În august, Elvira Dumitru aniversează trei ani de când s-a alăturat echipei PayPoint, principalul operator de plăţi în numerar şi încărcare electronică prin puncte de retail, din România.

În rolul de director de Resurse Umane, Elvira Dumitru este responsabilă cu dezvoltarea strategiei de resurse umane ale companiei şi coordonarea proceselor de recrutare, dezvoltare şi retenție a angajaților, și asigură alinierea politicii de personal cu obiectivele de business ale companiei. Și-a început activitatea profesională în contabilitate și analiză financiară, și a intrat în zona de resurse umane odată cu trecerea la CODECS. Au urmat patru ani la Rompetrol, care au adus şi experiența dezvoltării într-o companie multinaționale. Între 2006 și 2016, a lucrat la OTP Bank. A deținut mai multe funcții conexe managementului resurselor umane, pentru ca, în 2012, să fie numită Director de Resurse Umane. Din august 2016, conduce departamentul de Resurse Umane al companiei Paypoint România.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

ELVIRA DUMITRU: Domeniul Resurselor Umane m-a găsit pe mine, din fericire. Ca orice tânăr cu mintea nealterată, doream, la vremea respectivă, să-mi urmez pasiunea și să fiu coregraf de balet clasic la Teatrul Național. După ce am terminat Școala Populară de Artă, am început stagiatura. Părinții mei îmi repetau obsesiv că o să mor de foame la 35 de ani. Până la urmă, i-am ascultat și m-am angajat. Se pare că a fost o decizie bună, până la urmă. Morala este că nu strică uneori să-ți asculți părinții. 🙂

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile elementare care scad șansele de angajare chiar înainte de interviu?

“Spune-mi ceva despre tine, ce nu este trecut în CV”. Este foarte important cum arată CV-ul. Chiar dacă un candidat nu are experiență, este vorba de felul în care prezintă CV-ul, cât interes a depus în completarea acestuia.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Care sunt aptitudinile pe care candidații și le trec cel mai des în CV, însă nu corespund realității?

Cele recurente sunt din zona comunicării, “team player”, implicarea în diverse proiecte.

Ce pot face candidații pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a fi remarcați de recrutori?

Aici este un debate mai amplu, căci depinde foarte mult și de recrutor. Dar mă gândesc că CV-ul trebuie să arate decent ca formă, să fie onest – mă refer la conținut, și creativ – să vedem o parte din personalitate, oricât de banal sau de neobișnuit ar fi.

Tinerii din ziua de astăzi sunt mult mai eficienți și dinamici. Cu siguranță, sunt mai focusați și, de regulă, știu ce vor.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care vi l-ați dori? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale?

Depinde de job, firește, dar cu siguranță pun accentul pe abilitățile interpersonale, căci restul se învață.

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională? Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase? 

În primul rând, sfatul trebuie să fie dorit, astfel încât să fie și asimilat. Este greu, chiar complicat, să-i spui unui tânăr că trebuie să aibă răbdare, să învețe, să parcurgă niște etape. Până la urmă, nu este general valabil. Spre exemplu, tinerii din ziua de astăzi sunt mult mai eficienți și dinamici. Cu siguranță, sunt mai focusați și, de regulă, știu ce vor. Ca să rezum, sfatul meu este simplu: să afle ce-și doresc și, foarte important, este să le placă ceea ce fac.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania dvs.? Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în companie și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Din fericire, nu este foarte dificil să găsești angajații potriviți. Avem o cultură sănătoasă, iar pachetele sunt în media pieței. Prin urmare, cele două elemente, care sunt destul de importante, există. Cred că, în general, nu este greu să atragi oameni buni. E mai greu să-i păstrezi, și aici ar trebui să existe un focus consistent și consecvent din partea companiilor.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților dvs.? Cum îi motivați?

Perspectivele de carieră există cam în toate ariile, avem un plan coerent de succesiune și de dezvoltare. 

Ce planuri de recrutare aveți, pe termen scurt, mediu și lung?

Îmi doresc să parcurgem planul de dezvoltare pe care l-am inițiat, să lucrăm mai mult la partea de beneficii, în esență, să avem mai multe acțiuni în zona de dezvoltare și wellbeing.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR?

Au fost mai multe deciziii importante. Pot să spun care a fost prima, cea mai importantă, și ultima. Prima a fost când a trebuit să concediez aproximativ 300 de oameni și am ales să n-o fac, căci am găsit alte soluții de cutting cost, și ultima decizie importantă a fost când am ales să părăsesc mediul bancar și să vin în Paypoint. 

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

Oana Costescu (Schulte & Schmidt): “Cea mai dificilă decizie din carieră: cea de a renunța la un coleg”

Prezentă de peste zece ani la Braşov, compania Schulte & Schmidt reprezintă…

Ioana Roxin (Coindu): “Dacă ai ajuns la poziția dorită, ai un salariu bun, dar au dispărut provocările, e timpul să-ți zgudui zona de confort”

Înființată ca o divizie Coindu Group, Coindu România s-a ridicat la nivelul…

Marius Ciurariu (Provident): “În HR există acum trendul titulaturilor sofisticate – Head of, Manager of, etc. Parcă uneori sunt prea mulţi <şefi>“

Unul dintre cei mai mari angajatori britanici din România, cu o vechime…

Liliana Bica (Adient): “Candidatul e o poveste frumoasă, care începe cu banalul CV, cu emoții și cu așteptări”

Cu 75.000 de angajați în 230 de fabrici, aflate în 33 țări,…