Fondatorii comunității care a ajutat 1.200 de antreprenori să rămână pe linia de plutire, în ultimul an: “Situația antreprenorului român ar putea fi comparată cu un moment de cădere în gol”

În 2020, când business-urile mici și mijlocii au fost, poate, mai afectate decât cele de mari dimensiuni, peste 1.200 de antreprenori, membri ai comunității Romanian Business Club (RBC), s-au susținut reciproc, pentru a trece cu bine peste o perioadă extrem de dificilă.

Vlad Mihălăchioiu (foto, dreapta), creatorul brandului de petreceri pop-up, the date, și fondatorul Romanian Business Club, și Cristian Brînză (foto, stânga), asociat al platformei RBC, cel care deține căsuțele Moon Resort, o locație de relaxare amplasată în Bușteni, vorbesc despre business-urile active în club, dar și despre cum au supraviețuit anului 2020 doar din interacțiunile generate între membri.

AngajatorulMeu.ro: Care este povestea Romanian Business Club? Cine sunt oamenii din spatele acestei idei și care au fost pașii pentru construirea comunității?

VLAD MIHĂLĂCHIOIU: Romanian Business Club a fost creat pentru antreprenori, oameni de afaceri și manageri, iar în trei ani de la înființare a reușit să atragă 1.200 de business-uri la nivel național. În domeniul antreprenoriatului, pentru a putea susține și crește o afacere, sunt necesare o serie de strategii și principii foarte bine înțelese, înainte de a porni un business. Am pus bazele acestui club cu scopul de a crea o comunitate în care antreprenorii se pot conecta cu ușurință, pot face networking și pot genera noi colaborări.

Din experiența proprie, încă din momenul în care am pășit în acest domeniu, am întâmpinat dificultăți în a găsi partenerii de afaceri potriviți și mi-am dorit ca acest lucru să nu reprezinte un impediment și pentru ceilalți antreprenori. Astfel, Romanian Business Club este locul unde antreprenorii pot interacționa, pot face schimb de idei, pot întâlni posibili clienți și pot beneficia de know-how. În cei trei ani de activitate, am reușit să organizăm 112 întâlniri și peste 15 tabere de antreprenoriat.

Deoarece o astfel de comunitate are nevoie de o echipă foarte bine pregătită, anul trecut, colegul meu, Cristian Brînză, care s-a alăturat inițial comunității ca membru, a devenit la scurt timp asociat al clubului.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Cine sunt membrii ROBC și cum i te poți alătura? Care sunt avantajele celor care fac parte din comunitate?

VLAD MIHĂLĂCHIOIU & CRISTIAN BRÎNZĂ: Fiind o comunitate extinsă, cu antreprenori ce dețin afaceri în domenii de activitate diferite, acest aspect este unul dintre principalele avantaje ale clubului. Antreprenorii au posibilitatea de a interacționa cu persoane ce fac parte din aceeași sferă de activitate și, totodată, pot găsi cu rapiditate parteneri, furnizori, chiar și clienți, toate concentrate într-un singur loc. În club se regăsesc business-uri din domenii precum IT, avocatură, consultanți de business, consultanți financiari, marketing, vânzari, ciocolaterie, producție pentru materiale publicitare, avioane ușoare, aplicații dedicate transportului, ferme, alimentație publică, producători de articole tradiționale, resort-uri pe roți, contabilitate, florării, bloggeri sau influenceri.

În ceea ce privește înscrierea în club, este necesară o recomandare din partea unui alt membru din comunitate, iar apoi, în baza unui abonament, poți participa la evenimentele organizate și poți beneficia de o întreagă paletă de servicii. Ne pregătim să lansăm și o aplicație unde antreprenorii vor avea acces rapid la podcast-uri, webinarii, vor putea discuta direct cu un expert în business sau chiar pot primi diverse discounturi.

Mai mult decât oricând, antreprenorii au avut nevoie de sprijin, de motivație și de socializare cu alte persoane aflate în situații asemănătoare, elemente pe care le-au găsit exclusiv în comunitate.

Care a fost impactul pandemiei asupra antreprenorilor din RBC și cum s-au adaptat ei la noul context economic?

În martie 2020, la scurt timp după izbucnirea pandemiei, ne-am dorit să aflăm concret părerea antreprenorilor despre contextul actual. Astfel, am desfășurat un sondaj în rândul a 200 de companii din domenii precum organizări de evenimente, educație și divertisment, iar rezultatele au fost exact așa cum ne așteptam. În urma sondajului, a reieșit că 74 la sută dintre repondenţi au luat în calcul reducerea numărului de angajaţi pentru supravieţuirea în această perioadă și au declarat că sunt grav afectaţi de această situaţie.

În acest context dificil, am descoperit însă adevăratul potențial al clubului nostru. Mai mult decât oricând, antreprenorii au avut nevoie de sprijin, de motivație și de socializare cu alte persoane aflate în situații asemănătoare, elemente pe care le-au găsit exclusiv în comunitate. Între timp, lucrăm la un al doilea sondaj realizat în rândul IMM-urilor, pentru a afla care este cu adevărat situația antreprenorilor din România, după un an extrem de dificil și imprevizibil. Suntem nerăbdători să vedem care vor fi rezultatele.

Nu credem că există un domeniu anume care să dețină un avantaj, însă cei care țin pasul cu schimbările actuale și se adaptează din mers vor reuși, cu siguranță, să răzbată într-un astfel de moment.

Cât de bună este această perioadă pentru demararea unei afaceri? Ce domenii oferă cele mai mari șanse de reușită?

Din punctul nostru de vedere, este o perioadă benefică pentru demararea unei noi afaceri. Într-un context de criză, au loc multe schimbări, o parte din business-uri se reinventează, în timp ce altele se închid permanent și lasă loc de dezvoltare pentru noi proiecte. Nu credem că există un domeniu anume care să dețină un avantaj, însă cei care țin pasul cu schimbările actuale și se adaptează din mers vor reuși, cu siguranță, să răzbată într-un astfel de moment.

Cum ar arăta un “portret-robot” al unui antreprenor de succes, în România? Care sunt principalele obstacole – legislație, finanțare, forță de muncă, etc. – pe care trebuie să le depășești, ca să construiești un business solid?

Situația antreprenorului român, în contextul actual, ar putea fi comparată cu un moment de cădere în gol, timp în care ajutorul oferit de autorități este aproape inexistent. Însă comunitățile de networking, așa cum este cazul Romanian Business Club, compensează aceste lipsuri și vin în sprijinul antreprenorilor cu sugestii, idei și materiale menite să îi ajute să depășească momentul de criză.

În cazul antreprenorilor aflați la început de drum, lucrurile sunt cu atât mai complicate, întrucât există o mulțime de necunoscute, iar pe măsură ce business-ul evoluează, apar noi provocări. Făcând parte din comunitatea noastră, antreprenorii câștigă un timp prețios, beneficiază de consultanță pe toate palierele necesare și au acces la avocați, consultanți de business sau specialiști în marketing și vânzări.

Care sunt planurile Romanian Business Club pe termen scurt, mediu și lung?

Ne-am propus ca anul acesta să dublăm numărul de antreprenori ai clubului din București și să ajungem la 1.000 de persoane. Până la finalul anului, ne dorim să ne extindem și la nivel național și să atingem pragul de 2.500 de antreprenori. Între timp, lucrăm la al doilea sondaj de opinie realizat în rândul membrilor, pentru a putea trage o concluzie clară despre evoluția business-urilor din România,  la un an distanță de la declanșarea pandemiei.

Romanian Business Club, pe scurt:

  • Are 1.200 de companii membre la nivel național;
  • Toate sectoare industriei sunt reprezentate în mod egal;
  • Peste 65 la sută dintre membrii sunt activi în sectoarele grav afectate de pandemie, dar, cu ajutorul ideilor proprii și cele ale colegilor, s-au reorientat și au reușit să supraviețuiască crizei;
  • Pe modelul We Grow Together, a fost format un grup de antreprenori care să gestioneze celula de criză și să ajute la nevoie pe mai multe paliere: sales, marketing, HR, development;
  • La ultimele reuniuni ale clubului din 2020, peste 90 la sută dintre cei afectați grav de pandemie au reușit să se reprofileze sau să se adapteze și să termine anul pe break even;
  • Clubul funcționează ca o platformă de networking și își propune să impulsioneze toți participanții și membrii să-și ofere servicii la prețuri preferențiale.
Articolul anterior

Românii, europenii care își doresc cel mai mult să lucreze de la distanță. În lume, ne depășesc doar Filipine, Africa de Sud și Zambia

Articolul următor

Dezvoltatorul imobiliar Impact Developer & Contractor are un nou director executiv

Articole din aceeași categorie
Total
6
Share