George Petrache (HN Services): “Un profil de LinkedIn actualizat și complet spune jumătate de poveste despre un candidat”

O companie specializată în transformare digitală și dezvoltare software, cu mai mult de un deceniu și jumătate de experiență pe piața IT locală, HN Services România oferă o gamă completă de servicii IT – de la dezvoltarea de aplicații software până la suport pentru infrastructură și outsourcing global.

Ghidată de sloganul #changethecode și de un set de valori ce include implicarea, comunicarea, apropierea de partenerii săi, deschiderea, agilitatea și implicarea, HN Services România se recomandă ca o companie care are mindset-ul unei companii și agilitatea unui startup. George Petrache, Team Lead-ul echipei de HR și Recrutare, vorbește despre modul în care compania a depășit “turbulențele” de pe piața muncii, din ultimii trei ani, și despre planurile din perioada următoare.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane? Există un om – pe care l-ați cunoscut sau nu – care vă inspiră în carieră?

GEORGE PETRACHE: Începuturile mele în domeniul HR au fost neașteptate, pot spune. Nu mă gândisem la acel moment că voi urma această direcție, dar atunci când s-a ivit oportunitatea să fac recrutare pe IT am luat în calcul atât piața în continuă evoluție, cât și interacțiunea umană specifică acestui domeniu. După scurt timp, mi-am dat seama că este un job pe care îl pot face cu plăcere.

Cum arată o zi “la birou, în viața unui om de HR?

Aș putea să spun că nicio zi nu seamănă cu precedenta. Sunt multe task-uri care nu suportă amânare, viteza de reacție este esențială, dar sunt și activități repetitive, poate mecanice. Multitasking-ul și atenția sunt mai mult decât prezente, de aceea gestionarea timpului, prioritizarea situațiilor urgente, sunt skill-uri necesare unui job în recrutare.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania dvs.? Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în companie și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Având în vedere că HN Services este o companie cu specific de consultanță pe proiecte IT, există o dinamică a pieței ce influențează procesele de recrutare, iar aici mă refer atât la proiectele care apar, dar și la potențialii candidați.

Procesele pot fi dificile, uneori, însă nu sunt surprins când un rol cu dificultate ridicată de închis se ocupă în doar câteva zile. Ține foarte mult de găsirea celui mai bun candidat, într-un timp cât mai scurt. De aceea, networking-ul este un element important în recrutare. Pentru a atrage cât mai mulți specialiști, este foarte important să înțelegi ce își doresc de fapt acele persoane și să vii către ele cu oportunități de proiecte care să se alinieze cu ambițiile lor de dezvoltare profesională.

Este important pentru noi să avem opțiuni de roluri deschise în diverse domenii de activitate, precum și pentru clienți mari, dar și mici. Opțiunile sunt foarte valoroase în procesele noastre. De aceea, impactul colegilor din departamentul de Business Development este direct în HR, dar și invers.

Am păstrat biroul deschis și am luat măsurile necesare pentru siguranța tuturor. Pentru cei care s-au simțit în mai mare siguranță lucrând de acasă, am respectat acest aspect și nu am impus nimănui să iasă din spațiul în care se simte în siguranță.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care vi l-ați dori? În procesul de angajare, sunt mai importante calitățile sale tehnice sau cele interpersonale?

Candidatul ideal trebuie să aibă atât cunoștințe tehnice, cât și capacitate de a relaționa cu oamenii – aș putea spune, chiar în egală măsură. Însă, cel mai important este să fie sincer și natural. Există multe situații în care candidații încearcă să prezinte cea mai bună versiune a lor, iar acest lucru nu e rău cât timp vine dintr-o bază sinceră.

Modul în care se muncește s-a schimbat în majoritatea companiilor, din martie 2020 încoace, iar tendințele de pe piața muncii indică un viitor în care va predomina formatul hibrid pentru desfășurarea activității. Cum a fost organizată activitatea în compania dvs., în acești ani?

La HN Services, am ales o abordare prin care să fim cât mai aproape de oameni, de nevoia lor de siguranță. De aceea, am păstrat biroul deschis și am luat măsurile necesare pentru siguranța tuturor. Pentru cei care s-au simțit în mai mare siguranță lucrând de acasă, am respectat acest aspect și nu am impus nimănui să iasă din spațiul în care se simte în siguranță. În plus, anul acesta, am decis să facem un re-branding al biroului, astfel încât să nu mai fie un simplu spațiu de lucru, ci un mediu în care colegii să poată socializa și să scrie cod în propriul lor confort.

Care sunt principalele lecții pe care le-ați învățat în ultimii trei ani, perioadă în care am avut de înfruntat un val de “turbulențe” fără precedent – pandemia, războiul din Ucraina, rata inflației, etc.?

Am învățat că suntem oameni și că avem nevoie de certitudini și siguranță. Atât pandemia, cât și războiul de dincolo de graniță, au avut un impact asupra echilibrului intern al fiecăruia dintre noi și ne-au afectat, cel mai probabil, diferit. Totodată, am învățat că trebuie să continuăm să trăim și să ne facem treaba. Nu ne putem pune viețile pe pauză doar pentru că trăim vremuri incerte.

În ce fel s-a schimbat strategia dvs. de promovare a brandului de angajator, în această perioadă? 

Am încercat să fim cât mai prezenți online, pe diverse platforme. Motivul este foarte simplu: oamenii au stat în fața ecranelor mai mult ca niciodată, pe partea de proiecte toți candidații căutau joburi cât mai stabile, iar noi am încercat să fim cât mai prezenți și să oferim siguranță în ceea ce le propuneam.

Ce pot face candidații pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a fi remarcați de recrutori?

Sunt multe metode, dar impactul cel mai mare la nivel de vizibilitate îl are prezența pe LinkedIn, cel puțin in domeniul nostru de activitate. Un profil de LinkedIn actualizat și complet spune jumătate de poveste despre un candidat. Platforma oferă tot felul de funcționalități pentru ca specialiștii să poată fi remarcați de recruiteri, dar e important că profilul să fie actualizat. Aici fac apel către tinerii care vor să își găsească un loc de muncă și întâmpină dificultăți. Un profil de LinkedIn care să arate orice experiență, fie de lucru, fie de voluntariat, certificări, etc. poate fi ceea ce le poate aduce un job. 

Mai mult, aplicațiile pe diverse joburi, participarea la interviuri, le poate aduce un plus de experiență în ceea ce privește cerințele de pe piață. Având un centru de formare profesională la HN Services, am văzut foarte mulți proaspăt absolvenți care caută un loc de muncă și mă bucur că pot spune că o mare parte dintre ei vin cu o abordare matură, chiar dacă sunt în curs de a se angaja la primul job.

Ca om de HR, cea mai importantă decizie pe acest plan a fost să rămân în zona de recrutare, deoarece este un job care mă ține atent, mă provoacă și îmi dă o perspectivă asupra pieței de IT.

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională? Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

M-am regăsit în această situație de câteva ori, iar de fiecare dată sfatul a fost să nu se teamă de viitor și de modul în care vor ajunge în punctul dorit, ci să acorde atenție și răbdare. Mai mult, îi sfătuiesc pe tineri să fie selectivi cu șansele de creștere care li se oferă și să nu reacționeze la impuls. Lucrând cu oameni, am văzut atât tineri absolvenți, cât și oameni cu experiență, care își doresc creșteri spectaculoase și rapide în carieră. Nu spun că este imposibil, dar îi apreciez pe cei care sunt realiști în acest sens și sunt conștienți că pentru că acest lucru să se întâmple este nevoie de implicare și multă muncă.

Care sunt așteptările pentru 2023, în ceea ce privește profesia dvs., în general, și departamentul pe care îl conduceți, în mod special?

În a doua parte a anului trecut, am crescut echipa de recrutare și am intrat în 2023 cu un plus de energie proaspătă. Avem un tonus excelent și coeziune, lucruri care duc la rezultate bune pe partea profesională, dar și la prietenii noi pe plan personal.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR? Vă gândiți vreodată să încercați și altceva, într-un alt domeniu de activitate?

Ca om de HR, cea mai importantă decizie pe acest plan a fost să rămân în zona de recrutare, deoarece este un job care mă ține atent, mă provoacă și îmi dă o perspectivă asupra pieței de IT. Am avut ocazia de a face trecerea către alt domeniu de activitate, însă aș fi pierdut interacțiunea umană, socializarea și posibilitatea de a oferi unor oameni faini posibilitățile de carieră pe care și le doresc. Iar acest aspect al jobului meu este unul care aduce cea mai multă împlinire.

Articole din aceeași categorie
Total
22
Share