Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia a produs un milion de motoare Energy TCE 90

Simbol al expertizei Grupului Renault în domeniul mecanic, motorul cu o concepţie inovatoare, produs în România, este un adevărat concentrat de tehnologie în materie de downsizing.

Este prima uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, care a produs acest motor, din iulie 2012. A fost un proiect important alocat României. Odată cu acesta, Uzina Mecanica şi Şasiuri a devenit furnizor pentru alte uzine ale Grupului şi Alianţei Renault-Nissan în întreaga lume. 80 la sută din această producţie a mers la export. Este vorba de clienţi care au ales acest motor fie pentru un model Dacia – Logan Logan MCV, Sandero sau Sandero Stepway, fie pentru un model Renault – Clio IV sauTwingo.

În România, anul trecut, peste 2.300 de clienţi l-au ales în echiparea unuia dintre modelele Dacia. „O mare parte dintre piesele  care îl compun (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt fabricate în această uzină, graţie competenţelor şi profesionalismului celor 3.700 de angajaţi. Grupul Renault are încredere în noi. Facem progrese în fiecare zi şi trebuie să continuăm în acelaşi ritm, pentru a ne situa la cel mai bun nivel de performanţă. Contez pe fiecatre angajat pentru a reuşi”, spune Philippe Nottez, director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia.

Introducerea în fabricaţie a Energy TCe 90, în urmă cu aproximativ cinci ani, s-a realizat în strânsă legătură  cu activitatea de ingienerie, derulată prin Renault Technologie Roumanie. Astfel, proiectul noului motor, la acea vreme, a cuprins perimetre diverse de activităţi (turnătoria aluminiu, uzinajul carterelor cilindri şi asamblarea motorului). „100 de ingineri, colegii noştri, au contribuit în toate fazele proiectului (pre-proiect, industrializare şi demaraj serie), la componenta esenţială de inginerie a acestui motor. Circa 90 la sută din ceea ce presupune ingineria mecanică a fost realizată în România. În prezent, capacitatea instalată este de 450.000 de unităţi/an”, declară Carmen Roman, inginer Sinteză Tehnică la Renault Technologie Roumanie.

Constructor de automobile din 1898, Grupul Renault este prezent în 127 de ţări şi a vândut în jur de 3,3 milioane de vehicule, în 2016. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. În România, unde are 16.700 de angajaţi, Grupul Renault reuneşte toate competenţele necesare conceperii, dezvoltării şi industrializării unui vehicul; studii client, design, inginerie, fabricaţie şi logistică, vânzare, servicii de business şi finanţare. Aflat în centrul gamei Global Access (gama din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul Renault este lider pe piaţa locală, cu mărcile Dacia şi Renault.

TCe 90, 3 cilindri, 898 cm3

Propulsorul TCe 90 cântărește cu 15 kilograme mai puțin decât un motor de putere echivalentă. Asigură reprize și accelerații suple și energice, și îmbină plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,8 l/100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115 g/km, în funcţie de modelul vehiculului. Se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.

UZINA MECANICA ŞI ŞASIURI DACIA

Cea mai complexă uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, în ceea ce priveşte procesele şi activităţile, înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, sunt asamblate motoarele şi cutiile de viteze, sunt montate punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor), pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun fabricilor din cadrul Alianţei Renault – Nissan, Alliance Production Way (APW). În 2016, uzina a produs 448.586 motoare (inclusiv K7), 530.493 cutii de viteze şi 859.000 de șasiuri.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter