Valentin Bancu: „nordicul” de la Sfera Business

Cel mai recent sosit în echipa Sfera Business, compania de training și consultanță, Valentin Bancu aduce cu sine zece ani de experiență comercială – națională și internațională -, dobândită în companii multinaționale de prim rang.

Manager al departamentului de trade marketing al Reckitt Benckiser, pentru țările nordice (Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda și Islanda), Valentin Bancu a condus și a participat la procese complexe de management al categoriei, precum și la proiecte de category vision, și a construit strategii de piață pe termen mediu și lung (3-10 ani). Are experiență în managementul clienților majori, managementul proiectelor de route 2 market și de optimizare a activității de vânzare. Este absolvent al unui Master în Economie Internațională și Afaceri Europene, în cadrul ASE București. Cu o formare de lungă durată în leadership și managementul schimbării, Valentin Bancu pune accent nu numai pe rezultate, ci și pe CUM le atingem și comportamentele cheie necesare unui manager performant. Din această vară, a devenit și Senior Consultant la Sfera Business, pentru care livrează programe de Category Vision, Category Management și Merchandising.

Colaborarea cu compania de training și consultanță este mai mult decât o simplă provocare profesională – ținta sa este să împărtășească noii generații de profesioniști tot ce a învățat în cei zece ani de carieră. “Îmi doresc ca, împreună, să creăm un mediu de afaceri atractiv investitorilor, care ulterior să conducă la o creștere economică sustenabilă. La Sfera Business am găsit, pe lângă un bun prieten, o echipă de profesioniști desăvârșiți, cu o experiență vastă, cu multiple abilități, dar mai ales cu multă pasiune, autentic interesată în a eleva capabilitățile noii generații de profesioniști din România. Având în vedere pasiunea pe care o am în a dezvolta oameni, am decis că este echipa perfectă căreia să mă alătur și metoda ideală de a rămâne conectat la realitatea pieței din România”.

La finalul acestui an, Valentin Bancu va susține un program – Category Management – proiectat pentru liderii în curs de dezvoltare, din vânzări și marketing, care își vor asuma responsabilități integrate în conducerea viitoare a ariilor funcționale sau chiar a companiei. “Abordarea cuprinzătoare și holistică lărgește înțelegerea pieței și a categoriilor și adâncește încrederea în asumarea unor responsabilități mai mari și în identificarea noilor surse de creștere a veniturilor, profitului și cotei de piață. Practic, nu vorbim de un program în care vom învăța cum să facem planograme, ci un program în care învățăm să dezvoltăm strategic categoria”, dezvăluie consultantul Sfera Business.

În opinia acestuia, există multiple stiluri de management, iar fiecare are plusuri și minusuri. De aceea, abordarea sa este pe mai multe planuri. În ceea ce privește cariera, lucrează cu fiecare membru al echipei la crearea unui plan, la explorarea ariilor de dezvoltare și dezvoltarea capabilităților necesare progresului în carieră. Toate acestea prin expunerea la proiecte tot mai complexe, feedback continuu, încurajarea inițiativelor și coaching. Când vine vorba despre partea operațională, încurajează provocarea status quo-ului, inovația, susține puternic eficiența resurselor (financiare sau umane) și lucrează cu echipa la crearea planurilor bazate pe date reale, concrete. În ceea ce privește mediul de lucru, îi place să creeze un mediu pozitiv, vesel, unde oamenii să vină cu plăcere, să le ofere responsabilități membrilor echipei, să le dea șansa de a greși și de a învăța, să îi asculte cu adevărat și să le creeze vizibilitate în cadrul organizației.

Ce definește un bun lider? Personal, apreciez autenticitatea, pasiunea pentru oameni, capacitatea de a asculta și de a comunica eficient, atitudinea pozitivă, pasiunea și abilitatea de a inspira.

Faptul că a activat atât în companii din România, cât și în unele din vestul Europei, i-a dat lui Valentin Bancu șansa de a-și face o imagine clară despre diferențele dintre cele două piețe. Prima, a observat el, o reprezintă structura retailului. În condițiile în care marii retaileri domină piața și acaparează comerțul de proximitate, comerțul tradițional este aproape inexistent. De aici și un raport de putere producător/retailer din ce în ce mai dezechilibrat, în defavoarea producătorilor. “Este un trend pe care îl vedem și în România, unde investițiile în expansiune se concentrează în mare măsură pe formatele mici (de proximitate). Piața de fuziuni și achiziții începe să funcționeze și există o tranziție de putere spre marii retaileri. De asemenea, dacă vorbim despre piața din Vest, vorbim de o piață cu consumatori din ce în ce mai neloiali, unde puterea brandurilor scade și unde mărcile private și promoțiile domină piață. Putem vorbi de o realitate similară și în România, dar trendul este mult mai puțin accelerat. Pe scurt, analizând cele două piețe, văd în Danemarca piața din România, din următorii 5-10 ani”.

Relația dintre departamentele de vânzări și marketing este vitală pentru orice companie. Valentin Bancu consideră că această trebuie să evolueze către o simbioză, pentru că doar așa se pot genera experiențe de brand și de cumpărare cu adevărat unice, care să facă diferența într-un context de piață din ce în ce mai provocator și mai complex. “În acest moment se observă o creștere a rolului exercitat de marketing și trade marketing, funcțiuni ce încep să controleze aproape în totalitate resursele și strategia comerciale. Aceasta trebuie să fie doar o etapă de tranziție, deoarece credința mea puternică este că marketingul nu poate avea succes fără vânzări și viceversa”.

Un punct de îmbunătățire, este convins Valentin Bancu, ar fi o implicare activă a echipelor de vânzări, de către trade marketing/marketing, în procesul de definire al strategiei de cumpărător/consumator, deoarece experiența cu piața poate fi adesea mai valoroasă decât studiile pe eșantioane limitate. “În linii mari, aș grupa factorii care pot prezice succesul unei strategii de trade marketing în două mari grupe: cel uman, adesea omis din discuțiile despre trade marketing, și cel operațional. Din punct de vedere uman, este nevoie de lideri cu viziune, care să provoace status quo-ul, care să inspire echipele, să ia inițiativa și să fie creativi, să fie motivați de schimbare și inovație. Din punct de vedere operațional, este nevoie de o înțelegere profundă a consumatorilor și cumpărătorilor, de generarea unor experiențe unice în toate momentele adevărului, dar și de eficiență în ceea ce privește viteza de implementare în piață și profitul generat de investiție”.

Schimbarea este în ADN-ul campionilor. Nu există companie sau individ care să spere la succes sustenabil, fără capacitatea de a se schimba rapid și continuu. Companiile mari se bucură de flexibilitate în funcție de leadership. Cu cât spiritul antreprenorial e mai prezent, cu cât oamenii sunt mai liberi să ia decizii, cu cât inovația e elementul central, cu atât compania va fi mai agilă.

DESPRE SFERA BUSINESS 

Este o companie de training și consultanță, înființată în 2010 și axată pe oferirea de soluții integrate în vânzări, management și relații cu clienții. “Lucrăm alături de clienții noștri, pentru a găsi soluții practice prin care ei să obțină creșterea dorită. Lucrăm întotdeauna personalizat, pornind de la nevoile clientului. Fiecare program este dedicat unei singure companii. Înțelegem rapid provocările de business și ne asigurăm că obținem rezultate conforme cu așteptările managementului”, explică reprezentanții Sfera Business.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter