Simona Dinu (Vauban): „Primul pas pentru alegerea carierei potrivite: să fii conștient de atuurile tale”

330 de angajați, două birouri în România și unul în Franța, și o cifră de afaceri de șapte milioane de euro. Nu este tocmai un bilanț de neglijat, pentru o companie fondată în urmă cu un zece ani.

De la înființare, Vauban a avut creșteri constante de 30 la sută, dar au fost și ani când și-a dublat atât cifra de afaceri, cât și numărul de consultanți. Anul acesta, compania IT va angaja încă 150 de persoane. Alte 180 i se vor alătura anul viitor, iar până la sfârșitul anului 2019, vor fi 700 de angajați numai în cele două centre din București și Pitești. Tot pentru 2018, sunt planificate deschiderea unui nou birou într-un alt oraș din România și extinderea internațională. Simona Dinu, Business Unit Manager în cadrul Vauban, va avea un rol important în punerea în practică a acestor planuri ambițioase.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în recrutare?

SIMONA DINU: Am o experiență profesională de peste zece ani, dintre care aproape cinci petrecuți în cadrul Vauban. După o experiență de patru ani în banking, în zona de PR și comunicare, m-am alăturat echipei tinere și dinamice Vauban, pe un rol de marketing.

Imediat ce am început să înțeleg activitatea companiei și să mă implic activ în acțiuni de PR și comunicare, am fost fascinată de dinamica și importanța domeniului IT&C pentru piața locală și internațională. Am început să mă implic în creșterea rapidă a companiei, prin preluarea unui rol de Key Account Manager.

Cu timpul, am avansat către o poziție de Business Unit Manager, activitate dinamică și pasionantă, ce are trei componente principale: Sales – creșterea cifrei de afaceri și SPOC pentru clienți corporate, HR – rol de Hiring Manager și People Management, pentru o echipă de 70 de consultanți implicați într-o paletă de misiuni de consultanță de business și IT&C, pentru clienți locali și internaționali.

Care sunt principalele calități pe care le căutați la un candidat?

Dau o importanță foarte mare motivației și atitudinii persoanei. Consider că o atititudine potrivită și sănătoasă te poate ajuta să îți cultivi în timp skill-urile necesare pentru o poziție dorită. Este adevărat că în IT skill-urile tehnice sunt importante, însă primează valorile umane, seriozitatea, pasiunea de a face bine lucrurile și de a evolua, motivația de a reuși.

Zilnic, întâlnesc persoane care nu au neapărat anumite abilități pentru un anumit post și recunosc că îmi face deosebită plăcere să le consiliez pentru a reuși să obțină o poziție spre care sunt motivate să evolueze.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare?

De-a lungul procesului de recrutare, îmi place să creez o conexiune cu fiecare candidat și să înțeleg foarte bine care este motivația lor reală și ce traseu carieristic vor să urmeze. Încerc să le dau o viziune a relației cu Vauban pe termen lung. Întrebarea pe care o pun frecvent este: „Ce anume ți-a făcut plăcere cel mai mult până acum, în activitatea ta profesională?”. Este o întrebare care îmi oferă posibilitatea să înțeleg motivația reală a candidaților și, în egală măsură, să descopăr modul lor de a comunica și de a prezenta ce îi interesează cu adevărat.

Întrucât Vauban are în prezent peste 60 de poziții deschise, este foarte important să înțeleg cum se poziționează o persoană în raport cu oportunitățile pe care le avem în acest moment. Având în vedere contextul actual, dăm o importanță deosebită reconversiei profesionale și încercăm să venim cu un plus în cariera fiecărei persoane pe care o angajăm.

Care sunt greșelile cele mai frecvente pe care le fac candidații, în timpul procesului de recrutare?

Ce observăm cel mai adesea este că se proiectează într-o situație pe termen scurt.  De cele mai multe ori, nu gândesc pe termen lung, dar acest aspect poate fi explicat de heterogenitatea pieței de joburi IT, foarte ofertantă în oportunități. Vauban încearcă întotdeauna să ofere o viziune pe termen lung și să contureze pentru fiecare un traseu de carieră pozitiv, mai ales că avem o paletă largă de proiecte, atât pe plan local, cât și internațional.

Am întâlnit candidați care știu să se prezinte extrem de bine, întrucât au antrenamentul interviurilor, dar și candidați care nu știu să se valorizeze, deși au potențial. Aici eu intervin și încerc să îi consiliez cât mai bine, pentru a se repoziționa raportat la obiectivul lor. Observ greșeli legate de coerența în explicații, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta o situație/un proiect, lipsa de motivație reală, lipsa de stabilitate profesională. Încurajez o atitudine relaxată în timpul discuției, fără emoții.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează Vauban?

Piața de IT&C este actualmente provocatoare în a găsi candidați, întrucât există un dezechilibru între numărul de candidați disponibili și cel de posturi deschise. Cu toate acestea, datorită multitudinii de proiecte interesante, echipa Vauban este în creștere constantă.

Suntem o companie independentă, foarte dinamică, ofertantă în posibilități de evoluție pe termen mediu și lung. Nivelul de profesionalism este unul ridicat, prin urmare orice persoană care intră în companie va beneficia de o dezvoltare profesională accentuată.

Vauban este și una dintre companiile inițiatoare de programe Start IT pe piață, încă din 2008. Formăm în mod constant tinere talente în IT&C și am reușit în fiecare an să formăm programatori, analiști tehnici, specialiști suport, project manageri, precum și recruiteri.

