Vision Consulting: Companiile vor organiza mai multe team building-uri, în 2017

Mai mult de jumătate (54 la sută) dintre companiile din România organizează anual team building-uri pentru angajați, 45 la sută aleg să lucreze cu firme specializate, iar 58 la sută au în plan să organizeze astfel de programe, în acest an. Doar trei la sută dintre reprezentanții companiilor care au organizat team building-uri pentru angajați, în 2016, nu au observat nici o modificare în comportamentul angajaților, potrivit unui sondaj al firmei de organizare de evenimente corporate Vision Consulting.

În decembrie 2016, Vision Consulting a realizat un sondaj în rândul companiilor din România, pentru a afla cum percep acestea organizarea programelor de team building. La sondaj au răspuns peste 200 de companii din IT/telecom, bănci/asigurări, comerț/retail, call center/BPO, marketing/publicitate, auto/mașini și prestări servicii. 54 la sută dintre ele organizează anual team building-uri pentru angajați, 14 la sută le organizează semestrial, iar  25 la sută oferă astfel de programe o dată la câțiva ani. Aceste informații sunt destul de apropiate și de statisticile realizate printre clienții Vision Consulting – 60 la sută dintre ei au anual programe de team building și 30 la sută organizează mai mult de un astfel de eveniment pe an.

52 la sută dintre companiile participante la sondaj își organizează singure, cu resurse interne, evenimente de tip team bulding, pentru motivarea angajaților. 45 la sută aleg să lucreze cu firme specializate în organizarea evenimentelor corporate. 87 la sută din companiile din România își organizează evenimentele de team building în țară, la munte, la mare sau în Delta Dunării. Doar zece la sută merg în străinătate, pentru a-și distra și motiva angajații. Aproape jumătate dintre programele de team building sunt de două zile.

Bugetul mediu pentru o zi de activități de team building diferă de la companie la companie. Există, totuși, o corelație între cei care își organizează singuri evenimentele – alocă cel mult 50 euro/persoană, față de cei 45 la sută dintre respondenți care lucrează cu firme specializate și au bugete între 50 și 100 euro/zi/angajat.

Perspective pentru 2017

Potrivit sondajului Vision Consulting, perspectiva pentru 2017 este optimistă. 58 la sută dintre firme au în plan să organizeze un program de team building, iar 28 la sută vor organiza două astfel de programe. Dacă în 2016, 21 la sută nu au organizat nici un eveniment, anul acesta doar 8,7  la sută nu alocă bugete pentru motivarea angajaților prin programe de team building.

Ca activități de team building, companiile din România preferă în egală măsură activitățile motivaționale, distractive, dar și provocatoare, cu elemente de adventure.  Activitățile creative (pictură, teatru, dans) sau mini-programele de training (comunicare, time management, dezvoltare personală) par a fi mai puțin atractive. Vision Consulting oferă multe astfel de workshop-uri direct la sediul companiilor, sub forma programelor de well-being.

Sunt programele de team building cu adevărat utile pentru angajatori? Au companiile de câștigat în urma unor investiții în activități de team building și training? Doar trei la sută dintre reprezentanții companiilor spun că nu au observant nici o modificare în comportamentul angajaților.  71 la sută  au recunoscut o mai bună colaborare în echipă, iar zece la sută chiar au remarcat creșterea productivității muncii. Reducerea stresului și creșterea gradului de implicare la locul de muncă sunt alte beneficii observate de companiile ce oferă team building-uri pentru angajații lor.

„Din 2004, de când organizează evenimente de team building și training, Vision Consulting a colaborat cu majoritatea multinaționalelor care au afaceri și în România. Spunem cu convingere că programele de team building sunt evenimente care ajută la consolidarea echipelor, la dezvoltarea oamenilor din organizații și mai ales la motivarea lor”, declară Daniela Irimia, Training Manager, Vision Consulting. În cei 12 ani de activitate, Vision Consulting a avut peste 450 clienți corporate, a organizat peste 1.500 zile de team building, cu peste 30 facilitatori acreditați și peste 15.000 participanți, în peste 70 locații din România și străinătate.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter