Automatizarea, „sperietoare” pentru mai mult de jumătate dintre angajați. Trei sferturi sunt gata să învețe noi abilități digitale

Mai mult de jumătate dintre angajații de la nivel global se simt amenințați de automatizare și cred că locurile lor de muncă vor fi schimbate semnificativ sau vor dispărea, în următorii zece ani, potrivit sondajului PwC – Upskilling Hopes and Fears. Angajații consideră că actualii angajatori ar trebui să-i ajute să dobândească noi abilități digitale.

Majoritatea angajaților chestionați, 61 la sută, consideră că impactul tehnologiei asupra muncilor de zi cu zi este pozitiv, iar 77 la sută sunt dispuși să învețe noi abilități sau să se pregătească pentru un alte profesii. „În Europa Centrală și de Est, vedem că oamenii sunt tot mai conștienți că tehnologia și automatizarea vor schimba semnificativ piața forței de muncă și că locurile lor de muncă vor fi afectate. PwC s-a angajat într-o inițiativă ambițioasă de perfecționare digitală în Europa Centrală și de Est, nu doar pentru profesioniștii PwC, ci și pentru clienți și pentru a promova această problemă importantă la nivel regional”, declară Nick Kós, CEO al PwC Europa Centrală și de Est.

Sondajul a fost realizat în rândul a peste 22.000 de adulți din 11 țări (Australia, China, Franța, Germania, India, Olanda, Polonia, Singapore, Africa de Sud, Marea Britanie și SUA), pornind de la studiile PwC care arată că 30 la sută dintre locurile de muncă sunt expuse riscului de automatizare până la mijlocul anilor 2030.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

PwC Global CEO Survey 2019 arată că disponibilitatea competențelor este o preocupare majoră pentru 79 la sută dintre directorii generali. „Tehnologia va contribui la dispariția unor locuri de muncă și, în același timp, la crearea unora noi, care vor avea nevoie de competențe digitale sporite. Transformarea economiei și a pieței muncii, datorită tehnologiei, va afecta atât angajații, cât și angajatorii. Companiile și autoritățile trebuie să arate deschidere, să se adapteze schimbărilor și să investească în educație și formare profesională, pentru a obține cât mai multe beneficii din acest proces”, afirmă Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

Principalele concluzii ale sondajului

  • Oportunitățile și atitudinile variază semnificativ în funcție de nivelul de educație, țara din care provin, gen și vârstă.
  • Peste o treime (34 la sută) dintre adulții fără educație școlară sau formare după școală spun că nu învață abilități digitale noi, comparativ cu 17 la sută dintre absolvenții de facultate.
  • Bărbații cred mai mult decât femeile că tehnologia va avea un impact pozitiv asupra locurilor de muncă și sunt mai dispuși să învețe noi abilități (80 la sută dintre bărbații chestionați spun că fac acest lucru față de 74 la sută dintre femei).
  • 69 la sută dintre tinerii între 18 și 34 de ani sunt optimiști cu privire la impactul tehnologiei asupra locurilor de muncă, față de 59 la sută dintre persoanele între 35 și 54 de ani și 50 la sută dintre cele peste 55 de ani.

PwC este o rețea de firme prezentă în 158 de țări cu mai mult de 250.000 de profesioniști care oferă servicii în domeniul auditului, consultanței fiscale și pentru afaceri.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share