Topul companiilor aeriene şi aeroporturilor: Wizz Air, Tarom şi Ryanair, cele mai bune din România, dar în coada clasamentului mondial

Wizz Air, Tarom şi Ryanair sunt companiile cu cele mai mici întârzieri din România, arată clasamentul anual al celor mai bune companii şi aeroporturi la nivel global, realizat de AirHelp, iar Aeroportul Otopeni este singurul aeroport românesc din top, aflat pe poziţia 116 din 141.

„Prin AirHelp Score, cea mai completă şi precisă evaluare de pe piaţă, au fost analizate 72 de companii aeriene şi 141 de aeroporturi, după trei criterii importante: punctualitatea (sosiri şi plecări la timp), calitatea serviciilor companiei la bordul aeronavei şi pe aeroport şi procesarea cererilor de compensaţie pentru zboruri întârziate, respectiv experienţa pasagerilor pe aeroport”, spun reprezentanţii AirHelp, companie specializată în obţinerea compensaţiilor pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În perioada analizată, în medie, 17,22 la sută dintre cursele Wizz Air au avut întârzieri (0,58 la sută au avut întârzieri mai mari de trei ore). În cazul Ryanair, procentajul a fost, în medie, de 18,01 la sută (0,77 la sută mai mult de trei ore), iar în ceea ce priveşte Tarom, 29,33 la sută dintre curse au fost întârziate (0,92 la sută peste trei ore). Rutele Tarom cu cele mai multe probleme au fost Londra-Bucureşti, Alicante-Bucureşti, Iaşi-Madrid şi Nisa-Bucureşti. Wizz Air, a înregistrat cel mai bun punctaj la toate criteriile de evaluare. La nivel global, Wizz Air se clasează pe locul 13, înaintea unor companii ca Turkish Airlines (locul 15), Emirates (locul 16) sau British Airways (locul 21).

Tarom a înregistrat un scor de 7,31 și se află pe locul 49 din 72, în clasamentul mondial, înaintea unor companii ca Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines sau Tap Portugal. Clasamentul pe România este completat de Ryanair, care, la nivel mondial, se află la coada listei, și se numără printre cele mai slabe companii aeriene din Europa, alături de Iberia şi Easyjet.

În urma evaluării celor 72 de companii aeriene, Qatar Airways se clasează pe primul loc și este urmată de Lufthansa şi Etihad Airways. Clasamentul este completat, în ordinea crescătoare a întârzierilor, de Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines, Aegean Airlines, Qantas, Air Malta şi Virgin Atlantic. Patru dintre ele (Austrian Airlines, Aegean Airlines, Air Malta şi Virgin Atlantic) sunt companii europene. La polul opus, pe ultimele cinci locuri se află Air Mauritius, EasyJet (Marea Britanie), Pakistan International Airlines, Royal Jordanian Airlines şi WOW Air (Islanda).

În topul celor mai bune aeroporturi din lume, Henri Coandă se află pe locul 116 din 141. AirHelp a luat în calcul punctualitatea zborurilor, calitatea serviciilor şi experienţa pasagerilor în terminale, iar cel mai bun aeroport din lume, cu un punctaj de 8,77, este Aeroportul Internaţional Hamad din Doha, Qatar, urmat de Aeroportul Internaţional Atena (8,69) şi Aeroportul Haneda din Tokyo (8,63).

Perioada luată în calcul pentru analiză a fost 22 decembrie 2017 – 20 martie 2018. În cazul clasamentului pentru companiile aeriene, AirHelp a ţinut cont de întârzierile şi anulările curselor, dar şi de recenziile pasagerilor. Punctualitatea zborurilor a însemnat 33,33 la sută din totalul scorului (numărul de zboruri care au ajuns la timp din totalul de zboruri efectuate), la fel şi calitatea serviciilor oferite și procesarea cererilor de despăgubire (cât de cooperantă este o companie, cât de rapid procesează o cerere şi cât de rapid e despăgubit pasagerul. Pentru aeroporturi, punctualitatea zborurilor şi calitatea serviciilor oferite a însemnat fiecare câte 45 la sută din scorul total, iar recenziile din social media ale pasagerilor – zece la sută.

AirHelp ajută pasagerii să obţină compensaţii de până la 600 de euro, în cazul în care zborul a fost anulat sau a avut o întârziere de cel puţin trei ore, din motive ce ţin de compania aeriană, inclusiv greve spontane ale echipajului. Suma exactă este calculată în funcţie de distanţa zborului. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despăgubire, până la trei ani după data la care zborul lor a fost afectat.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close