Takata și-a cerut falimentul – Key Safety Systems va fi noul său „proprietar”

Grupul japonez ale cărui airbaguri defecte au dus la declanşarea celei mai mari rechemări în service din industria auto a solicitat intrarea în faliment, în SUA şi Japonia, și va fi cumpărat, pentru 1,6 miliarde de dolari, de compania americană Key Safety Systems.

Este cel mai grav faliment al unui producător japonez, iar Takata ar putea suporta costuri de zeci de miliarde de dolari, provocate de rechemările şi procesele din ultimul deceniu. Airbagurile, care riscă să explodeze şi să răspândească schije la declanşare din cauza dispozitivelor de umflare, au provocat moartea a cel puţin 17 oameni, scrie bursa.ro, care citează Reuters.

Divizia din SUA a grupului, TK Holdings, a depus cerere pentru protecţie faţă de creditori, duminică, în Delaware, și are obligaţii financiare cuprinse între 10 și 50 de miliarde de dolari. Obligaţiile financiare totale ale Takata se ridică la 1.700 de miliarde de yeni (15 miliarde dolari), potrivit estimărilor Tokyo Shoko Research. Intrarea în faliment va permite salvarea Takata de către Key Safety Systems (KSS), un furnizor de componente auto din Michigan, deţinut de grupul chinez Ningbo Joyson Electronic. Într-un acord negociat în ultimele 16 luni, KSS a convenit preluarea operaţiunilor viabile ale Takata, iar restul vor fi reorganizate.

Compania americană va păstra aproape toţi cei 60.000 de angajaţi ai Takata din 23 de ţări şi fabricile din Japonia. Acordul va permite Takata să continue activităţile fără întreruperi şi cu un impact minim asupra lanţului de aprovizionare. Conducerea companiei va demisiona după stabilirea programului de restructurare.

Takata şi KSS anticipează că acordul definitiv de vânzare va fi definitivat în câteva săptămâni, iar procedurile de faliment din SUA şi Japonia vor fi finalizate în primul trimestru din 2018. Nu toate problemele au fost rezolvate. Honda Motor, cel mai mare client al Takata, nu a încheiat un acord final legat de resposabilităţile pentru rechemări. Takata riscă procese şi costuri legate de rechemări în valoare de miliarde de dolari, cu clienţi precum Honda, BMW şi Toyota. În plus, riscă procese colective pentru plata unor despăgubiri în SUA, Canada şi alte ţări. Autorităţile pentru siguranţa transporturilor au solicitat rechemarea a circa 100 de milioane de dispozitive de umflare a airbagurilor, iar costurile campaniilor ar putea urca la zece miliarde de dolari.

Înfiinţat ca o companie textilă, în 1933, grupul Takata a început producţia de airbaguri în 1987, iar în perioada sa de vârf a fost al doilea mare producător de produse pentru siguranţă. Compania mai produce o treime din centurile de siguranţă la nivel mondial, alături de alte componente. Bursa din Tokyo a anunţat că acţiunile Takata vot fi delistate din 27 iulie. Ele au scăzut cu 95 la sută, din ianuarie 2014.

Potrivit sindicaliștilor din cadrul fabricii Takata din Arad, nu există nici un risc de închidere a halelor de producţie din vestul țării.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter