„Eroul” dezvăluirilor din Gazeta Sporturilor de astăzi, medicul Florin Secureanu, a fost răsplătit, în ultimii ani, cu mai multe premii internaționale pentru activitatea sa de manager al Spitalului „Nicolae Malaxa”. AngajatorulMeu.ro a aflat cum au fost obținute.
Chiar luna aceasta, Business Initiative Direction (BID) a acordat unității spitalicești din București premiul International Quality Crown, la categoria Diamant, pentru „dedicare în domeniile leadership-ului, calităţii, tehnologiei şi inovării”. La ceremonia organizată la Londra, în 19 și 20 noiembrie, au participat mai mult de 100 de invitați din toată lumea, din diverse domenii de activitate. „Spitalul clinic <Nicolae Malaxa> doveşte că valorile privind calitatea managementului reprezintă cheia de boltă în ceea ce priveşte îmbunătăţirea continuă a activităţii şi leadership-ului, în sectorul său de activitate şi în comunitate. Spitalul clinic <Nicolae Malaxa> a devenit un exemplu în ceea ce priveşte implementarea perseverentă a principiilor calităţii”, se arată într-un comunicat dat publicității de către organizatori.
Care au fost criteriile luate în calcul de BID, pentru alegerea laureaților? Oficial, „strategia de comunicare, planificarea şi luarea deciziilor, managementul resurselor umane, fomarea profesională continuă şi rezultatele economice”. În realitate, ele sunt mai puține decât ați putea crede: un email și 3.700 de euro. În general, „clienții” Business Initiative Direction vin din Africa și Asia, iar lucrurile stau ceva mai simplu: BID bombardează cu emailuri mii de companii din toată lumea și le informează că au câștigat un premiu cu recunoaștere internațională. Pentru a intra în posesia lui, trebuie să achite 3.700 de euro – sumă care include, potrivit reprezentanților BID, prezența la o ceremonie grandioasă, organizată într-un oraș important (Londra, în 2016, Frankfurt, în 2015, Paris, New York și Geneva, în anii trecuți), la care participă lideri de business din toată lumea, și două nopți de cazare la un hotel de cinci stele, pentru o persoană. Și la Londra, și la Frankfurt, spitalul din București a fost reprezentat de managerul său.
Prețul nu este bătut în cuie: o companie din Mozambic a fost invitată să plătească 4.000 de dolari, una din Africa de Sud – 3.900 de euro, una din Laos – 3.800, iar altele, din Myanmar până în India și din Rusia până în Vietnam – între 3.500 și 5.000 de euro. Managerii care nu pot să ajungă la ceremonie au și posibilitatea de a achita 2.000 de euro, pentru a primi premiul prin poștă. Printre companiile de „succes”, care s-au aflat pe lista câștigătorilor, s-au aflat și o căsuță poștală din Laos sau o firmă din Botswana, desființată în 2003, dar „premiată” în 2010.
Spitalul „Malaxa” și managerul său sunt abonați la „recunoaşterile” de acest gen. „Amintim că în anul 2013 spitalul clinic Nicolae Malaxa a primit premiul International Gold Star for Quality – la Geneva, în anul 2014 i-a fost decernat International Star Award for Quality – la Paris, iar în anul 2015 – International Arch of Europe Award – la Frankfurt, ceea ce plasează managementul unităţii spitaliceşti din şoseaua Vergului din Bucureşti în topul naţional şi internaţional”, precizează un comunicat al Spitalului Malaxa, după decernarea „premiilor” de la Londra.
Mirela Neag, Răzvan Luțac, Cătălin Tolontan, Cristi Preda și Alex Nicodim au publicat astăzi, pe tolo.ro, o investigație care-l vizează pe managerul Spitalului „Malaxa” și care poate fi citită aici.