THE SMARTEST: Brokerii de cariere „deștepte”

După mulți ani petrecuți în departamentele de recrutare ale unor companii de top, Andreea Hrab și Adela Cherpec au ajuns la concluzia că este momentul să pornească pe cont propriu. Fac acum ce știu mai bine – recrutare -, dar nu oricum: vor să găsească oamenii potriviți, pentru compania potrivită.

AngajatorulMeu.ro: Ce înseamnă THE SMARTEST?

ANDREEA HRAB: THE SMARTESTS este un concept, este o intenție, este un vis împlinit. Suntem o echipă, deocamdată mică, de oameni care vor să construiască o afacere în jurul unui motto central: Ne pasă! Și te asigur că nu este blabla de HR. 🙂

Ne interesează dacă candidații noștri ajung în companii care îi vor trata cu respect și se vor ocupa de dezvoltarea lor profesională și nu numai, ne pasă dacă clienții noștri au echipe competente, care să contribuie cu tot  ce au mai bun la dezvoltarea afacerii; ne pasă de meseria noastră de oameni de resurse umane, așa că o tratăm cu toată seriozitatea și profesionalismul – fără a fi vreodată mulțumite că suntem suficient de bune.

Care este povestea companiei voastre?

Este una simpatică, frumoasă – zicem noi. Eu am ajuns să lucrez în resurse umane prin pile, nu am nici un merit. Eram șomeră și un amic m-a recomandat la o firmă care avea nevoie de om de resurse umane. Mi-a plăcut extrem de mult și nu am mai schimbat domeniul, nici industria. Adela a fost mai matură – a știut ce iși dorește și asta a căutat, pentru asta a studiat.

Am fost colegă de serviciu cu Adela Cherpec la OSF Global Services, așa ne-am cunoscut. Întâmplarea face că amândouă, cam în aceeași perioadă, ne-am dat demisia de la locurile de muncă pentru a face ceva pe cont propriu, considerând că abordarea noastră este diferită în sens bun și va fi remarcată și dorită pe piață. Și tot întâmplarea a făcut să aflăm una de cealaltă și să decidem să ne asociem, convinse fiind că va fi bine și că vom avea mai mult succes dacă lucrăm în echipă.

În scurt timp am ajuns să avem șapte clienți mari și alții cu care suntem în discuții pentru a începe o colaborare. În ritmul acesta vom angaja pe cineva curând cu normă întreagă – momentan avem o persoană în practică și sperăm să o angajăm curând.

De ce THE SMARTEST?

THE SMARTEST propune trecerea de la SMART la SMART-EST, folosirea potențialului la maximum, ieșirea din zona de confort, căutarea permanentă de provocări. Este atitudinea oamenilor de succes și noi o propunem tuturor, pornind de la noi. Și noi dăm o mână de ajutor aici – fie ajutăm candidații să aibă CV-uri mai relevante, cu unii chiar facem orientare în carieră, fie ajutăm angajatorii să aibă un proces de recrutare de calitate, precum și procese de retenție eficiente.

Ai menționat clienți și candidați de calitate. Înțeleg că aveți un profil clar stabilit?

Sună pretențios, dar avem niște criterii după care ne ghidăm dacă colaborăm sau nu cu un client ori un candidat. În descrierea de pe pagina de Facebook, noi spunem că avem două tipuri de clienți: companii și candidați care au un hobby, nu un loc de muncă. Și ei au multe lucruri în comun – sunt atenți/sensibili la nevoile altora, sunt motivați să se dezvolte, sunt orientați spre atingerea obiectivelor, găsesc tot timpul resurse pentru a-și împlini visurile, evoluează permanent pentru că învață permanent ceva nou și nu acceptă decât succes în drumul lor spre a ajunge în top. Ce facem noi este să le facem cunoștință. 🙂

Candidații trebuie să fie pasionați de domeniul în care lucrează, deschiși, autentici și sinceri. Iar pe parcursul procesului de recrutare avem așteptarea să fie la fel de profesioniști ca și noi. Clienții trebuie să fie orientați spre motivarea angajaților într-o manieră autentică, să ofere salarii conform nivelului pieței pentru profilul cerut, să aibă proiecte interesante, dezvoltate în tehnologii noi, și să ofere libertate de inițiativă angajaților, precum și condiții de programare de calitate.

Noi oferim în schimb aceleași lucruri – punctualitate, seriozitate, analiză responsabilă a profilurilor, sprijin în ambele sensuri pe tot parcursul procesului de recrutare, diponibilitate și, mai ales, sinceritate și autenticitate.

