Unul dintre cei mai dinamici dezvoltatori de software din Transilvania, cu un portofoliu de peste 140 de clienți, preponderent din Germania și SUA, are, din 2017, o nouă structură de leadership, ce cuprinde un director de operațiuni, un director comercial și funcțiuni noi în zona de management de proiect, procese și calitate.
Cu o carieră de peste 20 de ani în sectorul IT&C, Suneel Sharma s-a alăturat companiei la finalul anului 2016, în calitate de COO (director de operațiuni). Va avea în focus optimizarea proceselor de business, necesară în contextul unei evoluții accelerate pe care compania l-a traversat în ultimii ani. Aria sa de responsabilitate înglobează organizația de livrare a serviciilor software, construirea unui nucleu de management de proiect (PMO) și noi formațiuni în zona de procese și calitate.
O componentă esențială a strategiei de business este reprezentată de menținerea și exinderea constantă a portofoliului de clienți. În acest context, a fost investit un director comercial, în persoana lui Marius Budiu. Cu o experiență de 13 ani în compania de telecomunicații, fostul director pentru sud-estul Europei al Alcatel-Lucent preia rolul nou creat în cadrul Fortech și se va concentra pe coordonarea departamentului comercial și extinderea portofoliului companiei.
Aceste roluri fac parte dintr-o organigramă redesenată, în care se înscriu, pentru prima dată, ca funcțiuni dedicate în cadrul companiei. „Suntem deja de 13 ani pe piață. În acest timp, ne-am rafinat modelul de business și am crescut. De la un dezvoltator de cod, am ajuns să oferim o gamă completă de servicii IT. Aceasta integrează analiza de business, arhitecturi și tipuri de aplicații tot mai complexe și practici de management de proiect. În ultimii doi ani, Fortech și-a dublat capacitatea. Am ajuns de la 300 la pragul de 600 de angajați și am extins operațiunile în trei orașe. O organizație mai mare este o nouă organizație, ce necesită adaptarea proceselor interne, pentru a răspunde unui alt nivel de cerințe din partea clienților și a angajaților. Pentru o companie 100 la sută românescă, dezvoltată exclusiv cu un suport de cunoștințe de business și marketing intern, realcătuirea structurii de companie este un pas mare, însă unul necesar în pregătirea pentru următoarea etapă de evoluție”, declară Călin Văduva (foto), CEO Fortech.
Business în creștere
Compania a încheiat cel de-al 13-lea an financiar cu o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro, peste 140 de clienți în portofoliu și trei centre operaționale în România. Acestă evoluție a fost suținută de climatul favorabil al pieței externe și de creșterea livrărilor. Clienții nou intrați în portofoliul Fortech, în 2016, vin din țările nordice, și se alătură listei de peste 20 de țări în care Fortech a dezvoltat pareneriate de business. SUA și Germania ocupă un loc dominant în portofoliul companiei.
În 2016, Fortech a mai urcat o treaptă într-o scală de maturitate organizațională, prin extinderea activității în Oradea și Iași, unde au fost inaugurate centre de operațiuni și expertiză. Acestea funcționează fie într-o structură de lucru în echipe distribuite alături de biroul din Cluj-Napoca, fie au preluat module de proiect în regim de autonomie. Ambele echipe continuă să crească. Până la finalul primului semestru, compania intenționează să recruteze, doar în Iași, peste 20 de programatori cu experință în tehnologiile Java. Investițiile se ridică la câteva sute de mii de euro.
Printre obiectivele prioritare din 2017 se numără valorificarea experienței solide dobândite în domeniul industriei constructoare de mașini și în ariile de comerț electronic, sănătate și Internetul Lucrurilor (IoT). În ianuarie 2017, Fortech a fost nominalizată de ANIS (Asociația patronală a industriei de software și servicii) în top 3, la categoria “Compania Anului”. Alte informații despre evoluția Fortech în 2016 pot fi consultate în raportul anual al companiei.