CGS: Soluții globale Made in Romania

După ce a obținut rezultate foarte bune la București și Brașov, Computer Generated Solutions (CGS), lider mondial în furnizarea de servicii de externalizare, și-a extins activitățile și în Sibiu și și-a propus să ajungă la 3.000 de angajați până la sfârșitul anului.

Companiile din România urmează trend-ul internațional și sunt tot mai deschise spre externalizarea serviciilor (outsourcing) către companii specializate. Procentul celor care au apelat la astfel de practici a înregistrat creșteri atât în 2011, cât și în 2012. Evoluția este valabilă și pentru diversificarea ofertei de servicii de pe piață. De câțiva ani, pe harta marilor destinații de outsourcing, România deține un loc de top și se regăsește printre preferințele partenerilor din Europa de Vest și America de Nord. Aceasta a dus la o creștere exponențială a proiectelor ce s-au îndreptat spre piața locală de outsourcing. Astfel, rata de penetrare a externalizării a depășit 80 la sută și se află pe un trend de creștere. De altfel, România se aliniază tendinței globale. Previziunile indică faptul că piața de outsourcing la nivel mondial va crește cu cinci procente, până la sfârșitul acestui an.

Atuurile Sibiului

Furnizorii de servicii externalizate din întreaga lume preconizează că numărul de cereri pentru servicii de outsourcing va crește în ritm rapid. În consecință, firmele din domeniu angajează personal și investesc în noi servicii cu potențial de dezvoltare, așa cum este și cazul companiei Computer Generated Solutions. „În 2002, am stabilit centrul european de business al CGS în România, la București. Dezvoltarea mediului de business și consolidarea strategiei de dezvoltare în spațiul european s-au concretizat prin deschiderea ulterioară a filialelor din Brașov și Sibiu”, afirmă Vladimir Sterescu, Country Manager al CGS România, Divizia de Contact Center a CGS. Succesul primelor două centre, din București și Brașov, a impus extinderea către un al treilea site. Rezultatul a fost inaugurarea centrului din Sibiu, în toamna anului trecut. „Atenția noastră s-a îndreptat spre Sibiu datorită potențialului de dezvoltare a business-ului. Am avut în vedere nivelul ridicat de educație al locuitorilor, numărul mare de tineri – studenți și absolvenți, precum și avantajul dat de existența aeroportului, ce facilitează comunicarea cu clienții companiei”, explică Vladimir Sterescu.  

Oportunități de carieră

În ceea ce privește Divizia de Software Development a CGS, cunoscută drept CGS Europe, directorul general Mircea Hotăran precizează că deschiderea noii locații de furnizare a soluțiilor IT de cea mai înaltă calitate, către clienți de nivel international, este rezultatul performanțelor obținute de echipa din București. Din aprilie 2012, aceste eforturi sunt susținute și din Sibiu. „Este o caracteristică a ţărilor emergente, de a dezvolta o apetenţă deosebită pentru ultimele tehnologii. Acest lucru ne recomandă drept o piaţă de forţă de muncă atractivă pentru pieţele străine. Trebuie să ne focusăm pentru a creşte nivelul de candidaţi pe care îl putem pune la dispoziţie, la nivel regional, şi pentru a reduce pe cât de mult timpul pe care un tânăr absolvent îl are de parcurs din momentul în care termină, până în momentul în care devine productiv”, spune Hotăran.

Există două tipuri de angajaţi din zona de dezvoltare a CGS: cei care contribuie la dezvoltarea de soluţii şi aplicaţii de business şi cei care acordă consultanţă în implementarea de soluţii de business. Pentru ambele categorii, CGS Europe le oferă sibienilor oportunități de carieră. CGS Europe este divizia europeană a companiei – un hub pentru activităţile strict legate de zona de IT. Compania oferă atât produse proprii CGS – soluţii în domeniul ERP, de exemplu – dar şi soluţii de business, dezvoltate alături de parteneri globali, precum Microsoft sau IBM.

Vladimir Sterescu: „Atenția noastră s-a îndreptat spre Sibiu datorită potențialului de dezvoltare a business-ului”.

An plin

Pentru CGS, 2012 a fost și este un an plin, poate cel mai plin de până acum, prin prisma contractelor nou încheiate, care se vor concretiza în peste 3.000 de angajați la sfârșit de an. Accentul va plana pe creșterea centrelor din București și Sibiu, situație valabilă și pentru divizia de dezvoltare de soft. Sibiul și Capitala reprezintă platforma care, din punct de vedere al cumulului de forță de muncă, va susține nevoile companiei. „Aici targetăm peste 650 de angajați pentru Contact Center și 100 de dezvoltatori Java. Crearea de condiții de lucru care să depășească media pieței a fost o preocupare constantă a echipei noastre. Îmbunătățim permanent pachetele de compensație, pachetele de beneficii, dar și atmosfera de la locul de muncă”, anunță conducerea companiei.

Servicii și soluții unice

„Deschiderea la Sibiu a celor două centre – de contact center și software development – este confirmarea angajamentului CGS pentru o dezvoltare continuă, precum și a eforturilor unei echipe dedicate și talentate. Furnizăm servicii și soluții unice, către un portofoliu complex de clienți de talie internațională. Datorită unui potențial de forță de muncă dinamică în această regiune, Sibiul a reprezentat destinația ideală pentru acest business”, spune Vladimir Sterescu. Competențele lingvistice, aptitudinile pentru limbi străine studiate în școli și universități, limbile minorităților regionale și naționale, cultura europeană, proximitatea geografică și un fus orar compatibil cu orarele de lucru, costuri mai mici decât în alte țări europene, reprezintă avantajele competitive ale României, baza de susținere în creșterea exporturilor de servicii externalizate – pilonii de susținere a industriei locale de outsourcing.

articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2012

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share