Angajatorii au devenit mai dispuși să le ofere angajaților traininguri interne pentru a le completa cunoștințele tehnice și pentru a-i familiariza cu specificul jobului, mizând pe competențele „soft” care apar în CV-uri ca metodă de diferențiere între doi candidați cu experiență și cunoștințe similare, arată o analiză BestJobs.
Competențele „soft” reprezintă abilități de bază, legate de personalitatea unui angajat, nu de experiența sa academică sau profesională. În această categorie se încadrează abilitățile de interacțiune, creativitate, relaționare profesională, comunicare sau adaptare în echipă.
Unul dintre domeniile cu cel mai mare necesar de forță de muncă este cel al vânzărilor, cu circa 5.000 de posturi disponibile lunar sau 13,4 la sută din totalul anunțurilor de joburi de pe platforma de recrutare. În acest domeniu, cel mai des sunt căutați candidați pentru posturi precum agent de vânzări, consilier sau consultant vânzări și manager vânzări.
Competențele care ar trebui să se regăsească în CV
Pe lângă experiență și portofoliu, candidații potriviți pentru un job în vânzări trebuie să prezinte un set de competențe soft, pe care recrutorii pun mare accent. Printre cele mai căutate sunt abilitățile de comunicare și negociere, o bună înțelegere a necesităților clienților, orientarea către atingerea rezultatelor, proactivitate și orientarea către client, capacitatea de planificare și organizare, ascultarea activă, atenția la detalii și orientarea către soluții.
„Chiar dacă abilitățile soft nu pot fi măsurate sau testate ca în cazul celor hard sau tehnice, recrutorii vor să audă la interviu exemple de situații când candidații și-au pus în aplicare aceste abilități pentru a rezolva o situație inedită, pentru a păstra un client sau pentru a-și convinge colegii să aleagă o anumită direcție ce a dus la succesul unui proiect. E o realitate faptul că joburile de astăzi se transformă tot mai rapid și instrumentele pe care ne putem baza sunt chiar aceste abilități soft, tot mai apreciate și căutate de angajatori”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.
Pentru un post în vânzări, un angajat poate obține un venit net mediu lunar de 921 euro, conform Raportului BestJobs din primele șase luni ale anului, în creștere cu 26,4 la sută față de ultimele șase luni din 2020. În cele mai recente anunțuri, oferta salarială pentru un reprezentant vânzări, pentru un post full-time, este între 700 și 1.200 de euro net, în funcție de domeniu și oraș. Un manager vânzări poate obține un venit mediu lunar de 1.500 sau chiar 3.000 de euro, în funcție de zona pe care o acoperă și domeniul în care activează.
Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 30.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.