Anul trecut, prin programul Start IT Vauban, am angajat peste 40 de juniori pe care i-a pregătit în diverse tehnologii. Acum ei lucrează pentru clienți mari, pe poziții precum cele de project manager, analist, developer, tester, support (application, technical), producție și infrastructură. Training-ul este realizat de experți tehnici.

În ianuarie 2017, am lansat Vauban Academy, cu scopul de a reconverti profesional persoane care își doresc o carieră în IT. Programele de reconversie durează trei luni. Anul acesta am reconvertit 20 de persoane care lucrează pe diverse activități: Developer (Java, Cobol), suport aplicativ (pe sisteme de ERP), analiști tehnici ori testeri pe aplicații Cobol și aplicații digitale.

Ce planuri de recrutare are Vauban, pe termen scurt, mediu și lung?

Vauban este în extindere continuă, încă din 2007. Compania a avut creșteri constante de 30 la sută, dar au fost și ani când și-a dublat atât cifra de afaceri, cât și numărul de consultanți. Vauban are în prezent 330 de angajați și planurile pe anul acesta includ angajarea a încă 150 de persoane. În 2018, vom angaja 180, iar până la sfârșitul anului 2019, estimăm că vom avea un număr de 700 de persoane în cele două centre din București și Pitești. Tot pentru 2018, plănuim deschiderea unui nou birou într-un alt oraș din România și vizăm și extinderea internațională.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților Vauban? Cum îi motivați?

O carieră în Vauban înseamnă o paletă largă de proiecte informatice, cele mai noi tehnologii și posibilitatea de a lucra cu cele mai interesante companii locale și internaționale.

Prin principalele trei Business Unit-uri – Consultanță IT&C, Vauban Service Delivery Center și departamentul de Aplicații Digitale -, profesionalizăm echipe și livrăm zilnic servicii de înaltă calitate. În cadrul echipelor, lucrăm cu specialiști în diverse arii, precum programare, analiză tehnică, business și funcțională, project și program management, testare, support aplicativ și tehnic, infrastructură.

Pentru a-și motiva consultanții, Vauban a implementat un pachet de beneficii care cuprinde, printre altele, un program de mentorship, de care beneficiază fiecare nou angajat care intră în companie, sesiuni de training tehnice și business, derulate prin Vauban Academy, formări de specialitate, derulate prin Vauban Learning Center, un program de mobilitate intern, prin care angajații pot beneficia de noi proiecte și tehnologii interesante, și se pot reconverti profesional, diverse certificări internaționale, oferite în funcție de planul de carieră al fiecărei persoane, training-uri lingvistice, întâlniri lunare cu echipa Vauban, prin care au loc schimburi de experiențe personale și profesionale, și acces la evenimente și competiții sportive ori evenimente corporate.

Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în cadrul companiei și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Atuurile Vauban sunt calitatea și diversitatea proiectelor informatice, paleta largă de clienți cu care colaborăm, dinamismul și profesionalismul echipei existente, deschiderea managementului. Vauban este o companie independentă. Nu există birocrație, nu suntem supuși regulilor și constrângerilor unui mare grup.

Avem în companie oameni valoroși, care au rămas alături de noi încă din 2007 și cu care am construit de la zero ceea ce Vauban a devenit astăzi: o companie cu 330 de angajați, două birouri locale și unul în Paris, și o cifră de afaceri de șapte milioane de euro. Investim constant în oameni și creăm constant premisele unei creșteri la nivel profesional și personal.

Ce le spuneți tinerilor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

Cum menționam anterior, una dintre problemele des întâlnite este faptul că oamenii nu se proiectează pe termen lung și doresc să facă schimbări profesionale care, de multe ori, îi avantajează pe termen scurt. Consider că dacă vrei să ai o carieră consistentă și skill-uri solide, atât la nivel personal, cât și profesional, trebuie să ai răbdarea necesară să urmezi anumite etape.

Un progres adevărat și o adevărată cunoaștere se obțin etapă cu etapă, urmându-se o linie naturală a dezvoltării. Un astfel de proces este comun fiecărei etape ale vieții. Când construim o casă, începem cu fundația, înainte de a  ridica celelalte componente. Trebuie să fim întotdeauna conștienți de adevăratul nostru nivel, să știm să ne autoevaluăm corect și să avem răbdarea necesară să dobândim experiență și cunoștințe.

Ce îi sfătuiți pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

Fiecare persoană trebuie să fie, în primul rând, conștientă de atuurile pe care le are și să facă toate eforturile necesare pentru a-și alege cariera potrivită. Este important să fii implicat într-o activitate care îți face plăcere, care să îți ofere motivația necesară și inițiativa să faci lucrurile în mod profesionist.

De asemenea, trebuie să aibă răbdarea necesară și interesul să între în profunzimea lucrurilor și să nu trateze nimic cu superficialitate. Învățarea continuă, motivația de a face bine lucrurile,  curiozitatea, sunt elemente ce evită plafonarea în carieră. Atunci când depui eforturile necesare, vin și recompensele.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de manager?

Iau zilnic decizii care impactează într-un mod pozitiv carierele altor oameni și, implicit, calitatea vieții acestora. Cea mai mare satisfacție apare atunci când oferi unei persoane o schimbare importantă în carieră, când sfaturile și susținerea pe care le dai o ajută să reușească.

Responsabilitatea mea zilnică este să văd potențialul în fiecare persoană, să propun cea mai bună soluție din punct de vedere al evoluției, schimbare profesională pentru fiecare și, evident, să mă asigur că fiecare angajat are un parcurs, în Vauban, cât mai satisfăcător.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter