Webasto: Tradiția progresului

Dacă Top Employers Institute, organizație recunoscută pentru seriozitatea sa în ce privește clasificarea celor mai buni angajatori din lume, i-a acordat, pentru al patrulea an consecutiv, titlul de top employer/angajator de top în industria automotive, este clar că Webasto își ia rolul foarte în serios.

O afacere de familie, încă de la înființarea sa, în 1901, Grupul Webasto, din Stockdorf, în apropiere de München, continuă și în prezent să traseze noi standarde tehnologice. Compania, care dezvoltă și fabrică produse pentru industria auto, de peste 75 de ani, se află printre cei mai mari 100 de furnizori ai industriei auto și printre primii 15 furnizori de componente auto din Germania. În 2013, Grupul a generat vânzări de 2,5 miliarde euro și angajează peste 10.000 de persoane, la nivel mondial.

Amprenta globală

Compania deține peste 50 de locații, în lume – dintre care 30 sunt fabrici de producție. În Germania, Webasto menține fabrici pentru sisteme de acoperiș în Utting, la Ammersee și în Schierling, în apropiere de Regensburg. Cea mai mare fabrică din lume pentru sisteme de încălzire este localizată în Neubrandenburg. În Germania, unitatea de activitate dedicată mașinilor decapotabile, Webasto-Edscha, produce prin fabricile din Hengersberg și Regensburg. Alte fabrici de producție din Europa se află în Franța, Italia, Marea Britanie, România, Slovacia, Olanda și Portugalia.

Echipamente originale și bunuri de consum Aftermarket

Competențele principale includ dezvoltarea și producția de sisteme complete pentru acoperișuri de mașini și sisteme de acoperișuri pentru mașini decapotabile, precum și sisteme de încălzire, de răcire și de ventilare pentru autoturisme, vehicule comerciale, speciale și recreaționale, precum și pentru vehicule maritime. În plus, compania oferă încălzitoare staționare și trape pentru montaj ulterior, de către clientul final. Expertiza în domeniul industriei auto vizează și alte tipuri de vehicule. Un exemplu îl reprezintă sistemele de acoperiș mobil, pentru segmentul de piață maritim.

Webasto deschide calea pentru cariere individuale

Fiind o afacere de familie, fondată în urmă cu peste un secol, Webasto acordă o importanță deosebită responsabilităților sale locale. Webasto România și-a început activitatea în iunie 2008, pe Platforma Industrială Werner Baier, Nr. 1, Zimandu Nou, județul Arad. Obiectivul său este să rămână în România pe termen lung. Drept urmare, își încurajează și angajații să facă același lucru. Peste 700 de persoane lucrează în locația Webasto din România, de șase ori mai multe decât în 2009, iar Webasto va continua să se dezvolte mai departe,  în locația din Arad.

Noii angajați descoperă o companie care oferă numeroase oportunități de promovare, stabilitate, siguranța muncii și suport permanent pentru echipă. Compania organizează cu regularitate evenimente pentru angajați și familiile lor, iar chestionarul anual, ce vizează nivelul de satisfacție a angajaților și identificarea acțiunilor propuse spre îmbunătățire, a devenit o tradiție. Webasto ofera oportunități de carieră pentru ingineri, experți de producție și specialiști din diverse domenii, precum Logistică, IT, Calitate, Resurse Umane și Finanțe. Furnizorul de componente auto le face angajaților săi oferte variate, individuale, pentru a sprijini traiectorii profesionale personalizate, și se interesează, în mod activ, de dezvoltarea acestora – angajații calificați corespunzător și motivați sunt importanți pentru competitivitate și asigură un loc de top pe piață.

De aceea, Webasto prețuiește individualitatea. Fiecare angajat trebuie să își poată dezvolta la maximum potențialul. Drept urmare, în discuțiile anuale cu angajații, fiecare angajat este întrebat unde se vede peste 24 de luni. Pe această bază se dezvoltă împreună un plan de dezvoltare a carierei, care în primul rând va trebui să permită “permeabilitate” între traiectoriile profesionale. Dacă este proactiv, bun “team player” și deține capacitatea de a construi relații de muncă eficiente, șansele oricărui candidat de a fi acceptat în echipa Webasto România sunt ridicate. „Ne interesează oamenii pregătiți pentru o colaborare pe termen lung. Cei care prezintă potențial de dezvoltare profesională și demonstrează că au spirit întreprinzător și inițiativă dețin un avantaj deosebit”, explică reprezentanții Departamentului de Resurse Umane al Webasto România.

Pentru a atrage “recruți” de calitate, Departamentul de Resurse Umane din cadrul Webasto România utilizează mai întâi rutele clasice: anunțuri în presa scrisă, fluturași și publicitate pe site-urile de internet specializate în căutarea de locuri de muncă. Recomandările sunt deosebit de importante, precum și discuțiile față în față cu potențialii angajați, în cadrul târgurilor de locuri de muncă. Concurența acerba în industria de automobile, lipsa de experiență profesională a multor candidați, precum și faptul că destul de mulți nu reușesc să îndeplinească cerințele specifice ale locului de muncă, reprezintă tot atâtea provocări pentru specialiștii HR de la Webasto.

