Timișoara: Echipa heRObotics va ajunge la NASA cu ajutorul BRD

Cei patru elevi din Timișoara, printre cei mai buni din lume în robotică, vor ajunge în SUA, pentru a participa în finala concursului Zero Robotics, organizat de NASA și Agenția Spațială Europeană, cu sprijinul BRD – Groupe Société Générale.

Banca oferă echipei toată finanțarea necesară pentru deplasarea în Massachusetts, la finalul lunii ianuarie. „Pe 1 ianuarie, am aflat că echipa heRObotics s-a calificat în finala Concursului Internațional Zero Robotics, dar din motive financiare nu putea ajunge în următoare etapă a competiției. Întâmplător sau nu, 1 ianuarie este ziua în care BRD a lansat o nouă promisiune către toți cei care, la început de 2017, își fac planuri pentru un an mai bun – aceea de a fi ajutorul de care uneori au nevoie pentru a-și realiza visurile. Exact ca personajul principal din spotul nostru de Anul Nou, cei patru tineri liceeni vor și ei să construiască roboți și să schimbe lumea. Dar pentru asta au nevoie de #unpicdeajutor. A fost firesc să oferim suportul nostru elevilor Fineas Silaghi, Vlad Mihai Ciuleanu, David Cândreanu, Pavel Prodaniuc și profesorilor coordonatori, pentru a ajunge în finala unuia dintre cele mai importante concursuri de robotică. Suntem aici nu să vorbim, ci să ne implicăm, să transformăm în măsura posibilului ideile și visurile în realitate”, declară Flavia Popa, Secretar general, BRD – Groupe Société Générale.

Echipa heRObotics este a șasea dintre cele 14 finaliste ale Concursului Internațional Zero Robotics, ce are ca scop programarea roboților SPHERES – sateliți experimentali de la bordul Stației Spațiale Internaționale – și se adresează elevilor de liceu din America de Nord, Europa și Australia. Finala competitiției, organizată anual de NASA în colaborare cu Centrul ESTEC al Agenției Spațiale Europene ESA și Institutul de Tehnologie din Massachusetts MIT, va avea loc pe 27 ianuarie. „Să te numeri printre echipele finaliste ale concursului organizat de NASA este o performanță importantă a celor patru elevi din Timișoara, care arată potențialul tinerilor români de a avea succes în domenii nu tocmai ușoare. Ne-am bucurat când am primit invitația de a participa în finală, însă în ciuda eforturilor noastre, nu puteam acoperi costurile necesare deplasării în SUA. Aici a intervenit BRD – Groupe Société Générale, care trimite întreaga echipă în finala din Massachusetts și le împlinește elevilor visul de a-și duce la bun sfârșit misiunea și de a se afla într-unul dintre cele mai reprezentative locuri pentru un pasionat de robotică”, menționează Gabriela-Nușa Cojocaru, profesorul coordonator al echipei heRObotics.

Educația este una dintre cele mai importante componente ale politicii de responsabilitate socială ale BRD, care se focusează pe susținerea și dezvoltarea creativității tehnologice. Ca dovadă stau o serie de proiecte realizate anul trecut, sub platforma Mindcraft – development kit by BRD, adresată tinerilor și formulată ca un ecosistem de dezvoltare personală și profesională, care implică utilizarea tehnologiei și a inovației. BRD First Tech Challenge România este o competiție ce aduce conceptul First Tech Challenge în România și care încurajează liceenii să utilizeze principii de inginerie în domeniul roboticii. În concurs s-au înscris 50 de echipe, care trebuie să dezvolte roboți potrivit temei globale stabilite de First International – #velocityvortex. Echipa câștigătoare a BRD First Tech Challenge România va participa, în aprilie, la Campionatul Mondial de Robotică din St. Louis, SUA. În octombrie 2016, cu ajutorul BRD a fost inaugurat BRD First Tech HUB, la Universitatea Politehnică din București, un laborator de robotică în care elevii și mentorii lor au la dispoziție spațiu de lucru, echipamente și toate cele necesare pentru programarea și construirea roboților.

De mai bine de un an, BRD – Groupe Société Générale derulează un parteneriat cu echipa Auto Vortex, medaliată cu aur în competiții internaționale de robotică, formată din elevi ai Colegiului Național „Tudor Vianu” din București și coordonată de profesorul Ionuț Panea. De anul acesta, BRD este partener al Innovation Labs, unul dintre cele mai cunoscute acceleratoare de business, care încurajează tinerii cu idei revoluționare sau outside the box să facă un pas înainte pentru afacerea lor. Studenți și absolvenți de studii tehnice, și nu numai, sunt pregătiți într-un program intens de mentorship de lucru în echipă și management, user experience, customer discovery și marketing, oferit de un grup de specialiști de top din industria IT&C.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter