Cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii de vânzări atunci când folosesc LinkedIn

S-ar putea spune că cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii de vânzări pe LinkedIn este chiar modul în care își formulează profilul, și anume ca un CV, orientat cel mult spre o audiență potențială din zona recrutorilor, și nu ca un pitch de vânzare, în care ei expun potențialului client modul în care contribuția lui îi poate aduce valoare acestuia.

Cosmina Coman

Managing Director @ Learning Pro

S-ar putea spune, de asemenea, că cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii de vânzări este să vândă direct prin LinkedIn, trimițând mesaje de promovare și prezentare a produselor sau serviciilor oferite, forțând obținerea unei întâlniri cu prospectul, iluzionându-se că, în epoca tehnologiei, în spatele profilelor din rețelele sociale stau niște roboți sau soft-uri gata programate să dea doar o bifă de acord la solicitarea de întâlnire a omului de vânzări.

Și nu, cea mai mare greșeală a oamenilor de vânzări nu este nici măcar demersul obsesiv de a obține un număr cât mai mare de conexiuni pe LinkedIn, crezând că astfel își cresc baza de prospecți, uitând principiul calității înaintea cantității în construirea rețelelor sociale personale.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Din experiența mea, după 14 ani de prezență activă pe LinkedIn și peste opt ani de când antrenez oamenii din vânzări să își dezvolte abilitățile de Business Networking și Social Selling, pot spune că cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii de vânzări, atunci când folosesc platforma LinkedIn, este să aștepte fructificarea eforturilor lor într-un timp nerealist.

Ce înseamnă un timp nerealist de construire a unei relații de business pe LinkedIn?

Răspunsul predictibil este “Depinde”. Depinde de obiective, depinde de locația geografică, depinde de timpul și, mai ales, de atenția alocată construirii relației prin contribuții de valoare adresate în mod direct relației pe care intenționezi să o construiești. Iar dacă în relațiile sociale față în față, încrederea ca liant de bază a relației este fundamentată masiv de utilizarea limbajului non-verbal și para-verbal, prin LinkedIn este nevoie să suplinim lipsa acestui limbaj folosind alte metode și tehnici pe care tehnologia ni le permite, cum ar fi fotografiile, video-urile, recomandările scrise de alții etc.

Din experiența mea, timpul de construire a unei relații profesionale prin LinkedIn poate dura de la câteva luni până la câțiva ani. Dacă completezi relația de conexiune prin LinkedIn cu oportunități de întâlnire față în față, acest timp se poate reduce dramatic, LinkedIn devenind astfel un catalizator de creșterea relației profesionale.

Ce poți să faci ca să îți creezi și menții relații valoroase pe termen lung care să te ajute să vinzi mai eficient și mai mult? Cum poți să devii relevant pentru clienții tăi actuali și cei potențiali, folosind LinkedIn?

Social Selling

Social Selling este abordarea modernă a vânzărilor, care utilizează informațiile din rețelele sociale pentru a crește business-ul și care ajută la crearea și consolidarea ingredientului de bază în care poate avea loc o vânzare, și anume încrederea.

Vă invit la conversație comentând și povestind despre experiențele voastre pe platforma LinkedIn, în calitate de oameni de vânzare sau de potențial clienți. Care a fost cea mai de succes experiență sau care a fost cea mai neinspirată abordare a voastră, din partea unui om de vânzări?

DESPRE COSMINA COMAN

Conduce Learning Pro, compania românească de consultanță pentru creșterea capabilităților capitalului uman prin soluții de training, coaching sau consultanță, precum și tehnologii de learning cum ar fi aplicația de learning experience learningCloud sau Speexx, soluția online de comunicare și învățare de limbi străine. Are o experiență profesională de peste zece ani în sistemul bancar și a condus, în calitatea sa de Executiv Manager la BCR, toate procesele și activitățile de Learning & Development, pentru toți angajații BCR, asigurând astfel formarea profesională pentru întregul personal al băncii. A coordonat implementarea primei platforme de e-learning din sistemul bancar românesc, lansat în 2005, și a lansat și a condus, timp de trei ani, prima universitate corporativă din România – Universitatea BCR. Permanent conectată la tendințele din domeniul digital, a inițiat și organizat în 2017, împreună cu Ziarul Financiar, prima conferință de business din România, pe tema Digital Leadership, la care au participat lideri marcanți ai business-ului din România.

DESPRE LEARNING PRO

Este o companie de top pentru noua generație de produse și servicii de learning. Oferă organizațiilor servicii de consultanță și facilitare, training-uri, ateliere de lucru, special proiectate pentru a întări capacitatea organizațională și managerială a acestora. În plus, sprijină organizațiile în definirea strategiilor și în proiectarea planurilor de dezvoltare organizațională, precum și în implementarea, monitorizarea și evaluarea acestora. Prin combinarea teoriilor moderne de management cu experiența practică în dezvoltarea resurselor umane, abordarea de consultanță și training este una orientată spre aplicabilitate, bogată în metode interactive și participative și bazată pe utilizarea tehnologiilor digitale.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share