Compania Arctic, liderul pieței de electrocasnice locale, rămâne unul dintre angajatorii cu cea mai mare notorietate dintre companiile din România active în sectorul producției și se situează pe un trend ascendent în ceea ce privește atractivitatea, potrivit studiului Employer Brand Research 2023, realizat de grupul Randstad, lider mondial în servicii de recrutare.
La nivel național, atractivitatea Arctic a crescut de la 46,3 la sută, în 2021, la 54 la sută, în 2023. Compania este angajatorul din sectorul de producție cu cea mai mare notorietate în zona de sud a țării. Atractivitatea sa în această arie se situa la 53,4 la sută în 2021 și a ajuns la 62,9 la sută în 2023. Trendul ascendent se menține și în alte zone ale țării.
Una dintre categoriile demografice pentru care Arctic a devenit un angajator mai atractiv este, alături de generația X, generația Z (18-24 de ani) – de la 38,8 la 48,7 la sută -, o confirmare a strategiei de implicare a companiei la nivelul învățământului dual și universitar. Luna aceasta, Arctic a demarat a patra ediție a programului de internship Fresh Start, ce vizează sprijinirea tinerelor talente. În urma procesului de recrutare, au fost selectați 23 de studenți de la Universitatea Politehnica București, Universitatea Valahia din Târgoviște, Universitatea din Pitești și Universitatea Petrol – Gaze din Ploieşti. Perioada de internship se desfășoară în iulie și august, iar studenții selectați se bucură de statutul de angajat cu drepturi și beneficii depline.
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
“Dincolo de notorietatea solidă de angajator, pe care Arctic și-a creat-o în rândul românilor, continuăm să creștem din punct de vedere al atractivității, cu o mențiune specială pentru cea mai tânără generație, a celor între 18 și 24 de ani, dar și pentru femei. Aceste cifre reconfirmă succesul programelor noastre care susțin tinerii și promovează diversitatea în domeniul tehnologiei și al inovației”, spune Maria Tătaru, HR Director Arctic.
Arctic deține în România două fabrici, de frigidere și de mașini de spălat, la Găești și Ulmi, în Dâmbovița. Fabrica de mașini de spălat rufe de la Ulmi, inaugurată în 2019, este prima unitate de producție Industry 4.0 din România și una dintre puținele de acest fel din Europa.
DESPRE ARCTIC
Liderul pieței de electrocasnice din România, exportă 84 la sută din producția totală în peste 80 de țări. Cu o istorie de peste jumătate de secol, este parte din grupul Arçelik din 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ cifra de afaceri și capacitatea de producție. Deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală. Unitatea de la Găești a produs peste 40 de milioane de aparate frigorifice. Deține și prima fabrică Industry 4.0 din România și una dintre puținele de acest tip din Europa, fabrica de mașini de spălat din Ulmi, cu o capacitate de producție de 2,2 milioane de unități pe an.