Elemente care fac diferența în strategia de marketing

Este tot mai greu să te faci auzit în mediul foarte zgomotos de business din România. Fiecare companie își “strigă” ofertele și excelența folosind tot mai multe canale. Tocmai de aceea, sprijinirea strategiei de marketing, prin cunoașterea metodelor de livrare relevantă și eficientă a mesajului, este necesară. Ca să ne diferențiem afacerea, este util să cunoștem principalele cinci tendințe în ce privește construirea strategiei de marketing.

Angela Călina

Director Executiv @ Mind Shop

1. Multichannel marketing

Cel mai bun mod de publicitate sau de marketing disponibil pe piață acum nu garantează că va fi întotdeauna cea mai convenabilă opțiune pentru toate companiile și pentru toți consumatorii. Ceea ce dă naștere necesității de a putea transmite același mesaj, declinat în mod corespunzător, pe mai multe canale. Internetul le permite consumatorilor să aibă acces la produsele, serviciile și marca unei companii, oriunde și ori de câte ori au nevoie, cu o experiență similară. Acest lucru joacă un rol important în conversia interesului audienței unei companii în acțiuni repetate de cumpărare.

2. Înapoi la planul de afaceri

Strategia este ca fațada casei: arată bine și atrage atenția celorlalți, dar este inutilă fără o fundație adecvată. Indiferent cât de bine arată, nimeni nu va putea să o folosească. La fel și atunci când vine vorba de strategia de marketing. Este important pentru o companie să aibă timp pentru a veni cu un plan de afaceri solid, astfel încât, atunci când strategia de marketing este pusă în aplicare, consumatorii să poată beneficia pe deplin de produsele și serviciile companiei. Indiferent cât de inovator se prefigurează viitorul, cei 4P din mixul de marketing – produs, preț, piață, promovare – vor prevala în orice strategie de marketing.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

3. Reguli noi de SEO

Din strategia de marketing rezultă vizibilitate și Google este pricipalul “furnizor” în această privință. Publicitatea plătită este o modalitate sigură prin care produsul, serviciul sau marca unei companii ajunge în față ochilor și la urechile persoanelor cele mai interesate. În acest an, Google a făcut modificări majore la algoritmul pentru Google Adwords. Astfel, Google a integrat o serie de procese, pentru a se asigura că utilizatorii profită din plin de eforturile lor de marketing. Menținerea la zi a tacticilor de SEO este necesară pentru obținerea de rezultate.

4. Accentul pe vizualuri

Această tendință continuă să facă valuri în 2019. O analiză a tendințelor social media continuă să dezvăluie faptul că suntem o societate vizuală. Platformele Facebook și Instagram dau prioritate conținutul vizual atunci când vine vorba de audiență țintă (reach) și de implicare (engagement). Aceste platforme sunt focalizate pe imagini, clipuri video și povești personale. Chiar și odată cu schimbarea profilului demografic al utilizatorilor spre cei mai în vârstă, aceste platforme continuă să aibă o cotă importantă în ceea ce privește eficiența marketingului.

5. Automatizarea marketingului

Marketingul automatizat pare să fie calea de urmat atunci când vine vorba de serviciul de relații clienți. Companiile continuă să se extindă, iar necesitatea de a oferi informații și asistență 24×7 continuă să crească. Consumatorii vor să aibă acces la informații și la suport, în momente și în locuri care nu sunt întotdeauna în timpul programului de la 9 la 18. Având în vedere posibilitatea de a programa și de a-și automatiza serviciile de asistență clienți, orice companie are șansa nu doar de a avea conversii mai bune, dar și de a-și loializa clienții existenți.

Recomandări practice pentru companii:

  1. Când alegeți instrumentele de marketing, evaluați relevanța lor pentru nevoile specifice ale companiei, dincolo de unele caracteristici la modă.
  2. Căutați shortcut-uri de creștere, dar nu compromiteți experiența utilizatorului.
  3. Este simplu să programați email-uri personalizate, dar investiți în copywriting.
  4. Nu folosiți chatboții ca pe un ajutor de urgență, ca să mascați deficiențele de fluență din navigarea în website.
  5. Folosiți listele de contacte partajate pe subiectele de interes și în mod secvențial, nu pe toate odată, atunci când trimiteți email-uri.
  6. Comunicarea pe tot mai multe canale devine scumpă. Investiți în brandul de companie ca strategie de termen lung: publicitate, thought leadership, PR, evenimente, construirea de comunități.

DESPRE MIND SHOP

“Este agenția de publicitate în care ideile se nasc și devin realitate. Suntem o echipă de profesioniști experimentați, cu o pasiune deosebită pentru inovație și pentru gândirea creativă. Ne-am început călătoria în 2001, iar în ultimii 18 ani am derulat peste 10.000 de proiecte la nivel local, național și european. Avem o abordare integrată, oferind servicii complete de înaltă calitate. Ne mândrim cu colaborarea foarte strânsă pe care o avem cu clienții nostri, până la a deveni parte din echipa lor”, precizează reprezentanții Mind Shop.

Articole din aceeași categorie
Citește

Călcâiul lui Ahile

Companiile traversează, astăzi, momente fără precedent. Geoeconomia, oazele profesionale, oportunităţile de carieră sau de business sunt neaşteptate și…
Total
20
Share