Travelscounter: Platforma care ieftinește vacanțele

În momentul în care a început să schițeze primele planuri pentru business-ul său, Raluca Harhata a știut exact ce vrea să devină Travelscounter: un instrument care le permite turiștilor să știe totul despre orașul în care se opresc și despre locațiile care merită vizitate, dar și să le ofere discounturi semnificative în cele mai bune restaurante, cafenele, cluburi și puburi.

Deocamdată, Travelscounter funcționează doar în Sibiu, însă planurile Ralucăi Harhata și ale colegilor săi nu au granițe: pe lângă extinderea în alte orașe din țară, ținta principală o reprezintă lansarea platformei și peste hotare.

AngajatorulMeu.ro: Ce înseamnă Travelscounter? Cum a început și cum a evoluat povestea sa?

RALUCA HARHATA: Ideea de la baza Travelscounter a apărut într-o vacanță, acum trei ani. Împreună cu partenerul meu, ne-am imaginat un site care să le dea utilizatorilor posibilitatea de a plăti mai puțin pentru nota de plată din restaurant sau club. Pentru că, în definitiv, orice om se bucură atunci când „capătă ceva”. De aici și numele. Travel + Discounter = Travelscounter. Am îmbrățișat ideea și am încercat să o dezvolt și să o pun în operă cât mai bine. A urmat un proces lung și necesar, de doi ani, în care am gândit totul de la zero. Am trecut prin mai multe variante de design, am gândit și re-gândit funcționalitățile, am încercat să acoperim toate scenariile posibile.

După doi ani de investiții și de muncă, alături de o echipă externalizată, de zece oameni, Travelscounter e live și este exact ce ne-am dorit pentru momentul acesta: o platformă user-friendly, care le oferă utilizatorilor săi acces la paginile de prezentare ale locațiilor partenere, o secțiune de chat, o secțiune de blog, updatată constant cu informații relevante, și, cel mai important, acces la coduri de discount de 10, 15 sau chiar 20 la sută, în cel mai bune restaurante, cafenele, cluburi și puburi din Sibiu.

În afara faptului că locuiești în Sibiu, există și alte motive pentru care ai ales să lansezi proiectul aici și nu într-un alt oraș?

Faptul că noi cunoaștem piață locală foarte bine a fost principalul motiv pentru care am ales să lansăm proiectul la Sibiu. Buna funcționare a site-ului depinde foarte mult de relaționarea cu fiecare locație parteneră. Și, fiind la tine acasă, poți gestiona și monitoriza lucrurile mult mai bine. Pe de altă parte, Sibiul se bucură de o imagine din ce în ce mai bună atât la nivel național, cât și internațional. Ce variantă mai bună de lansare pentru proiectul nostru, decât orașul care este al 8-lea cel mai idilic oraș din Europa, în topul Forbes?

Cărui tip de public vă adresați? Cum arată clientul Travelscounter?

Clientul nostru este, în primul rând, consumator de online, de la social media, la site-uri de cumpărături sau aplicații de gaming, dating. Clientul Travelscounter se indreaptă înspre online pentru a accesa informații și este familiarizat cu plățile online sau prin sms. Ca target, ne dorim să ajungem la turiștii care planifică city-breakuri sau sejururi la Sibiu. Și vrem, cu acest proiect, să încurajăm și localnicii să acceseze facilitățile pe care le oferim.

Un business online are o mulțime de avantaje, dar vine și cu o serie de provocări suplimentare față de o afacere „clasică”. Cum plănuiești să-ți faci loc prin păienjenișul de informație care ne „asaltează” în fiecare zi?

Este, într-adevăr, o provocare mai mare, pentru că este primul nostru proiect online. În afară de asta, nu văd acest proiect ca fiind mai dificil de abordat decât orice altă afacere. Și o afacere „clasică”, până la urmă, tot în online ajunge pentru promovare. 😉 Mărturisesc, nu am încă o rețetă bulletproof. Dar mizez mult pe promovarea prin toate mediile pe care le putem accesa, pe conținut de calitate și pe socialising. Pentru că social media, de fapt, asta are la bază.

De la bun început m-am raportat la Travelscounter ca la un brand internațional. Ideea este atât de bună, încât ar putea, cu echipă potrivită, să funcționeze oriunde în lume. Și primul pas, și cel mai important, e să mă țin de ce mi-am propus. 😉

Cât de mare este investiția într-o astfel de afacere și cât de profitabilă este?

În momentul de față, nu putem vorbi decât despre investiție. În ceea ce privește profitabilitatea, discutăm, momentan, despre estimări. Evident că ne plac estimările făcute, altfel nu ne apucam de treabă. Dar mai avem de investit până să ajungem la profit. Și la final vom vorbi de o investiție de peste 100.000 de euro.

Care a fost drumul tău profesional până acum?

Drumul meu profesional a început, și parțial continuă, încă, cu Pro TV. În 2004, am fost cooptată ca agent vânzări în echipa Pro TV Sibiu. Pe atunci eram încă studentă în anul al II-lea la Facultatea de Drept „Simion Bărnuțiu”. În afara câtorva joburi ca model, nu aveam altă experiență. Am fost motivată însă de dorința de a învăța, de a mă dezvolta și de mediul de lucru. Pentru că să faci parte din echipa Pro TV era, și încă este, o foarte mare realizare. Practic, ajunsesem să lucrez pentru televiziunea cu care crescusem și despre ale cărei vedete și emisiuni încă aveam acasă caiete cu decupaje din reviste. 🙂

Care a fost momentul în care ai ales să pornești pe cont propriu și care sunt principalele obstacole pe care le-ai întâlnit în viața de antreprenor?

A fost mai degrabă o chestiune de adaptare. În perioada 2010-2011, Pro TV a externalizat toată forța de vânzări și management din stațiile locale. Și am continuat să lucrăm cu și pentru Pro TV, din postura de agenții colaboratoare. Această schimbare ne-a permis să ne dezvoltăm. Așa am ajuns să preluăm o franciză radio, să dezvoltăm segmentul de producții video, să facem tranziția și înspre online. Cât despre obstacole, poate suntem noi mai norocoși, dar nu ne putem plânge de nimic anume. Și poate suntem și căliți. Pentru că vânzarea de publicitate te formează să fii pregătit pentru orice. Iar atâta timp cât te ții de munca pe care trebuie să o faci, de scopurile pe care ți le-ai setat, înseamnă că ai suficientă energie să combați și aspectele mai puțin fericite ale unei afaceri.

Intenția ta este să transformi Travelscounter într-un brand național și, apoi, internațional. Care sunt pașii pe care ai de gând să-i urmezi în direcția aceasta?

Da, de la bun început m-am raportat la Travelscounter ca la un brand internațional. Ideea este atât de bună, încât ar putea, cu echipă potrivită, să funcționeze oriunde în lume. Și primul pas, și cel mai important, e să mă țin de ce mi-am propus. 😉 Restul e simplu. Dezvoltăm proiectul și în celelalte orașe mari din țară și, în paralel, pregătim terenul pentru primele două orașe din afara țării.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter