.

Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia (Mioveni) acoperă o paletă largă de activităţi: fabricarea pieselor brute din aluminiu, uzinarea şi asamblarea motoarelor şi a cutiilor de viteze, uzinarea pieselor şi montajul semi-punţilor faţă şi spate, presarea şi sudarea osiilor şi cadrelor Grup Moto Propulsor, pentru vehiculele din gama Dacia, Renault, Nissan, Peugeot, Citröen şi Toyota, produse în întreaga lume. 27 la sută dintre angajații Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia sunt femei. Uzina este organizată în patru departamente de fabricaţie, care numără 120 de linii de producție: Aluminiu, Motoare, Cutii de Viteze, Şasiuri. Acestora li se adaugă funcţiile Logistică şi Plan Progres SPR, formând Direcția Fabricație, în timp ce Departamentul Mentenanţă şi Programul Monozukuri sunt integrate în Direcția Tehnică. În zece ani (2004-2013), au fost fabricate circa 1.750.000 de motoare şi 3.730.00 de cutii de viteze. Peste 60 la sută din producţia uzinei este destinată exportului către uzine din Grupul Renault.

Uzina Vehicule Dacia (Mioveni) este cea mai mare uzină vehicule a grupului Renault, care asigură producţia vehiculelor Logan, Sandero (inclusiv versiunea Stepway), Logan MCV şi Duster (4X2 şi 4X4), precum şi a pieselor de schimb pentru modelele actuale şi cele ieşite din fabricaţie. Uzina Vehicule este organizată în patru departamente de fabricaţie: Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj şi o unitate care produce piese mici de caroserie, Presate Dacia (Piteşti). În cadrul uzinei se regăsesc și un atelier propriu de vopsire a barelor, un atelier de fabricare a eşapamentelor şi unul de echipare a portierelor în afara liniei de montaj.

O altă activitate importantă a Uzinei Vehicule Dacia este fabricarea de piese pentru celelalte uzine Renault care asamblează Logan, Sandero şi Duster, dar nu au un departament de Presaj propriu: Brazilia, Rusia, Maroc, Columbia, Iran, India şi Africa de Sud. Peste 90 la sută din producţia uzinei de la Mioveni merge la export. 40 la sută dintre angajații care lucrează în cadrul Uzinei Vehicule sunt femei. Procesele de fabricaţie sunt preponderent manuale, iar diferitele tipuri de caroserie sunt asamblate pe o singură linie de montaj. Ritmul este unul alert – la fiecare 55 de secunde, un vehicul iese din banda de Montaj. În 2013, uzina a fabricat 342.621 mașini, iar în cei 45 de ani de existenţă a produs peste 4,9 milioane de vehicule.

Direcţia Logistică Centrală (Mioveni) asigură legătura între Direcţia Comercială, a cărei misiune este vânzarea de vehicule, şi Uzinele Vehicule şi Mecanica şi Şasiuri, care au ca misiune fabricarea de vehicule şi de componente mecanice. Direcţia Logistică reunește Departamentul Audit şi Organizare Procese, Departamentul Transport Ambalaje Vehicule şi Recepţie Administrativă, International Logistics Network (ILN). În România se află cel mai mare centru logistic Renault, care are, în prezent, 32 de clienţi și gestionează exportul de componente pentru fabricaţia de vehicule în 14 uzine: Rusia, Africa de Sud, Iran, Brazilia, Columbia, Maroc, India, Argentina, Algeria şi Dacia, de la Mioveni. Săptămânal, din parcul de expediţii sunt expediate peste 550 de camioane şi 14-18 trenuri încărcate cu vehicule. Numărul de vehicule expediate în 2013 a fost de 343.643, dintre care 20.688 vehicule către 65 de concesionari din România şi 322.955 expediate la export (73 de destinaţii).

Renault Commercial Roumanie (Bucureşti, Oarja, Mioveni) este o direcţie tri-marcă, ce asigură activităţi legate de vânzarea vehiculelor noi şi pieselor de schimb, serviciile post-achiziţie, respectarea standardelor de calitate a produselor şi serviciilor celor trei mărci. Are ca misiuni și distribuţia de vehicule în reţeaua de agenţi comerciali, distribuţia de piese de schimb în atelierele de service agreate și studiile client. Lângă Piteşti, în comuna Oarja, se află cel mai mare depozit de Piese de Schimb din estul Europei, Centrul de Piese de Schimb, iar la Mioveni – Departamentul Calitate şi Vocea Clientului. În România, există 153 puncte de vânzare a vehiculelor noi Dacia (80), Renault (49) și Nissan (24).

Direcţia Calitate România are ca obiectiv principal satisfacerea clienţilor prin calitatea vehiculelor, măsurată atât prin indicatori interni, cât şi prin anchete externe, realizate periodic de către institute de cercetare sociologică. Poziţionarea grupului la cel mai bun nivel al calităţii produselor şi serviciilor este una dintre axele strategice ale activităţii Renault în România.

Direcţia Cumpărări România realizează cumpărarea de piese, prestaţii, bunuri de echipament, stabilind şi dezvoltând un panel de furnizori competitiv şi asigurând atingerea celor mai bune performanţe în ceea ce priveşte calitatea, costurile şi termenele.

Direcţia Sisteme Informatice România furnizează toate serviciile informatice, către toate entităţile Renault România. Polii client, responsabili cu furnizarea aplicaţiilor către marile direcţii prezente în România, sunt structuraţi după imaginea meseriilor grupului: inginerie, logistică şi fabricaţie, comerţ, funcţii suport.

Renault Servicii România furnizează prestaţii de servicii terţiare către grupul Renault de la nivel mondial: studii de piaţă, logistică, inginerie post-vânzare, performanţa sistemelor industriale.

Direcţia Financiară răspunde de definirea nevoilor şi asigurarea finanţărilor, asigurarea lichidităţilor grupului şi propunerea politicii bancare.

Direcţia Resurse Umane contribuie la perenizarea succesului Renault în România. Pentru a susţine strategia de dezvoltare a grupului şi optimizarea serviciilor oferite angajaţilor, Direcţia de Resurse Umane este organizată în echipe de resurse umane de proximitate, pentru fiecare perimetru de activitate, dar şi funcţiuni corporate, ce asigură servicii pentru întregul grup: Dezvoltare Competenţe, Recrutare şi Managementul Carierei, Compensaţii şi Beneficii, Politici Sociale, Condiţii de Muncă, Centrul de Servicii Partajate.

JOB-URI LA RENAULT ROMÂNIA

Povestea de succes a Renault România este departe de a se termina. Pentru fiecare dintre aceste activităţi, Renault România este interesată să atragă talente, cu un potenţial relevant şi un parcurs educaţional, care să corespundă profilurilor posturilor. Principala oportunitate este aceea de a face parte dintr-un lanţ auto vizibil pe harta mondială a constructorilor de profil, în care se poate construi, apoi, o carieră pe termen lung. Oamenii pasionați de lumea auto, care vor să îşi scrie propriul rând în această poveste, îndeplinesc criteriile de selecţie de mai jos şi îşi doresc să facă parte din echipa Renault România, își pot depune candidatura la adresa RecrutareRenaultRomania@renault.com.

Criterii de selecţie:

  • studii superioare tehnice (specializări: TCM, AR, Mecanică, Electronică, Automatică);
  • o primă experiență (teoretică sau practică) în management de proiect și lucru in echipă;
  • cunoștințe specifice operare PC, softuri de proiectare (Catia), simulare numerică (Matlab, Simulink, Amesim), programare (VBA, C++), baze de date (Access, SPSS), MS Office (Excel);
  • cunoştințe despre tehnica automobilului;
  • aptitudini de negociere şi orientare către client;
  • cunoștințe avansate engleză/franceză.

 articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2014

 

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close