Valoria: „Motoarele” domeniului CSR încetinesc

„Motoarele” domeniului de CSR încetinesc, în 2018, față de 2017, și semnificativ mai puține companii își implică angajații în acțiunile de CSR, relevă noua ediție a studiului Dinamica și Perspectiva domeniului CSR în România, lansat de Valoria, împreună cu CSRMedia.ro.

În 2018, 78 la sută dintre companiile respondente, față de 86 la sută anul trecut, definesc responsabilitatea socială ca implicare în comunitate. Rezultatele cercetării de anul acesta consemnează scăderi la toate categoriile de răspunsuri, de la implicarea în comunitate (8pp) la managementul lanțului de furnizori (4pp). Singura creștere este la etica în afaceri (4pp).

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Anul acesta, 57 la sută dintre companii, față de 55 la sută anul trecut, spun că se implică în CSR, deoarece acesta face parte din strategia de relații publice. Pe de altă parte, d­eși sunt mai puține companii care spun că se implică în CSR pentru că aceste acțiuni le aduc recunoaștere și vizibilitate, sunt mai multe cele care spun că responsabilitatea socială corporativă face parte din strategia lor de sustenabilitate.

Procentul companiilor care spun că au o strategie de CSR a crescut cu doar 1pp, de la 86 la sută, anul trecut, la 87 la sută, anul acesta. Creșterea cea mai mare o au, și în 2018, companiile care spun că au primit strategia de CSR de la firma-mamă. Acest mecanism este, de altfel, principalul mod de proliferare a domeniului de CSR în România. Procentajul companiilor care spun că au un proces intern/ extern pentru identificarea temelor relevante pentru companie, în domeniul CSR, și îl implementează, este în creștere cu 7pp. Asta denotă în continuare o maturizare a abordării domeniului CSR de către companii.

Per total, față de anul trecut, numărul companiilor care urmăresc impactul CSR crește cu 4pp. Raportarea în conformitate cu standardele internaționale înregistrează o scădere de 8pp, cea după sisteme de evaluare proprii crește cu 13pp, iar cea bazată pe evaluări oferite de parteneri cu 1pp. 48 la sută dintre companiile respondente, comparativ cu 35 la sută în anul anterior, folosesc sisteme de evaluare proprii pentru a urmări impactul activităților de CSR.

Semnificativ mai puține companii respondente decât anul trecut, 67 vs. 79 la sută, își implică angajații în acțiunile de CSR derulate de firmă. Diferența de 12pp a mers la companiile care spun că încearcă, dar angajații nu se implică. Celelalte variante de răspuns sunt și ele asemănătoare cu cele din 2017. 67 la sută dintre companiile respondente, în scădere de la 79 la sută, cu un an înainte, spun că își implică angajații în acțiunile de CSR derulate de companie.

Peste 90 la sută dintre companiile respondente colaborează cu ONG-uri pentru implementarea proiectelor de CSR și anul acesta. Este de remarcat scăderea de 19pp a celor care au o colaborare cu autoritățile centrale/ locale, dar mai ales creșterea de 6pp a firmelor care colaborează cu instituții de învățământ.

30 la sută dintre companiile respondente, față de 35 la sută anterior, spun că bugetul de CSR a stagnat în 2018. 21 la sută dintre companiile respondente, comparativ cu 29 la sută cu un an înainte, spun că bugetul de CSR din 2017 este între 50.000 și 100.000 euro. 36 la sută dintre companii derulează proiecte de valoare medie de maxim 10.000-50.000 euro și numai trei la sută spun că valoarea medie a proiectelor lor este de peste 100.000 euro. Totodată, 63 la sută dintre companii, în 2018, față de 65 la sută în 2017, spun că departamentul de PR și Marketing este cel care prevede, în principal, o linie de buget pentru CSR.

84 la sută dintre companii comunică despre proiectele lor de CSR în social media (o creștere de 5pp), 81 la sută prin comunicate de presă (3pp), iar 78 la sută prin website-ul companiei (stagnare).

75 la sută dintre companii în 2017, față de 65 la sută, anterior, au vizat domeniul educației pentru intervenție și sprijin, și numai 60 vs. 65 la sută domeniul social. 70 la sută dintre companiile respondente la această ediție, față de 72 la sută anterior, au ajutat comunitatea prin donații în bani, iar 47 vs. 58 la sută au făcut donații in natură. 30 la sută dintre companii consideră mediul ca fiind cea mai importantă arie pentru evaluarea impactului activității de CSR în 2018.

Aflată în plină expansiune, Valoria are traineri și cercetători care au ocupat funcții de top management în companii multinaționale, precum și profesori din mediul academic. Este solid implicată în realizarea de studii relevante pentru mediul de afaceri din România. Cele mai cunoscute sunt Social media în cadrul companiilor din România, Barometrul centrării pe client, Evoluția afacerilor, Barometrul digitalizării sau Tendințe și provocări în HR. Studiile Valoria sunt mai mult decât serii de date sau colecții de informații. Aceste studii sunt sursa de încredere a anumitor decizii strategice.

Rezultatul parteneriatului dintre Valoria și CSRMedia.ro, studiul Dinamica și Perspectiva domeniului CSR în România este o analiză comparativă a evoluției conceptului de responsabilitate socială corportativă în ultimii șase ani și se adresează specialiștilor de CSR, dar mai ales managerilor și directorilor executivi care își doresc să înțeleagă evoluția acestui domeniu.

DESPRE VALORIA 

Valoria Business Solutions este o companie de training, consultanță și coaching. Misiunea sa este aceea de a transforma potențialul echipelor și organizațiilor în valoare. Oferă training pe o gamă diversificată de tematici, de la cele ce conduc la antrenarea competențelor funcționale, manageriale, de vânzări și interpersonale (soft skills), până la cele pe teme aflate mai rar în oferta de training a firmelor de profil, dar foarte cerute de companii. „Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională, și în dorința lor de a-și accelera potențialul”, afirmă Elena Badea, Managing Partner Valoria.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close