Industria medicală privată, în era post-pandemică, cu piciorul pe accelerația digitalizării

Piața locală a serviciilor medicale private este una dintre cele mai dinamice din economie, alimentată de investițiile semnificative din ultimii ani și motivată de nevoia în creștere a populației de asistență de specialitate.

De aici și rolul esențial al departamentele de resurse umane din acest sector de a susține această dinamică prin recrutarea celor mai bune talente și găsirea celor mai eficiente metode de coordonare a angajaților. În acest context, departamentele de resurse umane demonstrează o capacitate considerabilă de a se adapta permanent la tendințele din societate, la noile tehnologii și la modificările din plan legislativ.

Pe lângă aceste provocări, pandemia a reprezentat un veritabil test de rezistență pentru piața serviciilor medicale. Specialistului de resurse umane i-a revenit misiunea de a găsi oamenii cu abilitățile potrivite pentru a răspunde unor provocări tot mai complexe.

Astăzi, spitalele și clinicile private investesc în digitalizare pentru a facilita accesul pacienților la servicii medicale de calitate. Departamentele de resurse umane și payroll din companiile de serviciile medicale au început să implementeze soluții software cu ajutorul cărora gestionează mai eficient tot ce ține de administrarea personalului și de plata salariilor.

Camelia Drama, Director HR @ Medicover Romania.

Camelia Drama, Director HR la Medicover Romania, unul dintre cei mai mari furnizori locali privați de servicii medicale, a vorbit la HR Summit despre provocările întâmpinate în ultimii ani, dar și despre importanța digitalizării acestui sector.

“Suntem peste 2.000 de angajați în România, iar în fiecare an creștem cu cel puțin 20-30 la sută. Pentru noi, cel mai important este să ne sprijinim unii pe alții, să avem și să ne creștem competențele, să rămânem sănătoși, cât de mult timp cu putință, fiindcă oamenii noștri au ca menire principală să îngrijească sănătatea și viața altor oameni.

În timpul pandemiei, de exemplu, ne mândrim cu faptul că, în aproape patru luni de la declanșarea stării de urgență, am reușit să rămânem covid-free: angajați, parteneri și pacienți, lucru fără precedent la acea vreme în România. A contat primordial felul în care ne-am organizat operațiunile și resursele. În continuare, organizarea muncii în servicii medicale rămâne complexă, cu aspecte particulare, și are impact major în tot ce înseamnă eficiența <aparatului  operațional>, adică în principal a oamenilor noștri din clinici și spitale, cei care lucrează direct cu pacienții Medicover.

Așa se face că, atunci când vorbim despre procesele de HR, activitățile de administrare de personal și salarizare continuă să aibă contribuție mare în a susține productivitatea și influențează calitatea serviciilor de sănătate pe care le oferim. Pentru noi, Medicover, răspunderea aceasta a fost o veste bună: aveam nevoie să modernizăm procesele respective, să le controlăm mai ușor și mai eficace  – pe de o parte; pe de alta, nevoia  și mai mare să creștem satisfacția clienților interni, adică a beneficiarilor dedicați (echipa HR Payroll și Admin) și, cu ajutorul lor, a beneficiarilor finali (salariații Medicover). 

În plan tactic, contextul de modernizare s-a tradus astfel: am adus in house procesele respective și am achiziționat o soluție tehnică nouă, menită să servească optim activitățile complexe din tot ce înseamnă grupul Medicover în România (divizia de servicii medicale și cea de servicii de diagnostic și laborator). 

Din punct de vedere organizațional, dezvoltările respective au însemnat și transformări culturale și lecții învățate, traduse mai apoi în practici bune. Iată câteva: echipa HR de proiect care a testat și implementează e tot cea care realizează și răspunde de activitățile respective zi-de-zi; experiența membrilor acestei echipe în lucrul cu soluții de payroll și admin digitale este diferită, iar răspunderea și mitigarea riscurilor s-au transferat 100 la sută in house, în HR.  

