Ce au în comun super eroii și angajații? O superputere.
Așa cum Flash se deplasează cu viteza luminii și-l apreciem pentru superputerea lui, și colegul de marketing poate fi un expert în campanii cu rezultate super rapide. Iar superputerea lui ne permite să ne bazăm pe el pentru proiecte cu deadline foarte strâns. O superputere extrem de importantă, nu? Și pentru asta îl apreciem.
Pe Ironman îl cunoaștem pentru inovațiile sale tehnologice. Dar și colegul de la IT aduce inovație în proiecte. Merită să fie cunoscut, recunoscut și scos în față pentru asta. Superman este renumit pentru energia și puterea sa. La fel și colegul de la HR. Nu, nu poate zbura, dar poate alimenta entuziasmul în echipă, iar superputerea lui este aceea de a motiva și închega echipa. Batman este analitic, iar puterea lui rezolvă provocări complexe. Dar și colegul de la financiar are superputerea acesta, iar dacă o cunoaștem, apelăm la el ca să obținem soluții inteligente în rezolvarea provocărilor.
Sub umbrela #In & Out of Office, continuăm seria de articole cu exemple practice de soluții și strategii de reward, recognition & incentives, implementate de Complice.ro – furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii – alături de clienții săi.
Succesul și stabilitatea se datorează colegilor care pun suflet în business, iar fiecare are o superputere – aceasta este credința Druckfarben Hellas SA, inspirația noastră din acest episod, iar proiectul pe care-l scoatem la lumină este un “Serial de caricaturi”.
- 7 din 10 angajatori se plâng că salariații lor nu sunt destul de flexibili și nu înțeleg că piața muncii se schimbă rapid
- International Work Finder își extinde serviciile de recrutare și adaugă în oferta sa și personal din România
- BRD HUBs: 30 de HUB-uri educaționale pentru studenți, finanțate de BRD, în universități din toată România
Este vorba despre o idee inedită de a le transmite angajaților că sunt văzuți, apreciați, cunoscuți și recunoscuți pentru o superputere. A lor. Unică. Acel ceva individual special, o pasiune, o calitate, o preferință, o trăsătură de caracter. Superputerea fiecăruia, scoasă la iveală și pusă în lumină într-o caricatură tematică, cu o poveste unică și multe detalii personale. În fiecare lună a fost celebrată o superputere și a fost ales un supererou. Generozitate, integritate, perseverență și oamenii apreciați pentru aceste calități.
Rezultatul? Fiecare angajat este unic, are o superputere, iar superputerile lor combinate duc la o superechipă!
Un alt proiect derulat tot anul acesta de Druckfarben a fost o acțiune internă de colectare și împărtășire a celor mai valoroase modalități de petrecere a timpului în familie. Ideea a fost, bineînțeles, aceea de a crește atașamentul și apropierea, deschiderea față de colegi. În “complicitate” cu Complice.ro, cei care au contribuit au fost recompensați cu experiențe inedite de relaxare în familie, cum ar fi Air Yoga și terapia prin plutire.
“Personal, cred foarte mult în acest tip de rewarding, bazat pe experiențe, încă de pe vremea când recompensele experiențiale erau puțin cunoscute și puține companii apelau la experiențe ca instrument în strategia de retenție, motivare și apreciere a angajaților.
Am ales, de-a lungul anilor, în diferitele roluri pe care le-am avut, experiențe diverse pentru colegi – de fapt, un mix experiențe-bani, pentru mai toate ocaziile de peste an. Foarte puțini își mai amintesc ce au cumpărat cu banii. Dar absolut toată lumea își amintește cu plăcere și cu detalii despre experiențele primite cadou, deși au trecut ani buni. Și va asocia mereu experiența trăită cu compania care i-a oferit-o.
Anul acesta, ne-am zis că cel mai bun mod de a le arăta colegilor din echipa de Management că sunt apreciați a fost un serial de caricaturi. A fost modul nostru de a le spune mulțumesc într-un mod inedit, să le potențăm superputerile”, spune Andreea Ion, Group HR Director, Druckfarben Hellas SA.
Cunoașterea superputerilor colegilor consolidează echipa
Echipa devine mai puternică atunci când membrii ei sunt apreciați, își unesc abilitățile ca să depășească provocările și să realizeze proiectele. Angajații care se simt recunoscuți pentru superputerile lor se simt valorizați și apreciați. Iar dincolo de statistici despre cultura organizațională, retenția și productivitatea angajaților, această satisfacție contribuie, desigur, la un mediu de lucru pozitiv și la creșterea coeziunii în echipă.
“Druckfarben a adoptat un mod inedit de apreciere a colegilor – superputerea fiecăruia este scoasă la iveală, dar și pusă în lumină într-o caricatură tematică, cu o poveste unică și multe detalii personale. Un proiect care are în spate multă muncă de documentare și creație dedicată fiecărei persoane în parte, dar cu un impact pe măsură. Plus câteva lacrimi de emoție la orizont. La final, clientul nostru va avea un colaj mare al echipei si a superputerilor lor”, explică Oana Pascu, fondator Complice.ro.
De-a lungul anilor, Complice.ro a arătat că integrarea experiențelor în strategia de retenție si loializare poate aduce schimbări semnificative și poate sprijini angajații în atingerea potențialului lor maxim. Aceste exemple pot inspira alte companii să adopte abordări similare și să creeze medii de lucru în care angajații să se simtă nu doar angajați, ci unici și parte dintr-un tot.