Gemba Partners, companie de consultanță în lean management, creată de doi specialiști cu experiență în antreprenoriat și în sectorul corporate, a lansat, după o investiție de 50.000 de euro, LeanFeedback.app, un sistem online de management axat pe echipă, ce le permite angajaților să-și ofere feedback permanent pe bază de valori și abilități.

Potrivit celor doi antreprenori, feedback-ul este un proces permanent de adaptare la realitate, care trebuie să vină rapid după momentul acțiunii, să fie structurat și clar. “Din cauza structurilor pe verticală ale companiilor, feedback-ul este un proces birocratic, forțat, ceea ce îl face nu doar ineficient, dar și dăunător, pentru că vine în modul nepotrivit. De aceea, de multe ori, este privit cu reticență, ca un mecanism toxic de evaluare. LeanFeedback.app oferă liderilor și membrilor echipelor un mod de a fi în permanență racordați la realitate, optimizează comunicarea și oferă informații despre starea de sănătate a echipei, mai ales că feedback-ul este structurat și pe valori, nu doar pe abilități”, spune Marius Stăvărache, co-fondator al Gemba Partners.

De multe ori, feedback-ul este gândit în firme ca o metodă de evaluare, structurat pe cicluri care nu au legătură cu ce se întâmplă concret în realitatea operatorului sau a managerului. De multe ori, este mult prea târziu și complex să iei decizii la final de trimestru sau de an financiar pentru a fi acționabil.

Rolul sistemului Lean management în noul context economic

În primul rând, sistemul Lean permite vizibilitate – control și flexibilitate la toate nivelurile unei organizații. În cazuri atipice, cu grad mare de impredictibilitate, nevoia de a reacționa rapid este bazată pe o claritate a sistemului de business, adică ce oferă sistemul lean. În plus, Gemba Partners a dezvoltat un sistem de asistență digitală prin care poate răspunde nevoilor impuse de munca la distanță.

“Criza înseamnă incertitudine, iar antidotul incertitudinii este adaptarea rapidă. Sistemul Lean are la bază o capacitate de îmbunătățire continuă capabilă să genereze adaptare și o serie de principii sănătoase de business care au ajutat companii precum Toyota, de exemplu, să își păstreze constanța în livrarea rezultatului de business indiferent de vremurile mai grele sau mai ușoare prin care a trecut”, declară Marius Stăvărache.

Principalele schimbări întâlnite de firme în noul context economic

Principalele modificări rezultate în noua realitate economică (remote work, transformare digitală) se referă la stabilirea și vizibilitatea obiectivelor și a livrabilelor, crearea dinamicii de echipă atunci când specialiștii lucrează remote sau în schimburi. “Setarea obiectivelor la nivel de top management și cascadarea lor la nivel operațional sunt dificile pentru orice firmă care operează într-un mediu cu un grad ridicat de incertitudine. Această incertitudine poate fi generată de o creștere rapidă a business-ului sau de o situație precum răspândirea Covid 19. Până acum, managementul pe bază de obiective era făcut într-un mix de formal și informal de manageri, on-site. În noua realitate economică, intervin dificultăți majore în ceea ce privește stabilirea obiectivelor”, declară Radu Daniel, co-fondator Gemba Partners.

Training-ul angajaților pentru noile metode de management într-un cadru remote este și mai dificil. Era dificil și într-un context 100 la sută non-remote, pentru că majoritatea oamenilor sunt reticenți la schimbare, mai ales în firmele mari, unde anticorpii structurii intră rapid în acțiune împotriva oricărei schimbări. “În același timp, atunci când organizația crește rapid, adaugă mai multe <straturi de grăsime> care nu sunt necesare, însă acestea se înglobează acolo și devin parte din organizație. Să le păstrezi te costă, iar rolul nostru este să-i ajutăm pe manageri să-și eficientizeze activitățile”, spune Marius Stăvărache.

Gemba Partners este o companie de consultanță fondată de Marius Stăvărache, consultant în management cu experiență în multinaționale, și Radu Daniel, un antreprenor în digital, co-fondatorul CV30. Gemba Partners este specializată în servicii de consultanță lean management, adică optimizarea proceselor de management, și în asistență Lean prin tehnici digitale.

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

Adio, România: nume “grele” pun lacătul pe fabricile de aici și pleacă în locuri mai “prietenoase”

Anunțul grupului Nestlé – care va renunța, până în mai, la unitatea…

O companie germană pleacă din România, după ce angajații au furat matriţe Lamborghini de 200.000 de euro

O fabrică de componente auto, deschisă în 2016, în România, de o…

Petiție pentru ca patronii de farmacii să fie doar farmaciști: peste 2.000 de semnături, în două zile

Mai mult de 2.000 de persoane au semnat o petiție online, lansată…

Se îngroașă gluma: germanii de la Rieker închid fabrica din România și trimit în șomaj 700 de oameni

Aproape 700 de angajaţi vor rămâne fără locuri de muncă, după ce…