„Secretele” românului de 19 ani, care a construit o companie de un milion de dolari, în SUA

Născut la Botoşani, dar cu educaţia finalizată în Bucureşti şi New York, Sebastian Dobrincu a creat, în SUA, Storyheap, un instrument ce sincronizează platformele de social media. Ideea i-a venit acum doi ani, atunci când a auzit o fată plângându-se cât este de dificil să sincronizezi informaţiile şi postările de pe mai multe platforme.

„Eram în New York, mă plimbam pe stradă şi lângă mine era un grup de fete. Erau toate pe telefoanele mobile. Una dintre ele s-a plâns că îi era foarte greu să managerieze postările între diferitele platforme de social media, să le sincronizeze. M-am gândit că dacă e greu pentru utilizatorul de rând – şi trecusem şi eu prin chestia aia şi ştiam cât este de enervant -, atunci cum este pentru agenţii sau branduri, care manageriază sute de conturi în fiecare zi? Am întrebat un prieten care avea o agenţie de marketing dacă este o problemă pentru ei chestia asta şi mi-a confirmat că, de când apăruse formatul story, pierdeau timp sincronizând postările între Instagram şi Snapchat. Mi s-a părut ciudat că nimeni nu a rezolvat asta. Am zis să încerc, aşa, ca un mic proiect, şi am văzut că este un potenţial de bussines”, povestește Sebastian Dobrincu.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

A început să se documenteze mai mult pentru această idee, să caute surse de finanţare, iar apoi a ajuns şi la momentul în care şi-a creat o echipă. Acum are clienţi importanţi, precum Universal Studios, care reprezintă mulţi artişti în industria muzicală. „Cam acolo este focusul nostru, pentru că în ziua de azi cam toţi artiştii trebuie să fie pe social media. Lucrăm și cu mulţi actori, companii din spaţiul social media, case de producţie ce manageriază, ca o umbrelă, artişti. Am făcut campanii pentru Selena Gomez, Kevin Hart, Justin Bieber, mulţi artişti mari din SUA, pentru că acolo e piața pe care ne canalizăm”.

Deşi ideea iniţială a fost aceea de a crea o platformă care să sincronizeze cât mai multă informaţie din social media, în prezent Sebastian și echipa sa au început să ofere clienţilor şi analize şi statistici, pentru a uşura munca clienţilor lor. „De exemplu, Selena Gomez lansează o poşetă nouă cu firma cu care lucrează. Ei vor să vadă cum funcţionează campania, ce fel de vânzări atrage pe respectivul canal de social media. Noi ne ocupăm de tot ce ţine de tracking, de urmărit statistica, de generat analize din care să vadă câte vânzări, pe ce trebuie să se focuseze în campanii, pentru a creşte vânzările”, explică fondatorul Storyheap.

Sebastian a început să fie pasionat de IT de la opt ani, când a înţeles că în spatele jocului său preferat se află, de fapt, un cod, şi a vrut să descifreze modul în care funcţiona acesta. „Părea înspăimântător la început, dar eram hotărât să aflu cum funcţionează, cum generează codul respectiv jocul pe care îl jucam. Aşa am început să învăţ despre programare, să înțeleg cum funcţionează lucrurile”.

Odată ajuns în SUA, a reuşit să atragă atenţia şefilor Facebook şi Apple, pe care i-a şi întâlnit. Consideră aceste momente foarte importante în viaţa sa. „M-am întâlnit cu Mark Zuckerberg, am schimbat câteva vorbe cu el. Mi-a dat multă încredere, că sunt pe calea cea bună, că are un ţel ceea ce urmez. M-am întâlnit şi cu şeful Apple, Tim Cook. A fost o superexperienţă faptul că am reuşit să interacţionez, la vârsta mea, cu asemenea oameni. Mi-au dat încredere în mine că pot să reuşesc în ce-mi propun. De acolo doar mi-am urmat instinctul”, spune Sebastian Dobrincu.

Interesul crescut pentru soluţia creată de compania sa a făcut ca aceasta să aibă o dezvoltare rapidă. În prezent, tânărul lucrează şi la alte proiecte, tot în social media, în care a cooptat şi oameni din România. „În industria tech, trebuie să fii autodidact. Dacă eşti motivat şi conştient de abilităţile tale, la un moment dat te automotivezi şi reuşeşti să excelezi pe orice plan îţi doreşti”. Sebastian consideră că, în continuare, SUA este ţara în care se poate exprima cel mai bine și îşi doreşte mult ca şi în viitor să poată lucra ceea ce îi place.

În iunie, Sebastian a fost unul dintre cei 45 de speakeri internaţionali la Techsylvania, unul dintre cele mai influente evenimente de tehnologie din estul Europei, organizat la Cluj-Napoca.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close