HR Barometru: O treime dintre companii spun că productivitatea angajaților a crescut, de când lucrează de acasă

ADAPTARE. 20 la sută din companii au implementat munca la distanță pentru toți angajații, iar 80 la sută doar pentru anumite categorii de angajați. / Foto: Nataliya Vaitkevich

Productivitatea angajaților a crescut de la implementarea muncii de acasă, arată circa 30 la sută dintre companiile respondente ale Raportului HR Barometru, realizat de PwC România în octombrie. 44 la sută spun că a rămas constantă.

Dintre respondenții care au menționat creșterea productivității, 76 la sută spun că principalul factor ce contribuie la această evoluție este majorarea timpului alocat muncii, datorită lucrului de la distanță.

“Pandemia ne-a arătat că lucrul de la distanță la scară mare este realizabil și îngrijorările cu privire la productivitate s-au diminuat pe măsură ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistență și un experiment pentru companii și angajați, pe care vedem că până acum le-au trecut cu bine. Prin urmare, este de așteptat ca munca de la distanță să fie aplicată de tot mai multe organizații, pe termen lung”, declară Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Doar șapte la sută dintre respondenți au menționat o scădere a productivității. Cei mai mulți consideră că principalele cauze sunt adaptarea limitată a modului de lucru la “noua normalitate”, starea de spirit negativă și lipsa instrumentelor de muncă la distanță.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Trei sferturi dintre companii cred că implicarea angajaților a rămas constantă, însă tot mai multe organizații sunt îngrijorate de evoluția stării lor de spirit, pe măsură ce situația sanitară evoluează negativ, iar izolarea continuă pe o perioadă mai lungă. “Starea de bine a angajaților este esențială pentru productivitate și, cum mulți oameni se luptă în această perioadă cu teama și anxietatea, este important ca organizațiile să investească tot mai mult în resurse și beneficii care să-i ajute să creeze un echilibru pentru sănătatea lor”, spune Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation, PwC România.

Munca de acasă, noua normalitate

20 la sută din companii au implementat munca la distanță pentru toți angajații, iar 80 la sută doar pentru anumite categorii de angajați. Nu există nici o companie în eșantionul de participanți, care să nu fi implementat munca de la distanță. Aproape jumătate (49 la sută) dintre angajatori au implementat munca la distanță obligatoriu, în ture de una sau două săptămâni, 29 la sută pe bază de opțiune individuală, iar 22 la sută alte opțiuni (permanent sau munca la distanță în ture de 2-3 zile/ săptămână).

Digitalizarea și pregătirea angajaților, accelerate de pandemie

Două treimi dintre companii au accelerat digitalizarea și au realizat în avans obiectivele planificate pentru tot anul sau unele proiecte neprevăzute. Un procent similar (68 la sută) arată că nevoia de digitalizare s-a resimțit cel mai mult în departamentul HR, urmat de financiar (63 la sută), IT (56 la sută), operațiuni (54 la sută) și vânzări (46 la sută). Optimizarea proceselor interne reprezintă prima prioritate pentru 80 la sută dintre companii. 38 la sută dintre companii spun că angajații dețin un nivel ridicat al competenței digitale, 36 la sută un nivel mediu și 26 la sută scăzut.

Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în octombrie, pe baza informaţiilor furnizate de 41 de companii, din energie, retail/ FMCG, farma, IT&C, servicii financiare, industrie. 17 la sută dintre companiile respondente au peste 3.000 angajați, 25 la sută între 1.001-3.000 angajați, 17 la sută între 501-1.000, 34 la sută între 101-500 și șapte la sută sub 100 angajați.

PwC este o rețea de firme prezentă în 155 de țări, cu mai mult de 284.000 de profesioniști care oferă servicii în domeniul auditului, consultanței fiscale și pentru afaceri.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share