SAP: 10 predicții în HR pentru 2018

La începutul acestui an, SAP a lansat zece predicții despre cum se vor schimba diferite concepte în domeniul HR, la nivel global. Aceste predicții sunt bazate pe expertiza SAP în dezvoltarea de soluții de Human Capital Management (HCM), utilizate de peste 6.400 de clienți din 60 de industrii din întreaga lume.

Agilitatea angajaților va deveni cel mai important concept în HR. Singurul mod în care companiile pot supraviețui în economia modernă este de a se adapta la schimbarea pieței, a tehnologiilor și a mediului de afaceri. Acest lucru necesită utilizarea capacităților înnăscute ale oamenilor pentru învățare, creștere și inovare.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Recrutarea va atinge noi niveluri de complexitate. Conceptul de angajare va fi redefinit din cauza deficitului de competențe, a schimbărilor demografice și a creșterii masive a locurilor de muncă virtuale și a locurilor de muncă bazate pe proiecte punctuale. Aceste schimbări vor determina companiile să găsească combinațiile potrivite de competențe și ajustarea acestora cu cerințele specifice de business, prin accesarea unei forțe de muncă tot mai globale, virtuale și sporadice. Organizațiile vor fi nevoite să redefinească procesele de planificarea forței de muncă, recrutarea, personalul și managementul, pentru a lucra pe această piață a muncii mult mai complexă.

Experiențe plăcute la locul de muncă. Tehnologia a făcut ca multe lucruri din viața de zi cu zi să devină mai ușoare și mai plăcute. Găsirea celui mai potrivit traseu în oraș, cumpărăturile, conectarea cu prietenii, vizionarea de filme și sute de alte experiențe din viața noastră au fost transformate cu ajutorul tehnologiilor sociale și mobile, folosind interfețe ce au la bază Inteligență Artificială (AI) și algoritmi de Machine Learning. Vom observa o creștere exponențială în utilizarea Inteligenței Artificiale (AI), a chatboților, a serviciilor inteligente, a tehnologiei Machine Learning, a soluțiilor mobile și platformelor de socializare, pentru creșterea nivelului de implicare a angajaților și pentru a face munca mai plăcută și mai simplă.

Managementul performanței va deveni o soluție, nu o problemă. Companiile regândesc conceptul de management al performanței pentru a se concentra asupra coaching-ului continuu și asupra luării deciziilor în echipă. Revizuirea anuală a performanțelor angajaților va fi înlocuită de soluții de gestionare continuă a performanțelor bazate pe tehnologii mobile.

Compensările vor fi regândite. Organizațiile cheltuiesc miliarde de dolari, în fiecare an, pentru creșteri de merit, bonusuri și alte forme de compensare. Cu toate acestea, doar o mică parte dintre ele au un răspuns concret la întrebările: „A meritat investiția în bonusurile acordate? Angajații sunt mai implicați, mai productivi, iar numărul celor care părăsesc compania a scăzut?”. Companiile știu, până la ultimul cent, cât s-a cheltuit cu compensarea, dar nu pot spune dacă acești bani sunt cheltuiți eficient. Viitorul compensației va implica mai multe procese continue, în care angajații primesc diferite tipuri de recompense, pe tot parcursul anului, din surse diferite. Analiza avansată va fi folosită pentru a corela investițiile în compensări cu rentabilitatea în productivitatea forței de muncă.

Intoleranță la discriminare. Pe măsură ce forța de muncă devine tot mai diversificată, societatea atinge un punct critic în care tratamentul inechitabil bazat pe factori ce nu țin de abilitățile angajatului, cum ar fi sexul, etnia și vârsta, este recunoscut și abordat în mod deschis. Companiile inteligente își vor redefini proactiv practicile de management al talentelor pentru a se asigura că discriminarea este identificată și eliminată înainte de a se întâmpla.

Folosirea instrumentelor de wellbeing la o scară largă. Organizațiile au nevoie de angajați implicați, creativi și orientați către client. Dar acest lucru este imposibil de făcut dacă sunt obosiți, stresați și distrași. Soluția o reprezintă oferirea angajaților de instrumente de wellbeing. Odată cu explozia tehnologiei de wellbeing pentru consumatori, precum smartwatch-urile și trackerele de fitness, mulți angajatori vor căuta să aducă aceste instrumente la locul de muncă. Cu toate acestea, vor avea succes acele companii care implementează astfel de tehnologii într-un mod accesibil și plăcut pentru angajații lor.

Organigramele dispar treptat. Există numeroase discuții despre actualizarea business-urilor pentru era digitală, dar companiile continuă să-și gestioneze resursele umane folosind un instrument care nu s-a schimbat de foarte mult timp: graficul de organizare ierarhică – organigrama. Bazându-se pe aceste grafice pentru a lua decizii de management, companiile nu vor avea succes într-o lume digitalizată. Chiar dacă 2018 nu va fi anul în care vor dispărea complet, unele organizații vor începe să elimine treptat organigramele și vor opta pentru abordări mai moderne, digitale.

Pensionarea 2.0. 2018 va aduce o schimbare majoră în dinamica mediului de lucru în ceea ce privește generațiile mai în vârstă. Astăzi, oamenii trăiesc mai mult și, astfel, lucrează mai mult, peste 60, 70 și chiar 80 de ani. Companiile inteligente încep să realizeze că trebuie să păstreze acești angajați cu experiență în organizațiile lor, ținând cont de faptul că multe industrii se confruntă cu o lipsă tot mai marede competențe. Această tranziție va forța companiile să-și regândească locurile de muncă. De exemplu, multe posturi care sunt în prezent full-time vor deveni part-time.

Creșterea numărului de atacuri cibernetice în HR. Atacurile de tip ransomeware au devenit cunoscute în 2017, odată cu WannaCry și NotPetya, urmând ca în 2018 să continue să se dezvolte ca număr și complexitate. Sistemele de HR nu au fost până acum ținte atractive pentru hackeri, însă acest lucru se va schimba. Vor exista numeroase atacuri ce vor viza departamentele de resurse umane cu intenția de a infecta sistemele unor organizații mari.

DESPRE SAP

Este lider de piață pe segmentul soluțiilor software pentru afaceri. Are peste 378.000 de clienți, pe care îi susține în gestionarea tuturor factorilor disruptivi aduși de economia digitală, contribuie la simplificarea proceselor de business și oferă platforma necesară pentru dezvoltarea unei strategii digitale sustenabile.

SAP România, subsidiara locală a SAP SE, și-a început activitatea în 2002 și se numără printre primii furnizorii IT locali de top. În ultimii 16 ani, a contribuit semnificativ la dezvoltarea mediului de business local și la transformarea digitală a organizațiilor. Circa 600 de companii din România utilizează soluțiile SAP, din industrii precum utilități, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producție. De asemenea, 95 la sută dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienți SAP. În 2011, SAP a demarat un proiect de investiții în România, prin deschiderea celui mai important centru de consultanță pentru tehnologiile SAP din Europa, care deservește clienții din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, cu ajutorul a 570 de angajați.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close