Oferta de muncă include propriul program de leadership și o strategie de dezvoltare ce permite oricărui angajat posibilitatea unei cariere de succes. Webasto oferă și un program de training internațional și are o strânsă colaborare cu colegii și universități. În această optică, tradiția unei afaceri de familie se îmbină cu orientarea globală a companiei.

Inovații și leadership

Webasto trasează, în permanență, noi standarde în ceea ce privește sistemele de acoperișuri pentru automobile. De exemplu, compania și-a extins portofoliul de produse, în 2000, cu încă o unitate de business, și a devenit furnizor de sisteme de acoperiș pentru mașini decapotabile. Webasto a fost primul producător de acoperiș fix retractabil, alcătuit din cinci componente (acoperiș retractabil din oțel), cu acoperiș glisant din sticlă integrat, pentru VW Eos.

Webasto ocupă un loc fruntaș și atunci când vine vorba despre utilizarea de materiale noi. Compania a înființat, în 2003, propriul centru de competență privind materialele plastice, în Schierling, în apropiere de Regensburg. Aici se produc, din 2007, elemente inovatoare pentru acoperișuri din policarbonat. În baza numeroaselor proiecte noi, în 2013, Webasto a investit 45 de milioane de euro în dezvoltarea tehnologiei sale de componente ușoare. Adăugând o nouă hală de producție, precum și facilități suplimentare, compania deține, în prezent, o capacitate de producție de un milion de componente din policarbonat, anual. Una dintre cele mai mari provocări ale industriei auto, în prezent, o reprezintă reducerea consumului de carburant al vehiculelor. Din acest motiv, subiecte precum design-ul ușor și utilizarea de materiale de tipul policarbonatului devin din ce în ce mai importante.

În calitate de lider de piață în privința sistemelor de încălzire auxiliară pentru mașini, pe bază de carburant și încălzitoare staționare, Webasto consideră că și mobilitatea electrică este un pilon important pentru strategia sa de dezvoltare. Pentru a accesa și dezvolta această piață, în 2012, furnizorul de componente auto a dezvoltat un sistem electric de încălzire eficientă pentru vehiculele hibrid și electrice, care încălzește compartimentul pasagerul din mers. Producția de serie la scară largă a dispozitivului va începe în 2015, la fabrica din Neubrandenburg.

Angajator de Top pentru ingineri

Faptul că Webasto reprezintă un mediu propice pentru ingineri valoroși este confirmat și de Institutul Top Employers. În 2013, compania, care a efectuat clasificarea celor mai importanți angajatori din Europa, a plasat Webasto în topul angajatorilor pentru ingineri. Furnizorului auto i-a fost acordată această recunoaștere pe baza oportunităților de carieră oferite, pentru “beneficii suplimentare și condițiile de lucru”, “training și dezvoltare” și “gestionarea culturii corporate”. „Suntem foarte mulțumiți de premiul acordat. Acesta confirmă, încă o dată, succesul înregistrat de Webasto în <bătălia> pentru atragerea de talente. Doar angajații extrem de bine motivați se bucură de lucrul cu produse inovatoare de înaltă calitate, au setea de cunoaștere și dorința de a dezvolta soluții adecvate provocărilor pe care le aduce viitorul”, explică Dr. Holger Engelmann – CEO, Webasto SE. 

O PRIVIRE ÎN TRECUT

De unde vine numele Webasto? Ideea aparține fondatorului companiei, Wilhelm Baier Senior, și a apărut în 1908, când a mutat fabrica de piese ștanțate, suporturi pentru cabluri și electrocasnice, din Esslingen în Stockdorf, la ieșirea din München. Denumirea provine de la inițialele Wilhelm Baier, Stockdorf. Mutarea în Bavaria s-a datorat primului boom al industriei bicicletelor, de la începutul secolului trecut, precum și necesității de a se afla în vecinătatea clientului. Webasto s-a concentrat tot mai mult pe accesorii precum roți și apărătoare de lanț, iar mulți dintre clienții de la acea vreme erau localizați în Italia. Când automobilul și-a început trimful mondial definitiv, în anii 30 ai secolului al XX-lea, Webasto a devenit furnizor de componente auto. Proiectul a început în 1932: Wilhelm Baier a construit primul acoperiș auto pliant, care putea fi deschis sau închis în doar câțiva pași simpli. Doar trei ani mai târziu, a creat așa-numitul “încălzitor cu aer proaspăt”, pentru motoarele cu răcire pe apă. Acesta a devenit faimos, apoi, sub denumirea de Flüstertüte.

S-ar putea să-ţi placă

By 

Email Newsletter