Românul care conducea operațiunile VW în Malaezia revine în țară, ca director general la Porsche Inter Auto

Alin Tapalagă este noul director general al retailerului auto Porsche Inter Auto (PIA) România, din această lună. El revine în România după o carieră internațională impresionantă, de șapte ani, în cadrul Porsche Holding Salzburg.

Alin Tapalagă îi urmează la conducerea PIA lui Peter Copetti, care și-a încheiat mandatul de patru ani în decembrie 2017. Noul director general al PIA România s-a alăturat companiei Porsche Inter Auto România din 1998 și s-a mai aflat la conducerea retailerului auto până în 2011, într-o formulă de management în care era director general, alături de Dana Cortină.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Ulterior, a fost chemat de Porsche Holding Salzburg să deschidă operațiunile pe continentul sud-american, în Columbia. Activitatea din această țară a început cu importatorul Volkswagen. Ulterior, compania a preluat importul și distribuția pentru toate mărcile grupului, inclusiv pentru camioanele și autobuzele VW și MAN. Piața columbiană are drept caracteristică imprevizibilul, dar, cu toate acestea, înregistrează vânzări anuale de 300.000 de unități. Produsele comercializate erau în mare parte de fabricație americană (Mexic, Brazilia, Argentina, SUA).

De la începutul anului 2016, Alin Tapalagă a preluat, ca Managing Director, activitatea Volkswagen Passenger Cars Malaezia. În Malaezia, grupul Volkswagen AG deține unități de producție proprii, inclusiv o fabrică de asamblare. „Experiența a fost unică, datorită complexității, având în vedere că, pe lângă import și distribuție, aveam și producție locală. O piață auto mare, de 600.000 de unități pe an, extrem de agresivă, dar și foarte ofertantă”, explică Alin Tapalagă.

Noul director general al PIA România spune că pe continentele american și asiatic a acumulat o experiență vastă, în special datorită modelului de business total diferit față de Europa. „Trăind și lucrând departe de țară, am devenit un român mult mai bun. Cu cât te depărtezi mai mult de țară, cu atât mai importante devin rădăcinile tale, iar experiența de afară poate fi cel mai bine fructificată în țara natală. Pentru a pune în valoare mărci europene, pe aceste două piețe, era necesar un efort deosebit, dus la excelență, în ceea ce privește customer experience. În România, avem un mare avantaj: avem mărci puternice și recunoscute, așa încât obiectivul meu personal este să creștem substanțial calitatea serviciilor”, arată Alin Tapalagă.

Din 10 ianuarie, Peter Copetti preia conducerea operațiunilor Porsche Inter Auto din Polonia, o piață cu vânzări de peste 500.000 de unități în 2017. Va administra o rețea de 15 dealership-uri, o echipă de 880 de angajați și un volum de vânzări de 18.000 de mașini. În România, Porsche Inter Auto a avut, la rândul său, o evoluție foarte bună în ultimii patru ani. Pe piața de automobile noi, unde numărul de unități vândute anual a crescut de la 66.000, în 2013, la 135.000, în 2017, vânzările companiei au înregistrat o creștere de peste 90 la sută.

Porsche Inter Auto România face parte din Porsche Inter Auto GmbH & Co KG, rețeaua globală de retail a Holdingului Porsche din Salzburg. Rețeaua Porsche Inter Auto România comercializează, prin cele cinci centre auto din București și Timișoara, automobile Volkswagen, Skoda, Audi și SEAT, și este importator și distribuitor exclusiv pentru mărcile de lux Porsche, Bentley și Lamborghini în România.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close