Aproape 62 la sută dintre angajații români cred că își pot găsi un nou loc de muncă în mai puțin de trei luni, dacă ar decide să facă o schimbare în carieră, arată un studiu realizat de cea mai mare platformă autohtonă de recrutare online.
Dintre angajații care au participat la sondajul eJobs, 22,9 la sută se declară foarte optimiști privind perspectivele profesionale și consideră că își pot schimba jobul în mai puțin de o lună, iar 38,6 la sută spun că le-ar lua între o lună și trei luni să-și găsească un nou job. Alți 19,8 la sută sunt de părere că acest proces ar dura între trei și șase luni, iar 18,7 la sută cred că această schimbare le-ar putea lua peste șase luni.
În condițiile în care tot mai multe companii vânează talente și se întâmplă des să abordeze potențiali candidați care nu sunt neapărat în căutarea unui alt loc de muncă, 55 la sută dintre participanții la studiul eJobs își actualizează permanent CV-ul cu noile abilități și rezultate profesionale, pentru a fi relevanți în cazul în care o potențială companie angajatoare ajunge să le vadă profilul. În același timp, 25,4 la sută dintre respondenți își modifică CV-ul doar atunci când caută activ un nou job, iar 18,3 la sută își adaptează CV-ul în funcție de jobul pentru care aplică.
88 la sută dintre angajații români folosesc platformele de recrutare atunci când caută un job, iar site-urile companiilor vizate sunt a doua sursă menționată (circa 38 la sută). Printre cele mai populare surse utilizate de cei care pândesc un job mai bun sunt recomandările (35,5 la sută), târgurile de joburi (19,8 la sută) și grupurile din platformele de socializare (16,8 la sută).
Procesul de recrutare din perspectiva angajaților
Majoritatea angajaților români consideră important ca un anunț de recrutare să cuprindă responsabilitățile, nivelul de carieră și termenul de valabilitate (80 la sută), să fie și atractiv și specific brandului de companie (65,5 la sută), dar să includă și informații despre beneficiile acordate (58 la sută). De asemenea, la primul interviu, candidații și-ar dori să le afle atribuțiile pentru poziția vizată (88 la sută), programul de lucru și dacă există flexibilitate din partea companiei (79 la sută), salariul și beneficiile extra salariale (77 la sută), dar și care ar fi oportunitățile de promovare din cadrul companiei (62 la sută).
Cei mai mulți dintre participanții la studiu (63 la sută) ar prefera să aibă o discuție cu managerul cu care vor lucra încă de la primul interviu și doar unul din cinci respondenți preferă ca prima întâlnire să se desfășoare cu o persoană din cadrul departamentului de resurse umane. Jumătate dintre candidații care aplică pentru un job nou și-ar dori să primească un mesaj de la compania respectivă și atunci când nu sunt selectatați pentru un interviu și ar aprecia să li se prezinte motivele pentru care au fost refuzați.
În ceea ce privește procesul de recrutare în ansamblu, 64 la sută dintre respondenții la studiu sunt de părere că, de cele mai multe ori, este prea lung și nepersonalizat, un sfert dintre angajați cred că acesta s-a simplificat și a devenit mai prietenos față de acum cinci ani, și doar zece la sută consideră că a devenit mai dificil decât acum cinci ani.
Odată schimbat jobul, candidații consideră că ar fi foarte util să primească training-ul potrivit pentru noua poziție (73 la sută), să aibă parte de deschidere din partea colegilor (63 la sută), dar și de un program complet de induction (54 la sută). Atitudinea șefilor este considerată importantă pentru 48 la sută dintre respondenți, iar întelegerea rutinei unei zile obișnuite ar face adaptarea mai ușoară pentru 26 la sută dintre persoanele participante la studiu.
Sondajul a fost realizat între 15 și 30 martie, pe un eșantion de 1.230 de angajați.