Specializată în domeniul producţiei de componente pentru industria de automatizări și automotive, compania Kuhnke Production Romania SRL a prins viaţă în 1998. La acea vreme, era una dintre primele investiţii importante din Sibiu. 15 ani mai târziu, Kuhnke a intrat într-o nouă ligă și a devenit membră a grupului olandez Kendrion.
La început, Kuhnke Production Romania a avut ca acţionar majoritar firma Kuhnke AG, o companie de familie, din nordul Germaniei, din localitatea Malente, lângă Kiel. Compania a continuat să se dezvolte. Secretele succesului? În primul rând, o echipă puternică, respectarea standardului de calitate german și urmărirea permanentă a performanţei livrărilor.
După mai bine de 15 ani de dezvoltare continuă, în 2013, Kuhnke a devenit membră a grupului Kendrion, cu sediul in Zeist, Olanda, și peste 2.700 de angajaţi, în 14 ţări. Acesta proiectează, produce și comercializează componente și sisteme electromagnetice inovatoare. Dispune de o reţea de vânzări puternică, la nivel internaţional, ceea ce favorizează, implicit, și vânzările Kuhnke în afara Germaniei, cu posibilităţi suplimentare în Asia și pe continentul american. “Societăţile noastre se cunosc, deja, de atât de mult timp, așa că am știut foarte bine cum să procedăm ca să integrăm Kuhnke în organizaţia Kendrion. Însă partea financiară și structura organizaţională sunt doar detalii tehnice – când este vorba de fuziunea a două companii, diferă cel mai mult cultura și modul de gândire. Adaptarea la noile valori și la statutul de a fi parte dintr-o companie cotată la bursă, și nu parte a unei afaceri de familie, va dura mult mai mult de câteva săptămâni”, este convins Piet Veenema, CEO al grupului Kendrion.
Locaţia din Sibiu a firmei Kuhnke, care până acum a fost baza principală de producţie a grupului german, va deveni, în viitorul apropiat, o locaţie de sine stătătoare, cu departamente specializate în toate domeniile de activitate. “Acum, mai mult decât oricând, ne concentrăm pe formarea locaţiilor Kendrion în entităţi complet dezvoltate, relativ independente”, explică Piet Veenema. Clienţii companiei sunt nume cunoscute din industria automotive: VW, Audi, Porsche, Daimler și BMW sunt doar câteva dintre ele. Produsele electronice, respectiv dispozitivul de comandă al pompei de benzină, sunt prezente în toate platformele VW și Audi, dar există și modelele noi, în curs de lansare. Electromagneţii produși la Sibiu sub marca Kuhnke sunt folosiţi, de exemplu, în industria aeronautică, dar și în alte industrii. Un mic electromagnet Kuhnke îţi poate salva viaţa când ești într-un avion Boeing, deoarece este folosit la declanșarea măștilor de oxigen. Alt electromagnet, produs la Sibiu, este folosit la blocarea ușilor mașinilor de spălat industriale, gen Electrolux, și exemplele pot continua.
Gândire globală, acţiune locală
Integrarea în grupul Kendrion, în toate sectoarele de activitate, este, în mod cert, cea mai mare provocare pentru companie, în 2014. “Faptul că am urcat la un alt nivel nu poate decât să ne stimuleze și să ne motiveze și mai mult. Obiectivul nostru este acela de a fi identificaţi cu valorile grupului – inovaţie, fiabilitate, transparenţă, flexibilitate și creativitate -, adică să gândim la nivel global și să acţionăm la nivel local. Se știe că o companie are succes atunci când angajaţii săi performează, când sunt mulţumiţi, loiali și implicaţi. În decursul celor 15 ani de activitate în Sibiu, Kuhnke a construit cu angajaţii săi o relaţie solidă, bazată pe încredere reciprocă. Suntem conștienţi că resursa cea mai importantă a unei companii sunt oamenii. Ne tratăm angajaţii cu respect, iar responsabilitatea pe care ne-o asumăm faţă de aceștia este o componentă importantă a strategiei de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung”, explică Andra Boboc, administrator al Kuhnke Production Romania.
Preocupările managementului se concentrează pe asigurarea perfecţionării profesionale constante ale angajaţilor, recunoașterea meritelor pe baza realizărilor profesionale, asigurarea unui mediu de lucru sigur și sănătos, dar și a unor condiţii de angajare corecte și transparente, bazate pe competenţă. Toţi angajaţii Kuhnke Production Romania se bucură de tratament egal, indiferent de sex, religie, apartenenţă etnică. În același timp, persoanele cu handicap pot să-și desfășoare activitatea în cadrul companiei.
Promovăm competenţa, dar o și susţinem – le oferim o șansă celor care știu să profite de ea. În decursul celor 15 ani de activitate în Sibiu, Kuhnke a construit cu angajaţii săi o relaţie solidă, bazată pe încredere reciprocă.
Andra Boboc
În fiecare an, revista germană Focus, XING, principala reţea socială din ţările vorbitoare de limba germană, și kununu.com, cel mai mare portal de evaluare a angajatorilor din Germania, organizează Topul Angajatorilor Naţionali din Germania. Kendrion Germania a fost clasificată drept unul dintre cei mai buni angajatori din Germania, din 800 de companii angajatoare, fiecare cu mai mult de 500 de angajaţi și prezente în 22 de sectoare de activitate. Acest sondaj de amploare se bazează pe date culese de la circa 20.000 de angajatori și 23.000 de angajaţi, care și-au exprimat opiniile despre diverse aspecte ale calităţii leadership-ului în cadrul societăţilor, oportunităţile de carieră pe care le oferă acestea și imaginea pe care o au angajatorii în exterior.
Porţi deschise pentru studenţi
Din 2004, Kuhnke a iniţiat un program de colaborare cu Facultatea de Inginerie Hermann Oberth, din Sibiu. Pe lângă prezentările despre activitatea companiei, aceasta a primit în practică studenţi, iar unii au fost angajaţi după efectuarea stagiului de practică și finalizarea studiilor. În martie 2011, Kuhnke a încheiat un contract de colaborare cu firma Adecco, cu privire la “Programul multi-regional integrat de stagii de practică pentru studenţi, în vederea creșterii gradului de angajabilitate a acestora”. La finalul contractului, în ultimii trei ani au fost primiţi în practică, pe o perioadă de trei săptămâni, în timpul vacanţelor de vară, câte trei studenţi. Mai mult, elevii de la liceele de specialitate, din domeniul electronicii și electrotehnicii, au posibilitatea să viziteze compania (trei-patru vizite, anual). În fiecare an, în vacanţa de vară, sunt angajaţi 20-30 elevi și studenţi, care au șansa de a cunoaște compania, valorile, obiectivele și misiunea ei, și iau contact cu procesul tehnologic, pentru orientarea lor în carieră. Conducerea companiei își propune să promoveze cât mai mulţi tineri dornici să-și dezvolte o carieră.
În acest moment, la Sibiu sunt 614 angajaţi. În jurul unei echipe puternice și competente, existentă încă de la înfiinţarea firmei, au apărut noi angajaţi, care s-au identificat cu viziunea firmei și au format o echipă tânără, dinamică, orientată spre viitor. Mediul de lucru, atmosfera de încredere și deschidere către nou, flexibilitatea organizaţiei, încurajarea dezvoltării și recunoașterea performanţelor angajaţilor, sunt ingrediente absolut necesare, alături de nivelul pachetului financiar, în reţeta succesului companiei, care trebuie să fie performantă și în continuă mișcare de adaptare la cerinţele pieţei. “Suntem mândri de rezultatele obţinute până acum și privim încrezători spre provocările viitoare, în calitate de companie membră a grupului Kendrion. Fiecare verigă a lanţului este esenţială, iar asta se reflectă la toate nivelurile. Provocarea de a adapta și conecta tehnologiile, produsele, structurile, culturile și, nu în ultimul rând, oamenii, rămâne punctul central de interes și pentru anii ce urmează acestei fuziuni. La nivel de grup, printre obiectivele Kendrion pentru 2014 se regăsesc și dezvoltarea flexibilităţii organizaţionale, extinderea din punct de vedere geografic și aducerea unor noi inovaţii pe piaţa de nișă. În final, ceea ce contează sunt rezultatele. Ele conduc la creșterea efectivă a grupului, la creșterea veniturilor și nivelului de investiţii, precum și la dezvoltarea continuă și la obţinerea de profit”, arată Andra Boboc.
articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2014