Takata, aproape de faliment: ce se va întâmpla cu angajații din România

Liderii sindicali din cadrul companiei Takata Arad susțin că nu există nici un risc de închidere a halelor de producţie, în eventualitatea unui faliment al corporaţiei japoneze, procedură anunţată de presa internaţională.

De altfel, fabrica Takata din Arad, care produce volane şi centuri de siguranţă pentru autoturisme, a încheiat noul contract colectiv de muncă, pentru cei aproximativ 4.500 de angajaţi, valabil până în 2019, transmite News.ro. Noul contract prevede salarii mai mari, din 1 iulie, şi condiţii de muncă mai avantajoase.

Conform sindicatului, fabrica din Arad este una dintre cele mai profitabile entităţi ale corporaţiei şi face permanent angajări, datorită volumului mare de muncă. „Negocierile cu board-ul s-au derulat pe perioada a două luni, iar în acest moment putem anunţa că avem un nou contract colectiv de muncă. Salariile vor fi printre cele mai competitive din această parte a Europei”, declară liderul sindical al Takata România, Lucian Lengyel.

Referitor la informaţiile publicate în presa internaţională, potivit cărora corporaţia-mamă ar putea declanşa procedura de faliment, liderul sindical afirmă că această acţiune „nu ar fi urmată de dizolvarea companiei”. „Deşi board-ul ne ţine la curent cu evoluţia companiei, nu am primit o informare pe cale oficială despre o eventuală procedură de faliment. E important de  precizat că această procedură nu ar înseamna o dizolvare, ci ar urmări interesul companiei. Au trecut şi alte corporaţii prin astfel de proceduri de reorganizare, iar fabricile nu au fost afectate”, spune Lucian Lengyel.

Potrivit acestuia, fabrica din Arad este una dintre cele mai profitabile entităţi aflate sub umbrela Takata şi nu s-ar pune problema închiderii. La începutul anului, compania avea în jur de 150 de posturi disponibile și continuă să facă angajări. „Avem multe contracte în derulare şi chiar organizarea concediilor în această perioadă ne pune probleme serioase, pentru că avem nevoie de oameni la posturi. Facem în permanenţă angajări şi se acordă diverse stimulente pentru a creşte cât mai mult gradul de retenţie a personalului. Nu se pune problema unor concedieri”, precizează liderul sindical.

Presa internaţională a scris că Takata Corporation ar putea cere intrarea în faliment, până la finele lunii iunie. Compania este puternic îndatorată în urma unui scandal legat de fabricarea unor airbag-uri cu risc de explozie la declanşare. Bursa de la Tokyo a suspendat deja de la tranzacţionare acţiunile Takata. Intrarea în faliment ar fi o etapă în reorganizarea Takata, care negociază o infuzie de capital din partea companiei Key Safety. Aceasta ar crea o altă entitate juridică pentru preluarea unei părţi din acţiunile consorţiului japonez.

Fabrica Takata din Arad are trei secţii: una de volane, una de centuri de siguranţă şi una de sculărie, desfăşurate pe aproximativ 25 de hectare de teren. Consorţiul japonez deține o fabrică şi în Sibiu, unde produce saci pentru airbag-uri.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter