Georgeta Dincă (Claim Expert): “În România, recrutarea omului potrivit la locul potrivit reprezintă acum o reală provocare”

Parte din grupul Vienna Insurance Group – unul dintre cei mai mari asiguratori din Austria și din centrul și estul Europei -, Claim Expert GIE oferă servicii pe piața asigurărilor din România din 2009, anul în care și-a început activitatea specializată în constatarea și evaluarea daunelor auto.

Georgeta Dincă face parte din echipa Claim Expert GIE încă din anul în care compania și-a făcut debutul pe piața locală. Luna aceasta, se împlinesc șase ani de când conduce departamentul de Resurse Umane, în calitate de HR Manager.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

GEORGETA DINCĂ: Acum 12 ani, in ultimul an de facultate, moment in care mi-am dorit sa aflu mai multe despre tot ceea ce însemna managementul resurselor umane.

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare? Care sunt greșelile elementare care scad șansele de angajare chiar înainte de interviu? Care sunt aptitudinile pe care candidații și le trec cel mai des în CV, însă nu corespund realității?

Nu am o întrebare preferată – depinde foarte mult de rol și de context. Una dintre întrebările pe care le adresez este cea cu privire la hobby-urile lor. Am observat, în multe cazuri, impactul pozitiv în expresia facială și în relaxarea corpului. O mare parte dintre candidați sunt mai deschiși după o astfel de întrebare și, de multe ori, se creează o legătură mai bună candidat-recrutor.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Este important ca fiecare candidat să-și personalizeze aplicația/ CV ul în funcție de rolul la care aplică. Un CV incomplet, care nu cuprinde toate elementele relevante pentru postul vacant, poate scădea șansele de a fi selectat. Am întâlnit destul de des candidați care nu au menționat nivelul de cunoaștere a unei limbi străine, conform realității.

Ce pot face candidații pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a fi remarcați de recrutori?

În funcție de rolul targetat, este important să existe un match cât mai bun între competențele candidatului versus competențele desirabile. Candidatul are posibilitatea de a adăuga, în cuprinsul aplicației/ profilului din social media, competențele pe care le deține – șansele ca recrutorul să-l găsească cresc considerabil.

Din punctul meu de vedere, nu există un potret-robot. Fiecare candidat are un anumit mixt de competențe tehnice specifice postului și aptitudini interpersonale.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care vi l-ați dori? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale?

Claim Expert face parte din Grupul Vienna Insurance Group – grup ce recunoaște valoarea diversității la locul de muncă. Din punctul meu de vedere, nu există un potret-robot. Fiecare candidat are un anumit mixt de competențe tehnice specifice postului și aptitudini interpersonale.

La nivelul Claim Expert, competențele tehnice sunt importante, iar atitudinea potrivită a candidatului este cea care face diferența în procesul de selecție. Cred că este esențial ca între noul coleg și echipa actuală să existe chimie, o potrivire a profilului din punct de vedere cultură organizațională.

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională? Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase?

Să-și cunoască și să-și dezvolte talentele pe care le au (recomand assessment center, urmat de sesiuni de coaching individual, inclusiv pentru zona de consiliere în carieră). Deschiderea către nou, curiozitatea și inițiativa, îi vor ajuta să obțină rezultatele pe care și le doresc.

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania dvs.? Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în companie și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Având în vedere dinamica de pe piața forței de muncă din România, recrutarea “omului potrivit la locul potrivit” reprezintă o reală provocare. În ultima perioadă, am apelat la diverse tool-uri: introducerea unui referral program (care funcționează mai mult pentru anumite posturi decât pentru altele), suport în obținerea certificărilor impuse de legislația în vigoare.

La nivelul Claim Expert, suntem conștienți că învățarea este un proces continuu și avem în plan diverse programe de formare profesională.

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților dvs.? Cum îi motivați?

Sunt multe aspecte care fac din Claim Expert o companie in care să-ți dorești să activezi:

1. Cultura noastră organizațională, în primul rând. Și, aici, foarte importantă este deschiderea top management-ului pentru o altă perspectivă și libertatea de exprimare a opiniei colegilor noștri.

2. Șanse reale de promovare – în al doilea rând. În 2018, am avut o rată de promovare internă de 35 la sută. Avem multe exemple de colegi care au “crescut” alături de noi, din aproape fiecare zonă de business.

3. De punctat ar fi și următoarele: programe de formare profesională customizate, flexibilitatea programului de lucru, acțiuni CSR etc.

Care sunt așteptările pentru a doua jumătate a anului, atât în ceea ce privește profesia dvs., în general, și departamentul pe care îl conduceți, în mod special? Ce planuri de recrutare aveți, pe termen scurt, mediu și lung?

În 2019, ne focusăm pe dezvoltarea profesională și personală a membrilor echipei actuale. La nivelul Claim Expert, suntem conștienți că învățarea este un proces continuu și avem în plan diverse programe de formare profesională. Susținem nevoia de cunoaștere a colegilor și ne bucură entuziasmul lor în identificarea modalităților de îmbunătățire a modului de lucru actual. În ceea ce privește recrutarea, în mare parte, ne vom menține numărul de angajați.

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR? Vă gândiți vreodată să încercați și altceva, într-un alt domeniu de activitate?

Se întâmpla acum șase ani, când am preluat rolul de Manager Resurse Umane în Claim Expert, companie în care activez de mai bine de zece ani. Cred cu tărie că decizia a fost una potrivită. Activitatea curentă mă împlinește și nu m-am gândit să fac un switch către altă zonă (cred totuși în reconversia profesională și sunt de părere că funcționează atunci când există determinare și pasiune).

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share