HP Work Relationship Index: 83% dintre angajați sunt dispuși să câștige mai puțin, cu condiția să fie mai fericiți la locul de muncă

Foto: freepik

83 la sută dintre angajați sunt dispuși să câștige mai puțin, cu condiția să fie mai fericiți la locul de muncă, arată concluziile primului Work Relationship Index HP Inc., un studiu care explorează relația angajaților cu munca, la nivel global.

Cercetarea, bazată pe interviuri cu peste 15.600 de respondenți din diverse sectoare de activitate din 12 țări, arată că relația oamenilor cu munca este într-un punct nevralgic, iar efectele sunt omniprezente.

“Avem o oportunitate uriașă de a consolida relația cu munca în moduri benefice pentru oameni și pentru afaceri. În calitate de lideri, trebuie să respingem întotdeauna falsa alegere între productivitate și fericire. Cele mai de succes companii se bazează pe culturi care le permit angajaților să exceleze în carieră și să se dezvolte în afara serviciului”, declară Enrique Lores, președinte și CEO HP Inc.

Studiul a analizat peste 50 de aspecte ale relației pe care oamenii o au cu munca, inclusiv rolul muncii în viața lor, competențele, abilitățile, instrumentele și spațiile de lucru și așteptările lor din partea leadership-ului, dar și impactul muncii asupra bunăstării, productivității, angajamentului și culturii angajaților. HP a dezvoltat și Work Relationship Index, un instrument de măsurare a relației oamenilor cu munca, ce va fi urmărit de-a lungul timpului. Studiul a constatat că doar 27 la sută dintre angajații cu muncă de birou au o relație sănătoasă cu munca.

Relația nesănătoasă cu munca are un impact asupra stării mintale, emoționale și fizice ale angajaților

Pentru acest studiu, primul de acest fel, HP a contactat lideri de business, factori de decizie din IT și angajați cu muncă de birou, ca să obțină informații despre factorii ce determină experiențe de muncă semnificative, productive și utile. Constatările evidențiază impactul negativ pe care o relație nesănătoasă cu munca îl are asupra vieții unui angajat și asupra afacerii angajatorului.

Atunci când angajații nu sunt mulțumiți de relația lor cu munca, acest lucru se răsfrânge asupra afacerii.

  • Moralul și implicarea: Angajații raportează un nivel al productivității mai mic (34 la sută), lipsă de implicare la locul de muncă (39 la sută) și un sentiment accentuat de înstrăinare (38 la sută).
  • Retenția angajaților: Chiar și atunci când angajații au un sentiment neutru față de relația lor cu munca, peste 71 la sută iau în considerare posibilitatea de a pleca din companie. Când nu sunt deloc mulțumiți, procentul crește la 91 la sută.

Relația nesănătoasă cu munca poate avea un impact asupra bunăstării angajaților.

  • Mintal: Mai mult de jumătate (55 la sută) dintre acești angajați au probleme cu încrederea în sine și de sănătate mintală și raportează o stimă scăzută de sine și sentimentul că au eșuat.
  • Emoțional: Aceste probleme afectează și alte aspecte ale vieții personale. 45 la sută dintre respondenți menționează că relațiile personale cu prietenii și familia au de suferit, iar mai mult de jumătate (59 la sută) se simt prea epuizați pentru a-și urma pasiunile. 
  • Fizic: 62 la sută dintre angajați au probleme în a avea o alimentație sănătoasă, a face exerciții fizice sau a dormi suficient.

Identificarea factorilor care stau la baza unei relații sănătoase cu munca

Așteptările angajaților în ceea ce privește munca s-au schimbat semnificativ, în special în ultimii doi-trei ani, arată răspunsurile a aproape 60 la sută dintre respondenți. 57 la sută au menționat că și așteptările lor privind modul în care sunt tratați la locul de muncă au crescut. 

Cercetarea a examinat peste 50 de factori care contribuie la o relație sănătoasă cu munca și a identificat șase factori principali pe care liderii trebuie să-i ia în considerare și pe care Indexul îi va urmări de-a lungul timpului.

  1. Împlinire: Angajații tânjesc după un scop și o legătură autentică cu munca lor, însă doar 29 la sută dintre ei experimentează constant aceste stări. Pentru a se adapta la așteptările în evoluție ale forței de muncă, companiile trebuie să acorde prioritate sentimentului de împlinire în rândul angajaților și să-i lase să se facă auziți.
  2. Leadership: Noul stil hibrid de muncă impune noi stiluri de conducere, potrivit a 68 la sută dintre lideri. Totuși, doar un angajat din cinci consideră că liderii și-au adaptat corespunzător stilul de conducere. Cultivarea inteligenței emoționale și a unei conduceri transparente și empatice este crucială acum la locul de muncă.
  3. Focus pe oameni: Doar 25 la sută dintre angajați primesc constant respectul și valoarea pe care consideră că le merită și chiar mai puțini sunt cei care se bucură de flexibilitatea, autonomia și echilibrul între viața profesională și cea privată pe care și le doresc. Ca să rezolve această problemă, liderii trebuie să pună oamenii pe primul loc și plaseze echipele în centrul procesului decizional.
  4. Competențe: În timp ce 70 la sută dintre angajați apreciază puterea și abilitățile tehnice, doar 31 la sută se simt încrezători în competențele lor. Companiile cu cele mai bune practici pot avea un avantaj vital în ceea ce privește dezvoltarea competențelor și implicarea angajaților, investind în formare și sprijin holistic.
  5. Instrumente: Angajații doresc să aibă un cuvânt de spus în ceea ce privește tehnologia și instrumentele oferite de angajator. Totuși, nivelul de încredere că o companie va implementa instrumentele potrivite ca să sprijine munca hibridă este scăzut (25 la sută). Portofoliul de tehnologie nu mai e o simplă utilitate și se conturează ca un factor important de implicare și conectare a angajaților.
  6. Spațiul de lucru: Angajații își doresc o experiență de lucru fără sincope când muncesc din diverse locuri, dar și posibilitatea de a alege de unde să lucreze zilnic. Spațiile de lucru hibride eficiente, tranzițiile ușoare, flexibilitatea și autonomia vor fi esențiale ca să demonstreze încredere în angajați și să promoveze o experiență de lucru pozitivă.

Încrederea și conexiunea emoțională, esențiale pentru atragerea și păstrarea angajaților

Work Relationship Index arată că suntem într-un moment crucial pentru redefinirea relației cu munca. O mai mare încredere și conexiunea emoțională la locul de muncă sunt elemente puternice și recurente în cei șase factori principali enunțați. 

Aproape trei din patru lideri recunosc că o conducere care include componenta emoțională este singura modalitate prin care un lider poate avea succes în viitor. În mod semnificativ, studiul a constatat că inteligența emoțională și o mai mare încredere au o pondere considerabilă în rândul angajaților: 83 la sută dintre ei sunt dispuși să câștige mai puțini bani de la un angajator care apreciază acești factori:

  • o cultură puternică a locului de muncă: angajații ar accepta o reducere de 11 la sută a salariului ca să lucreze într-un loc cu o conducere empatică, ce pune preț pe inteligența emoțională și în care să existe un angajament și o satisfacție a angajaților peste medie.
  • flexibilitate: angajații ar renunța la 13 la sută din salariul lor ca să lucreze într-o companie care le permite să lucreze de unde și când doresc.

Metodologie

HP a comandat un sondaj online gestionat de Edelman Data & Intelligence (DxI), realizat între 9 iunie și 10 iulie, în SUA, Franța, India, Canada, Marea Britanie, Germania, Spania, Australia, Japonia, Mexic, Brazilia și Indonezia. Au fost intervievate 15.624 persoane – 12.012 angajați cu muncă de birou (~1.000 în fiecare țară); 2.408 factori de decizie în IT (~200 în fiecare țară); 1.204 lideri de business (~100 în fiecare țară). Mai multe detalii despre Index pot fi găsite aici.

DESPRE HP INC.

Este un lider global în domeniul tehnologiei, prezent în peste 170 de țări. Oferă o gamă largă de dispozitive, servicii și abonamente inovatoare și sustenabile pentru sisteme de calcul, imprimante, soluții de imprimare 3D, muncă hibridă, gaming și altele.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share