Concluzia liderului pieței locale de BPO, după un an și jumătate de pandemie: viitorul muncii înseamnă flexibilitate și adaptarea la angajați

După un an și jumătate de la declanșarea pandemiei – perioadă marcată de o digitalizare accelerată și de migrarea către work from home – adoptarea unui sistem de muncă hibrid, care să fie benefic angajaților și companiei, este principala direcție a Computer Generated Solutions (CGS) România, liderul pieței locale de Business Process Outsourcing (BPO), pentru echipele din România.

Potrivit unui studiu Statista, raportat la așteptările angajaților români privind viitorul sistem de muncă, circa 80 la sută se așteaptă ca lucrul în model hibrid să devină o obișnuință. Astfel, CGS își va adapta permanent abordarea privind sistemul de lucru al celor circa 4.000 de angajați, pentru a găsi variantele cele mai eficiente.

“Acum, după mai bine de un an de schimbări majore și de testare a noilor moduri de lucruri, suntem de părere că viitorul muncii înseamnă, local și global, flexibilitate și adaptare la nevoile angajaților. Abordarea sistemului de lucru hibrid în compania noastră a fost o provocare, deoarece vorbim de un număr ridicat de angajați și de o arie geografică extinsă, cu sedii în șapte orașe, dar și cu structură la nivel național. Ținând cont de aceste aspecte, ne dorim să oferim angajaților noștri posibilitatea de a opta pentru diverse metode de lucru, îmbinând munca de la birou cu cea remote, când activitatea permite acest lucru”, spune Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.

Sistemul de lucru hibrid pe care îl va implementa CGS va fi unul prin care angajații care vor lucra remote o vor face prin rotație, nu la intervale scurte, ci, din motive practice, la intervale mai lungi, de minimum 3-4 săptămâni. Principalul motiv: CGS își dorește oferirea de flexibilitate, dar și statornicie, angajaților.

“Avem si posibilitatea și flexibilitatea de walk-in, adică dacă un angajat vrea să vină să lucreze de la birou, îi putem oferi cu ușurință echipamentele necesare. Am investit în infrastructura de lucru, în ultimul an, și o parte a ei va fi reconfigurată pentru astfel de situații”, explică Vladimir Sterescu.

Un alt aspect important al sistemului de lucru hibrid abordat de CGS este permanenta adaptare a resurselor de suport in-office la angajații care lucrează la birou într-o anumită perioadă. Echipele CGS trebuie să aloce un număr suficient de angajați dedicați pe suport atât în birouri, cât și în sistem remote.

O altă provocare este dată și de flexibilitatea în rotirea task-urilor de management. Practic, managerii aflați la birou oferă feedback persoanelor in-office, fie că fac parte din echipa lor sau nu, în timp ce team leaderii remote supervizează persoanele aflate în work from home, tocmai pentru a maximiza suportul. Asta va duce la flexibilizarea volumui de muncă.

Modelul de lucru hibrid aduce cu sine și noi moduri de monitorizare a angajaților și a productivității lor, ca și a legăturii dintre team leaderi si echipele pe care le coordonează și propagarea valorilor companiei în rândul noilor angajați. Totuși, posibilitatea de a lucra prin rotație de la birou și de acasă reprezintă un imbold mai ales pentru noii angajați, care, dacă trec cu succes prin procesul de asimilare, pot lucra remote.

DESPRE CGS ROMÂNIA

Prezentă din 2006 pe piața din România, compania americană CGS (Computer Generated Solutions) este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de BPO din lume. Pe plan local, furnizează servicii în 18 limbi străine și are șapte centre de suport în București, Brașov, Sibiu, Târgu Jiu, Miercurea Ciuc, Constanța și Galați. Cei circa 4.000 de angajați interacționează zilnic cu clienți din România, Germania, Marea Britanie, Spania și alte țări europene, dar și din SUA sau Canada. Principalele servicii oferite sunt customer care, suport tehnic, help desk, telesales și alte servicii externalizate pentru companii din telecomunicații, IT, banking, asigurări și retail.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share