Vodafone lansează un program internațional ce va sprijini 10 milioane de tineri să-și găsească un job

Programul „Alege-ți viitorul” este conceput pentru a oferi, în premieră, îndrumare în carieră în economia digitală și acces la cursuri pentru zece milioane de tineri din 18 țări, inclusiv România. Inițiativa este cea mai mare de acest gen din lume.

Programul include platforma Future Jobs Finder, disponibilă în zece limbi, inclusiv în română. Este un portal ușor de folosit, care le dă tinerilor posibilitatea să-și formeze noi abilități și să găsească oportunități de angajare în domenii ale economiei digitale. Pentru a dezvolta platforma, Vodafone a lucrat, în ultimul an, cu psihologi specializați, consultanți în domeniul carierei și furnizori de programe de formare profesională.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Primul pas după accesarea platformei constă într-o serie de scurte teste psihometrice, menite să identifice aptitudinile și interesele fiecărui utilizator, apoi să le organizeze pe categorii, într-o listă de joburi specifice economiei digitale. Un al doilea pas constă în identificarea oportunităților de angajare de pe piețele alese de utilizatori, inclusiv poziții locale și internaționale în cadrul Vodafone. Acestea sunt integrate de platforma globală Indeed, cel mai mare motor de căutare de locuri de muncă din lume. Utilizatorii au acces și la cursuri online relevante pentru formarea de abilități digitale. Multe dintre ele sunt disponibile gratuit. Prin completarea testelor, utilizatorii primesc și un rezumat al aptitudinilor și intereselor rezultate, pe care le pot include în CV sau când aplică pentru un loc de muncă.

Lansarea programului în România va fi promovată în cadrul unei campanii digitale ce va încuraja tinerii să folosească platforma Future Jobs Finder, pentru a găsi oportunități de carieră potrivite. Programul „Alege-ți viitorul” a fost anunțat împreună cu rezultatele unui sondaj de opinie internațional, care ilustrează părerea tinerilor cu vârste între 18 și 24 de ani despre cât de pregătiți sunt să participe la economia digitală, ca exponenți ai primei generații „născute în era digitală”. Sondajul a fost efectuat de YouGov, la solicitarea Vodafone, cu ajutorul a 6.000 de tineri cu vârste între 18 și 24 de ani, din 15 țări, inclusiv România, care și-au exprimat opiniile privind aspirațiile și preocupările legate de carieră.

Concluziile studiului arată că 67 la sută dintre tineri au primit sfaturi de carieră insuficiente sau deloc, în perioada studiilor sau după absolvirea școlii ori universității. Dintre cei care au primit suport legat de carieră pe perioada studiilor, doar 15 la sută au beneficiat de sfaturi privind joburi ale viitorului, din domeniul digital, în timp ce 38 la sută cred că suportul primit s-a concentrat doar pe rolurile non-digitale tradiționale. 22 la sută spun că sfaturile de carieră pe care le-au primit erau „depășite”, iar 56 la sută consideră că marea provocare a generației lor este găsirea oricărui tip de loc de muncă bine plătit și permanent. Acest procentaj este mai mare în rândul tinerelor – 64 la sută. Dintre tinerii participanți la studiu, 23 la sută par să-și fi pierdut încrederea și să se teamă că nu au abilitățile necesare pentru a-și asuma un rol în câmpul muncii, indiferent de cât de scăzute ar fi cerințele specifice acestuia.

În următorii cinci ani, Grupul Vodafone va dubla numărul oportunităților oferite persoanelor cu vârste sub 25 de ani, care să le permită dezvoltarea profesională, și va ajunge la un total de 100.000 de tineri. Este cel mai mare angajament în domeniul formării și dezvoltării profesionale a tinerilor cu vârste între 14 și 25 de ani, de la înființarea Vodafone, acum 33 de ani.

DESPRE VODAFONE ROMÂNIA

Este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date și comunicații fixe. Vodafone Group are divizii în 26 de țări, 49 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări. La 31 decembrie 2017, Vodafone Group avea 529,1 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19,3 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, inclusiv India și clienții Vodafone din entitățile create după fuziuni și asocieri.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter

Close