În Operațional, cum cooptezi în schimbare personalul non-HR numeros și foarte divers, pe cel medical, mai ales, să lucreze într-un nou sistem, zi de zi, aproape: asistentele șefe din spitale, spre exemplu, care lucrează în turele de noapte și care zilnic trebuia să facă pontajele. 

Am ales UCMS ca furnizor, am devenit apoi parteneri și am înțeles cu toții că, în această experiență, mai presus de elementele tehnice, contează că oamenii din cele două echipe au ales să învețe unii de la alții și împreună să rezolve tot mai ușor ecuația mai sus-amintită.

În organizațiile din acest sector, menținerea unui canal de comunicare continuă cu forța de muncă și cu departamentul de resurse umane este extrem de importantă, iar soluțiile software fac această comunicare mult mai ușoară”, spune Camelia Drama.

Ionuț Gherle, CEO @ UCMS by AROBS.

“Companiile din industria medicală au nevoi foarte specifice, în special din cauza modului în care operează. Din acest motiv, când am lucrat la funcționalitățile noastre, am luat în considerare diferite aspecte, pentru a le putea personaliza suficient de mult încât să ajute la o organizare cât mai bună.

Printre avantajele oferite de True HR și dp-Payroll, soluțiile UCMS by AROBS se numără: pontajul în ture de zi sau de noapte, în weekend și în perioada sărbătorilor legale, pentru care se calculează și sporurile, distribuția orelor înregistrate în pontaj pe centre ce cost –  în cazul medicilor care lucrează în mai multe clinici, gestionarea orelor on call, plata gărzilor, statistici, rapoarte și multe altele. Scopul principal al digitalizării zonei medicale este acela de a le oferi cadrelor medicale șansa să se poată concentra pe pacienți, nu pe procese birocratice care consumă timp”, explică Ionuț Gherle, CEO UCMS by AROBS.

DESPRE UCMS BY AROBS

Este una dintre cele mai inovatoare companii românești, specializată în dezvoltarea de soluții integrate de management al resurselor umane și salarizării, cu o experiență de peste 25 de ani pe piața din România.

Peste 1.500 de clienți și parteneri folosesc cele două soluții software dezvoltate de UCMS by AROBS, True HR și dp-Payroll, direct și prin intermediul partenerilor. Soluțiile UCMS by AROBS sunt menite să eficientizeze munca departamentelor HR și financiar la nivelul întregii companii, din industrii precum banking, BIG4, BPO, IT, servicii medicale, producție, retail, automotive, mass-media și advertising, transport, servicii și construcții.

În prezent, compania dezvoltă soluții software integrate de management al resurselor umane și al salarizării pentru cinci verticale majore de business: Producție & Automotive, BPO, banking, retail, IT. Printre principalii clienți se numără Brico Dépôt, BIG4, Mediafax, Siemens, Leroy Merlin, Romstal, CORA, JYSK, Volvo, Medicover & Synevo, Apex Team International sau Intesa Sanpaolo Bank.

Din 2019, UCMS a intrat în portofoliul AROBS Transilvania Software, o companie cu capital românesc, specializată pe soluții IT din 1998. Cu timpul, AROBS Transilvania Software și-a extins activitatea în țări precum Belgia, Anglia, Germania, Ungaria, Indonezia și Republica Moldova, și are peste 800 de angajați.

DESPRE MEDICOVER ROMÂNIA

Din 1995, a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori de pe piața serviciilor de sănătate private, cu o rețea de 41 de clinici în București și în țară, patru spitale generaliste: în București, Cluj-Napoca, Oradea și Craiova, 28 de cabinete on-site și peste 250 de unități medicale partenere. Spitalele Medicover corespund celor mai înalte standarde medicale și deservesc o gamă largă de specialități medicale și chirurgicale.

Articole din aceeași categorie
Total
13
Share