Dana-Maria Filip (Luxoft): “Răspunsul nostru pentru crizele provocate de pandemie? Empatia. Nu e posibilă performanța cu oameni descurajați sau demoralizați”

În contextul pandemiei, care a provocat, pe de o parte, o serie de crize economice, sociale, dar și familiale și în plan emoțional, Luxoft, unul dintre cei mai importanți angajatori din domeniul IT, în România, a lansat un program de asistență pentru angajați și apropiații lor (EAP).

Programul acoperă cele mai complexe teme, de la anxietate, depresie, gestionarea stresului, până la consiliere de cuplu, pierderea unei persoane dragi, gestionarea schimbărilor majore în viața personală sau profesională. Dana-Maria Filip, Human Resource Manager la Luxoft Romania, explică modul în care funcționează EAP și cum se poate transforma într-un sprijin real pentru angajații companiei și pentru apropiații lor.

AngajatorulMeu.ro: Ce este programul de Asistență pentru Angajați, lansat de Luxoft Romania?

DANA-MARIA FILIP: Programul de asistență pentru angajații Luxoft oferă ajutor specializat și performant în soluționarea unor probleme personale, plecând de la urgențe: îmbolnăviri, anxietate, depresie, deteriorare a relațiilor în familie, în cercul de prieteni, în care ajutorul urmărește regăsirea echilibrului personal ori recâștigarea stimei de sine, a încrederii în sine și în cei din jur – mergând până la diversitatea problemelor legate de locul de muncă, de relațiile cu colegii, de îndatoririle de serviciu. În general, probleme în a căror soluționare, salariații si apropiații lor s-ar angaja prin efort personal – ar consuma mult timp pentru rezultate incerte.

Care sunt serviciile incluse în acest program?

Vorbim despre colaborarea cu o companie specializată de consultanță, performantă și implicată în realitatea prezentului destul de agresiv în care trăim și de ale cărei servicii beneficiem inclusiv în weekend sau de sărbători. Colegii noștri pot primi sprijin calificat ori de câte ori se confruntă cu probleme, în mod gratuit, prin ședințe online.

Cum s-a născut această inițiativă?

Pandemia, izbucnită în primăvara lui 2020, a provocat o serie de crize economice și sociale, care, la rândul lor, au generat crize familiale ori personale. Reamintesc că Luxoft a lansat Programul EAP în România într-o perioadă în care tot auzeam despre îmbolnăviri și decese. Imaginile cele mai frecvente, care umpleau spațiul public, erau din spitale supraaglomerate cu bolnavi de Covid. Sau clipuri în care eram îndemnați să nu ne mai strângem în brațe copiii sau prietenii, și totul în jur mirosea a dezinfectant.

Toate simțurile ne-au fost afectate, iar cazurile de pierdere a echilibrului, de antagonizare și radicalizare a relațiilor sociale, de reactivitate exagerată, s-au înmulțit. Răspunsul companiei noastre a fost, în plan emoțional, empatia, iar în plan obiectiv, un contract de asistență cu o firmă calificată, care să acorde ajutor de cea mai bună calitate.

Am reținut în ce gamă se înscriu cazurile în care un angajat sau o persoană apropiată lui poate solicita asistență. Cum ajunge, însă, concret, să și primească ajutorul de care ar putea la un moment dat să aibă nevoie?

Compania cu care colaborăm este foarte bine organizată. Există un dispecerat – mă voi folosi de o metaforă -, un fel de “cameră de gardă”, unde sunt primite solicitările de ajutor și de unde, potrivit particularității fiecărui caz, se face “trierea”. Suni, deci, la numărul de telefon indicat în casetă, vorbești cu un dispecer căruia îi vei expune cazul tău și care te va pune în legătură cu un consilier pregătit să-ți preia cazul.

Pentru contactarea “camerei de gardă”, poți folosi și email sau website-ul. În împrejurările actuale – când se ivesc frecvent dificultăți legate de noul context de lucru de acasă, cum sunt înstrăinarea de colegi sau mutarea din orașul în care lucrăm – și trebuie să ne adaptăm unui nou mediu – sau nevoia de consultanță juridică, financiară ori legată de diferite servicii -, EAP ne asigură un ajutor adecvat in situații concrete.

Orice dificultate în care se pot afla cei ce ne sunt dragi, fie și din afara familiei, ne poate afecta – și, mai departe, poate fi afectată performanța companiei.

Ce urmează după ce consultantul ne contactează?

O primă discuție de cunoaștere. O sesiune, de fapt, în timpul căreia se stabilește tema cea mai importantă. Care va fi și cea dintâi abordată. Pentru fiecare dintre temele alese, ce vor face obiectul solicitării de consiliere, vor fi câte trei ședințe anuale gratuite. Întâlnirile vor fi online și, de obicei, câte una pe săptămână, inclusiv în weekend sau de sărbători, daca sunt situații urgente. Dar aceste amănunte se stabilesc pentru fiecare situație in parte.

Cine poate intra în acest program?

Orice angajat Luxoft și apropiații săi. Iar accesul nu este limitat la familie. Pentru că orice dificultate în care se pot afla cei ce ne sunt dragi, fie și din afara familiei, ne poate afecta – și, mai departe, poate fi afectată performanța companiei. Știm cu toții: nu e posibilă performanța cu oameni descurajați sau demoralizați.

Care este opinia angajaților referitoare la acest program? Există deschidere totală ori sunt și reticențe, temeri?

Au existat reticențe legate, mai cu seamă, de confidențialitate. Am primit multe întrebări legate de acest aspect. Apoi, a fost ridicată problema costurilor, au fost cerute confirmări legate de gratuitate. Numeroși colegi consideră un avantaj inclusiv faptul că pot continua consilierea după cele trei ședințe gratuite, cu costuri suportate de ei.

Opinia angajaților, referitoare la calitatea programului, nu o putem obține în totalitate, întrucât serviciile sunt 100 la sută confidențiale. Avem totuși un feedback bun de la cei care au intrat în acest program și care au vorbit deschis despre avantajele constatate din proprie experiență. După primele sesiuni, mulți colegi, dintre cei care inițial au fost reticenți, au căpătat încredere și apoi au solicitat, de-a lungul timpului, asistență pe mai multe teme.

În mare, pot spune ca subiectele puse în discuție au fost strâns legate de gestionarea schimbărilor pe care le-am trăit cu toții în ultimul timp. Au fost însă și solicitări legate de servicii de specialitate pe domenii dintre cele mai diverse, de la financiar la juridic și la sănătate.

DESPRE LUXOFT ROMÂNIA

Este parte a companiei americane DXC Technology, cel mai mare furnizor de servicii de tehnologie informațională business-to-business. Prezentă pe piață din 2008, prin achiziţia ITC Networks, are peste 2.000 de angajați și oferă servicii de software development pentru clienți locali și globali din domeniile telecom, financiar şi auto. La nivel internațional, Luxoft asigură soluţii şi servicii din 44 de centre specializate şi are aproape 18.000 de angajaţi în 28 ţări din America de Nord, Mexic, Europa de Vest şi de Est, Asia Pacific şi Africa de Sud.

În România, oferă servicii de proiectare, dezvoltare și testare aplicații software pe diverse platforme și tehnologii (Java, .Net, Python, C++, BI, Cloud), pentru clienți din mai multe industrii, și, într-o mai mică măsură, servicii de support, administrare și BPO.

Informații despre serviciile oferite de Luxoft România pot fi găsite și pe Facebook, Instagram, LinkedIn, iar toate rolurile disponibile în România sunt publicate pe pagina de cariere.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share