Înțeleg că sunteți specializate exclusiv pe industria IT.

Suntem specializate pe industria IT, recrutare și retenție, dar nu suntem exclusiviste. Am avut și posturi de customer support, change manager, ISO manager și altele, prin urmare putem acoperi o gamă largă de nevoi. Momentan avem cereri exclusiv de candidați din domeniul IT, dar firmele variază de la companii producătoare de software la firme de achiziții și de marketing.

Putem spune că avem o slăbiciune pentru industria IT, în sens bun, și aceasta nu are legătură cu experiența din spate și cu zona de confort, ci din contră. Faptul că oamenii de IT sunt persoane care știu ce vor și ce nu vor, faptul că sunt atât de solicitați, ne provoacă să fim cât mai creative în abordare și să învățăm tot timpul. Este aplicarea practică a principiului The Smartest. 😉

De asemenea, pot spune că am remarcat în ultimul timp o ușoară tendință de creștere a calității proiectelor care sunt aduse în țară pentru a fi dezvoltate de români, precum și a calității dezvoltării acestora, iar noi avem chiar oportunitatea ca cinci dintre clienții noștri să fie companii ce dezvoltă un produs intern la standarde de calitate foarte înalte. Această tendință ne-a determinat să decidem să colaborăm cu companii de acest tip, tocmai pentru că am constatat că sunt din ce în ce mai multe.

Piața este foarte aglomerată, aveți concurență serioasă. Ce crezi că vă aduce succesul?

Pe partea de recrutare, serviciile noastre sunt eficiente și de calitate, pentru că avem capacitatea de a înțelege aspecte tehnice complexe, și includem în procesul de selecție nu doar profilul tehnic al candidatului, ci și profilul personal, astfel încât să fie compatibil cu cultura internă a companiei. Avem abilitatea și experiența de a pune întrebările potrivite, avem talentul de a face întregul proces de recrutare o experiență plăcută atât pentru client, cât și pentru candidat, precum și capacitatea de a găsi soluții creative la problemele inerente oricărui proces de recrutare.

În ceea ce privește procesele de Resurse Umane, experiența ne-a învățat să le facem personalizate la mediul de lucru și cultura companiei, iar faptul că ele sunt încă folosite la nivel global de foști angajatori pentru care am creat astfel de sisteme este cel mai bun feed-back în ceea ce priveste calitatea și eficiența lor. Cumulul de calități și experiență, dublat de pasiunea pentru domeniu și centrarea pe calitate este ceea ce ne face deosebite și de succes, chiar dacă am deschis firma de curând – în noiembrie 2016.

Ce planuri aveți în viitorul apropiat?

Primul pas va fi să dăm drumul la site-ul web, pentru că suntem în urmă cu acest proiect. Sperăm ca cel târziu la finalul lui martie 2017 să fie finalizat. Vom investi timp în a face și promovarea brandului nostru, nu doar al clienților.

Un obiectiv important în 2017 este să ne consolidăm relațiile cu clienții existenți și să creștem portofoliul de clienți noi care solicită servicii de recrutare. În paralel, am demarat deja câteva proiecte de analiză de business, cu generare de proiecte de procese de resurse umane centrate pe retenție, și ne dorim să extindem mai mult această direcție de afaceri. Considerăm că există multe companii care au nevoie și își doresc implementarea de procese de resurse umane, dar nu știu că există posibilitatea de a solicita asistență din partea unor specialiști ori nu știu să îi găsească. Ariile noastre de expertiză acoperă exact aceste nevoi și ne propunem să ajutăm cât mai mulți clienți să-și crească nivelul de retenție a personalului și de vizibilitate a brandului de angajator și nu numai.

În viitorul apropiat vom demara și procesul de consiliere a candidaților în vederea pregătirii lor pentru un proces de recrutare, pornind de la CV și terminând cu simulări de interviu. În sfârșit, un proiect care ne este nouă foarte drag și pe care îl vom lansa în următoarele trei luni vizează un sistem de beneficii ce conectează angajații și angajatorii cu piața națională de produse și servicii, totul cu efort zero din partea tuturor și cu costuri minimale.

Deci, după cum se vede, avem planuri ambițioase de creștere, de diversificare a domeniilor de activitate ale companiei, și sperăm să facilităm drumul spre dezvoltare a cât mai multor candidați și angajatori.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter